Ni som kör minibuss...
Ni som kör minibuss, vilken bilmodell kör ni och är ni nöjda med den? Hur många får plats och hur är bagageutrymmet? Andra för och nackdelar?
Ni som kör minibuss, vilken bilmodell kör ni och är ni nöjda med den? Hur många får plats och hur är bagageutrymmet? Andra för och nackdelar?
Mandelblomman
Åker ni aldrig på semester utflykter, handlar, shoppar med alla barnen?
Mandelblomman
Ok men vi har barn i åldrarna 16, 14, 11, 8 och 1år och jag vill ha plats den dagen vi åker på semester så vi slipper knö ihop oss.
Jag vill inte att barnen ska behöva ha semesterpackningen vi fötterna och sitta med fötterna uppe vid rump höjden och knäna vid hakan. Men vi är ju olika och gör olika saker och har olika behov.
Därför rekommenderar jag en familj med mer än 4 barn att skaffa en riktig minibuss med utrymme.
Lilla Karin
Jag kan ta bilder på hur vår ser ut med vagn och bilbarnstol i
Jag af
Och vi har haft en Crystler Grand Voager och den passade inte oss för den var förliten.
Skulle man iväg någon stans, semester eller dyl så fick man packa inne i bilen för det fick inte plats i bagaget. Och varför ska man då köpa en Sharan, Crystler Grand Voayager, Galaxy eller Renalult Espace om man är tvungen att kompletera med en takbox. Ts ska ju ha in en tvillingvagn i ovannämnda bilar och då anser jag att de är för små. Jag kan ju inte rekommendera en bil som jag uppenbarligen inte varit nöjd med men nu är jag nöjd med min Renault Trafic med nio sätten och ett enormt bagage
Ts här kommer lite bilder på hur det ser ut i en Renault Trafic. med en bakvänd bilstol monterad med isofix i mitten på mittenraden samt en enkelvagn i bagaget ej ihopfälld.
Laura03, jo vi har också packat inne i bilen ibland men håll med om att den ändå har förhållandevis stort bagageutrymme om man jämför med vanliga Voyager, Sharan osv. Hundarna har vi haft inne i bilen men där inne är det ju nästan som ett dansgolv så det har inte gjort något. Dessutom gillar jag vanliga bilkänslan i Chryslern, när man kommer upp i folkabussklassen så blir det mer buss s a s. Men naturligtvis ska man köpa bil anpassad efter ens egna behov!
Jag af
Då måste du ha någon annan bil än Crystler Grand Voyager för något dansgolv eller stort bagageutrymme är det inte. En hel kass bil i mina ögon.
Till alla andra i denna tråd.
Vi ska ha kvar vår Renault Trafic tills alla 25 barnbarnen kommer. Då får vi byta till en linjebuss.
Hej kära vänner, nu har jag hittat bilden till oss.
Trafficen, Vivaron och Mercerdesen i all ära men bilen heter Hyundai H1 kombi 8. Den har allt jag behöver, förarsäte och passagerarsäte fram, två stolsrader med tre rejäla platser i varje rad där bakom, andra raden går att reglera i golvet framåt eller bakåt. Stort bagageutrymme ca 1 kubik (851 l) och parkeringssensorer bak.
Nypris ligger den på 300 000 och då kändes det faktiskt som att man fick mycket för pengarna. Vi kör bara ca 1000 mil om året men likväl behöver vi ju en bil som alla får plats i. Skatten är dyrare för det är en disel men å andra sidan går det på ett ut då bränslet är billigare än bensinen.
Här är en länk så ni kan kolla på den.
http://www.hyundai.se/2010/h1kombi.shtml
Vi var och tittade på den irl i helgen och jag kände med en gång att det här är bilen för oss. Nu skall vi kolla en bagagnad också men snart är vi i hamn, skönt, sen är det bara bilstolar och barnvagn till tvillingarna kvar. Tack för all hjälp jag har fått på vägen
Grattis Lilla Karin!
Roligt att ni är nöjda!
Får man plats med 2 st izi kid isofix i mittsätet på en trafic?