Hur perfekt förälder är du?
0-3: WT när den är som värst! Ring soc, någon!!
4-6: Du får allt ta och göra ett ryck om dina barn ska ha en vettig barndom.
7-8: Good, but not enough
9-10: du har tagit dig an mammarollen med perfektion! Gratulerar
0-3: WT när den är som värst! Ring soc, någon!!
4-6: Du får allt ta och göra ett ryck om dina barn ska ha en vettig barndom.
7-8: Good, but not enough
9-10: du har tagit dig an mammarollen med perfektion! Gratulerar
Jag protesterar också AW är ju FEL FEL FEL FEL svar! Använder man AW´s metoder är man ju på gränsen till olämplig förälder.
Och kottar och stenar ÄR de bästa leksakerna, vara ute i naturen är superbra för barns utveckling.
Yes. Det är ju som jag säger i min sidfot. Skönt att få det bekräftat.
3av 10 ;)
Fick 10 av tio men har aldrig använt AW men han sover i sin egen säng.
Min son är mjölkallergiker så det är lättare att laga allt från grunden och veta vad han får i sig.
Här finnns både kottar och pedagogiskt utvecklade leksaker. Och att hans kläder har namn har inget med att de andras är fula..hans kläder är hans.
Lite underligt skrivet quiz.
Förstn blev jag lite rädd när jag såg 5 och 9 rätt av 10 mot mina två men nu ser jag att jag inte är ensam=)
fick 3 rätt...
men mina barn sover i sina sängar fast utan metoder, dem sover bara där.
kläder på dagis namnas oftast inte för att jag är lat... dock har mina barn mycket fina kläder och alltid hela och rena... men jag stryker aldrig, skulle aldrig falla mig in.
Min dotter är matvägrare så hon får äta det hon äter vilket i princip är mamma scans köttbullar, potaisbullar, nuggets, korv... hon är även mjölkproteinalergiker...
Babyaktiviteter har vi inte gått på då mina barn är sjuka hela tiden, ingen ide att boka upp sig på nått... leksaker köper jag/vi det som gillas, men tänker inte nämnvärt på om det är pedagogiska eller inte, fast mycket är det säkert.
Är barnen smutisga så badar dem givetvis innan sängående men inte varje dag...
lite konstigt ställda frågor kan jag tycka. Jag och min sambo är välrdens bästa föräldrar till våra barn
hur svarar man om man ammat sina barn olika, typ så olika som mellan 0 sekunder och 4 år?
om man deltagit i skitmånga babyaktiviteter men inte för barnets (det skulle nog hellre varit hemma) skull, utan för att själv inte bli så ensam och uttråkad att man dör?
om man egentligen tror att kottar o stenar är jättebra leksaker o egentligen bara vill ha sådant men ändå ibland ger upp kampen o låter barnen behålla äckliga plastgrejor i fula färger?
om man tycker att skrikmetoder är vedervärdiga o borde förbjudas o därför sover alla ungar i en stor hög med sina föräldrar som hundvalpar ungefär?
hur svarar man om man ammat sina barn olika, typ så olika som mellan 0 sekunder och 4 år?
om man deltagit i skitmånga babyaktiviteter men inte för barnets (det skulle nog hellre varit hemma) skull, utan för att själv inte bli så ensam och uttråkad att man dör?
om man egentligen tror att kottar o stenar är jättebra leksaker o egentligen bara vill ha sådant men ändå ibland ger upp kampen o låter barnen behålla äckliga plastgrejor i fula färger?
om man tycker att skrikmetoder är vedervärdiga o borde förbjudas o därför sover alla ungar i en stor hög med sina föräldrar som hundvalpar ungefär?
Jag fick 4 poäng, men är egentligen inte värd några poäng. Jag ammade inte pga något immunförsvarstrams utan för att det var enklast, jag gick på babyrytmik för att jag tyckte att det var så sjukt tråkigt att vara mammaledig, och att kläder är namnade och av rätt sort till dagis är ju för att så gör man helt enkelt, varför inte underlätta för den fantastiska personalen om man kan?
2-åring och 37 veckor långt gånget foster erbjudes till gott hem... eller vad säger jag? De små stackarna ska inte behöva växa upp med en hysterika till morsa som alltid, alltid prioriterar yta i form av hemlagat allting, strukna kläder och vattenkamning, och som dessutom har för låg intelligensnivå för att läsa och begripa fakta om amning, sömn och utomhuslekens betydelse. De får nöja sig med mig, och en någorlunda normal och vettig uppväxt. Dessutom kan ju sonen trösta sig med att hans eksem lär vara bättre i ett hem som inte badar honom helt i onödan varje dag.
fick 2 rätt:D
jag är en heeelt perfekt förälder till mitt barn! mycket konstiga svar i detta quiz tycker jag.