• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev ni gravida igen efter änglabarn?
  • AngelMom2010

    Dottern dog 5 november 2010...
    Blev gravid igen i februari..
     

  • EmmaTomas

    Får hoppas och hålla tummarna att det plussar för oss mig snart..Man önska ju att det gjorde det helst igår.Har läst att det är ganska många som fått missfall efter och sen plussat igen ganska snabbt:(Är det nån av er som vart med om detta?

  • Cat79
    EmmaTomas skrev 2011-07-10 20:28:30 följande:
    Får hoppas och hålla tummarna att det plussar för oss mig snart..Man önska ju att det gjorde det helst igår.Har läst att det är ganska många som fått missfall efter och sen plussat igen ganska snabbt:(Är det nån av er som vart med om detta?
    Jag fick MA andra gången jag var gravid och sen blev jag gravid e 3 mån igen och då gick det hela vägen :) Hoppas du plussar snart. Stor kram och lycka till!
  • EmmaTomas

    det tog så lång tid för mej att få tillbaka mensen,och jag tror inte att jag hafe ägglossning första månaden med mensen nu heller..men får hålla tummarna på nästa månad:D

  • Maggi

    Förlorade vår lilla dotter i v 20 (upptäcktes dock inte förens v 24). Efter det krånglade kroppen min en hel del men 6 månader senare blev jag gravid igen.

  • EmmaTomas

    DEt e sjukt olika för alla,men man blir ju riktigt orolig att få mf om man blir gravid ganska snart.Verka hända ganska många,Måste vara sjukt jobbigt att få vara med om de oxå efter allt som man redan har vart med om:(Gör ni äl-test?I såna fall när på dagen testar ni?har läst runt ltie att man ska testa mellan vissa tider.Jag testa 1ggr varje morgon under 2 veckor,men ingen ägglossning.Kan det vara så att jag ev hade det på dagen/kvällen?

  • EmmaTomas

    har beräknat bim mellan den 12-15e juli.Men vet inte om de e samma som innan allt hänt..M;en håller tummarna för det oxå.Men känner att det är nå på G i kroppen.

  • Tuvalina
    EmmaTomas skrev 2011-07-11 20:50:15 följande:
    DEt e sjukt olika för alla,men man blir ju riktigt orolig att få mf om man blir gravid ganska snart.Verka hända ganska många,Måste vara sjukt jobbigt att få vara med om de oxå efter allt som man redan har vart med om:(Gör ni äl-test?I såna fall när på dagen testar ni?har läst runt ltie att man ska testa mellan vissa tider.Jag testa 1ggr varje morgon under 2 veckor,men ingen ägglossning.Kan det vara så att jag ev hade det på dagen/kvällen?
    Med CB verkar det som att många testar på morgonen och det verkar tillförlitligt. Jag har testat en del olika nu och för mig verkar det som att det bästa är att testa runt 14 på e.m. och inte ha kissat på fyra timmar innan och inte druckit så mycket två timmar innan.
  • enlitenbitkaka
    EmmaTomas skrev 2011-07-11 20:50:15 följande:
    DEt e sjukt olika för alla,men man blir ju riktigt orolig att få mf om man blir gravid ganska snart.Verka hända ganska många,Måste vara sjukt jobbigt att få vara med om de oxå efter allt som man redan har vart med om:(Gör ni äl-test?I såna fall när på dagen testar ni?har läst runt ltie att man ska testa mellan vissa tider.Jag testa 1ggr varje morgon under 2 veckor,men ingen ägglossning.Kan det vara så att jag ev hade det på dagen/kvällen?
    För mig blev det ju som sagt MF förra månaden men är nu gravid igen och hoppas så. Äl-test bör du ta absolut tidigast 10:00, bäst resultat får du mellan 14-19. Denna cykeln peakade mitt test mitt på dagen och kvällen, nästa morgon var det svagare igen så hade jag bara testat på morgonen hade jag missat att testet blev positivt
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • lmp

    Efter ca 3 månader plussade vi igen efter att vi förlorat vår son Hjärtasom enbart blev ca två månader Gråter. Det är med både glädje, sorg och oro som vi nu går in i en ny graviditet....

  • EmmaTomas
    luscious: Så du vart gravid månaden efter ditt tidiga mf?Jag vart gravid nu efter 3 månader,men som tyvör slutade i missfall:(Fattar fan inte hur länge man ska orka:(Hoppas och håller tummarna på nästa ägglossning.Jag som inte ens trodde att jag hade haft någon.mnmn.Jag kommer inte fortsätta med test nu.Orkar inte hålla på.
    Men håller tummarna att det går bättre denna gång:)
  • Alvöra
    EmmaTomas skrev 2011-07-25 09:38:15 följande:
    Är det vanligt at få mf efter man vart med om en sån jobbig grej vi alla vart med om?:(
    det är en bra fråga.. Jag vet inte svaret, men jag har varit på möten med folk i samma situation som handlade om att bli gravid igen, och det är vist inte helt ovanligt att det är svårt att bli gravid igen. Vissa hade fått missfall efter och andra hade provat i flera år utan att nått hänt och gått över till provrör... Stress och oro verkar vare en stor faktor.
    Man hör ju om dom som provar och provar, så när man slänger in handduken, så kommer det. Det ena paret som hade gått över till provrör och inte lyckats med det efter 4år, gav upp. Hon blev gravid månaden efter :)

    Men jag fick veta av barnmorskan att kroppen först har återhämtat sig optimalt efter ett halvår, även om man kan bli gravid innan. Jag vet inte alls hur det påverkar, för det är ju många som blir gravida tidigt och får friska bebisar, så vilka faktorer som är mest "missfalls-framkallande" vet jag inte. 

    ..Jag är själv i vecka 7 och håller verkligen tummarna att allt ska gå bra denna gången. Jag använde inte äl-stickor för jag känner mig bara pressad, men jag har alltid haft en stabil cykel, så jag viste att jag hade äl den 18e då jag blev "befruktad" ;) ...Men man kan ju inte låta bli att vara nervös.. Det hänger över mig hela tiden.. 

    Jag beklagar att du skulle gå igenom ett missfall också. Fan inte rättvist. Hoppas du blir gravid snart igen!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Toka2

    Valdemar föddes 13/11-05, och somnade in 24/12-05. Pga mitt hälsotillstånd (jag behövde bla genomgå en magnetröntgen av hjärnan) så kunde vi inte ens försöka bli gravida igen innan vi visste om jag var ok. Klartecken kom i maj, och plusset i juli. Dock var lyckan kortvarig, det slutade med missfall fem dagar senare. 10 dagar efter missfallet tog jag ett kontrolltest - negativt. 26 dagar efter missfallet plussade jag igen. 22/4-07 föddes lillebror Alvin.

    12/5-08 föddes lillebror Rasmus, och 19/4-10 föddes lillebror Gustav. 


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • NeoBell

    Förlorade sonen 24/12-10, blev gravid igen i slutet av februari, är nu i vecka 26.. Vägen hit och fram till BF är däremot en lååång väntan, fylld av oro och sorg. Man vill bara snabbspola..

Svar på tråden När blev ni gravida igen efter änglabarn?