• frökenelisabeth

    svensk i köpenhamn? :-)

    Finns det fler svenskar i Köpenhamn som likt jag börjar förbereda så smått för familjeplanering? Eller kanske redan har barn? Hade varit kul att komma i kontakt med er!

  • Svar på tråden svensk i köpenhamn? :-)
  • frökenelisabeth
    Emma111 skrev 2011-09-13 21:53:04 följande:
    Fröken E, vi har börjat skriva i den nya gruppen istället...
    Hm, verkar som om det är något strul - jag kan inte komma in där. Det står bara "du har ansökt om medlemskap, väntar på svar".....? 
  • Sofiafia82

    Hej alla! Fredagen den 9/9 föddes vår son! En liten plutt på 4380 g och 53 cm ;) På tisdag åker vi tillbaka till kph. Blir lite besök första veckan eller så kan jag tänka mig men sen är jag fit for fight att leka med er

  • Emma111

    Stort grattis, Sofiafia!!! Hoppas ni båda mår bra! Vi har startat en ny tråd, se länk ovan. Ansök om medlemskap så kommer du med där också!

  • Magdalena82
    Emelie101 skrev 2011-09-19 09:15:56 följande:
    Grattis Sofiafia! Det är ngt med vattnet här i Danmark med att få "stora" killar :)
    Men ack så söta de blir Hjärta Sofiafia, stort grattis till er, hoppas ni alla mår bra - vi ses sen när du känner att du är redo :)
  • Sofiafia82

    Tack för era grattis! Nu har jag kommit in i nån slags trött vardag och går runt som i dvala om dagarna. Jag hoppas jag vänjer mig snart så jag orkar träffa er

  • Emma111

    Sofia, jag vet så väl vad du menar! Eftersom vi bor så nära, säg till om det är nåt du behöver hjälp med eller om du vill ta en promenad eller nåt sånt. Glad

  • Sofiafia82

    Emma: Tack vad snällt av dig! Jag tar gärna nån promenad. Alltid trevligt med sällskap och som sagt vi bor ju typ grannar ;) Nu ska vi iof sig resa iväg (till min familj i Kalmar) på fredag och stannar i 10-14 dar men sen är jag tillbaka igen.

  • 3 barns mamma84

    Hoppas Hoppas jag får följa med er till privata gruppen.
    Jag bor i danmark flyttad från sverige 2009 25 sep bott här nu i 2 år .
    Har 3 barn och sambo sen 11 år snart.
    Ebba är 6 år går i skolan och amadeus är 3 år går på dagiset och elias är 10 mån född i danmark ..
    Mammaledig fram till 1 dec    


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Footy

    Heej!
    Vad glad jag blev när jag hittade er tråd!
    Får jag också vara med i privata gruppen? Jag är svensk, har bott här i dk i 4 år!
    Hoppas att få kontakt med någon av er! :)

  • Footy

    Så nu har jag ansökt medlemskap... Hoppas på svar :)
    Ha en dejlig aften! ;)

  • Lotta 176

    Hej! Jag har länge letat efter svenska lekkamrater till man barn. Verkar som om ni är några stycken h är i samma situation! Jag är svensk och har bort här i københavn sedan 2007. jag har 2 barn. En tjej på 3 och en kille på 14 måneder. Jag talar svenska med mina barn men kan höra på min stora att hon bara pratar danska nu... Tänkte att fler svensktalande kunde vara bra! Har tänkt på att arrangera en lekgrupp för svenska barn i kbh - men svårt . Några ideer hur jag kan nå ut till folk? Hade varit kul! Hoppas på att höra från någon :) VH Lotta

Svar på tråden svensk i köpenhamn? :-)