• m o e

    Västeråsbebisar runt nyår

    Jag väntar vårt tredje barn och har bf 3/1. Visst måste det väl finnas fler än jag som väntar barn i Västerås och har bf runt nyår? (dec-jan eller så?)

    Hoppas ni hittar hit!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Svar på tråden Västeråsbebisar runt nyår
  • memmen

    Jag har en emmaljunga, ganska stor, då vi tycker om att gå i skogen och ville ha rejäla hjul och dessutom är min sambo nästan två meter så vi ville ha teleskopstyre. Köpte den ny och använde den inte speciellt mycket då lillan aldrig gillade liggvagnen. När det var dags att byta till sittvagn ville jag ha en mindre och smidigare så vi köpte en brio sitty och den älskar vi. Tänkte skaffa en ståplatta till storasysyter och se om det funkar då jag tycker de vanliga syskonvagnarna ser enormt klumpiga ut. Gillar tvåvåningsvagnarna men de är ganska dyra. Vår stora går nästan alltid själv så vi använder nästan aldrig vagn.

    De har lång väntetid på önh, men om de skickat remissen kan du ringa dit och lämna ditt nummer så kan du få komma på en återbudstid. Till oss sa de tre månader men att vi kunde lämna nummret om vi var beredda att ta en tid med kort varsel och vi fick komma tre dagar senare.Till operation har de "bara" sex-åtta  veckors väntetid.

      

  • m o e

    Aha, tack för tipset om att man kan ringa och sätta sig på lista för återbudstid.

    Vi beställde en Teutonia Cosmo med liggdel. Vi hade en Cosmo till Lillebror som vi älskade. Den köpte vi när han var 10 mån. Innan hade vi en Emmaljunga Citycross som vi också var nöjda med. Men den var lite stor och klumpig. Vi har dessutom liten hall och så kanske man måste få plats med både bebisens vagn och en sulky till Lillebror (som ju faktiskt ska bli storebror!)

    Jag vill också helst slippa syskonvagn, men Axel går rätt mycket själv numera så det ska nog funka med ståbräda.

    Ett annat alternativ är ju att köra Axel i sulky och ta bebisen i bärsjalen.

  • memmen

    Hur mår ni???

    Tror jag börjar få foglossning, men hoppas det är falskt alarm, har ju tänkt jobba fram till jul.

    Hur länge tänker ni jobba?    

  • m o e

    Hej!

    Jodå, det går framåt. :) Är lite halvsegt på jobbet just nu bara. Jag har lite svårt att motivera mig. Eftersom jag är konsult får jag troligen inte komma tillbaka till samma uppdrag efter föräldraledigheten och därför känner jag att det är svårt att verkligen ge allt i mina projekt. Jag får ju ändå inte se vad det leder till... Har tänkt jobba till 16/12, så det är bara 2,5 mån kvar. Själv då? Vad jobbar ni med, förresten? Jag är ingenjör och jobbar just nu som provkoordinator/projektledare på ABB.

    Jag har haft en öm punkt i ryggen, lång ner mot bäckent som låser sig ibland. Det gör inte direkt ont, men knäpper till när jag reser mig. Det hörs högt! Den har varit lite bättre senaste veckan, men idag kände jag det igen. Det är jobbet som gör det, tror jag... hehe!

    Den 11/10 börjar en ny omgång vattengympa för gravida på Apalby. Anmäl er till det vettja! Det behöver vara 10 anmäla för att det ska bli en grupp och när jag frågade förra veckan var det 6 anmälda då. Det är verkligen superskönt att vara i det varma vattnet. Sen är det ju kul att träffa andra gravida också.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • memmen

    Jag är sugen på att gå men har lite svårt med tiden. Sambon har precis börjat plugga och går till fem flera dagar så jag måste hämta på dagis. Ska se om vi kan lösa det. Jag jobbar på Ica-lagret på varumottagningen och måste traska runt en hel del varje dag på ett betonggolv och det känns.

  • m o e
    zPillaz skrev 2011-09-27 18:35:43 följande:
    ska få min bebis om 3 veckor:) västeråsare också

    Hej! Vad spännande att det är så nära nu då! Mår du bra?
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • zPillaz
    m o e skrev 2011-09-27 19:37:25 följande:
    Hej! Vad spännande att det är så nära nu då! Mår du bra?
    hej! jo nu är det nära,jag är redan öppen också,så läkaren säger att det kan komma när som helst. jag mår bra,börjat må illa bara och är trött typ hela tiden.
  • memmen

    Hej Hej!!! Hoppas ni mår bra och att magarna växer? Själv har jag gjort något så lyxigt som att unna mig en barnfri weekend i Rom. Underbart väder och fantastiskt god mat. Är lite mör i kroppen efter allt promenerande, men det är det värt. Tycker det är viktigt att kunna få egen tid även fast man har barn, man mår så mycket bättre då. Vi löser det genom att göra en varsinn weekend så dottern inte ska vara från både mamma och pappa i så många dagar och sen lämnar vi bort över en natt ibland för att få EFS tid tillsammans. Vad tycker ni om egentid och hur löser ni det?

  • m o e

    memmen: Vad mysigt att åka iväg! Hade du någon vän med dig eller åkte du helt själv?

    Jag tycker också det är viktigt att få tid själv, men med två barn är det inte så lätt. Jag tränar ju och då har jag tid för bara mig och så har jag en hel del pysseltid hemma, när maken är huvudansvarig för barnen. Han har haft flera år med mycket tid inom amerikanska fotbollsklubben i stan, så det är många kvällar och helger han har varit borta. Vi löser det genom att låta båda ha sån tid, men det gäller ju också att kunna hitta tid att umgås som par. Det är nästan det svåraste, tycker jag. När barnen sover, man har fixat tvätt, disk och allt annat man behöver hinna på kvällen så är vi ofta så trötta att vi vill gå och lägga oss. :)

    Nu i helgen ska vi till Sthlm och göra 3/4D UL på Tittut och då har vi bokat hotell. Vi ska passa på att shoppa lite, umgås med svågern och svägerskan hemma hos dem på Söder och på söndagen ska vi gå på Underbara barn-mässan, som jag vunnit en biljett till. Barnen ska vara hos makens föräldrar som bor i Sollentuna under tiden. Det blir nog vår sista chans att få tid tillsammans innan bebisen kommer.

    Magen växer och foglossningen har slagit till. Skit, vad ont jag har.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • memmen

    Jag har varit i väg med mamma och syrran så skönt. Vad spännande att få gå på ultraljud, är alltid lika kul att se den lilla som finns där. Att bo på hotell en natt är lyx när man har småbarn, sova och äta frukost i lugn och ro är man inte så bortskämd med annars. Hopas ni får det trevligt, njut ordentligt. Har också foglossning, inte extrem som tur är. Däremot har jag börjat svälla om benen så nu är det stödstrumpor och högläge som gäller.

  • m o e

    Oj, jag har ju glömt att skriva hur vi hade det i Sthlm. Allt var bara bra med vår LILLEBROR och vi hade en jättemysig helg. Tyvärr slutade den med att bilen inte ville starta när vi skulle hem, men redan två dagar senare var bilen fixad och vi kunde hämta den igen.

    Nu börjar det kännas att det är slutspurten. Jag har fått grym foglossning och en massa andra besvär. Tyvärr har jag en inte alltför förstående chef och hon förväntar sig att jag ska prestera som vanligt ända till sista dagen. Hon är ung och har inga barn, men jag trodde faktikst inte att någon skulle bete sig så ändå. Dessutom fick hon missfall i somras så jag vågar knappt yppa något om att jag är gravid eller har besvär. Det är så dumt, för just nu orkar jag liksom inte mer än så här. De flesta chefer brukar ju lyfta uppgifter från någon som är höggravid, inte kräva mer liksom. Jag trivdes jättebra när jag började här, men nu är jag glad att jag är konsult och inte behöver komma tillbaka efter ledigheten. Det är så trist! Jag kämpar verkligen på och ger 100%, men tyvärr är inte 100% av mig nu lika mycket som 100% av mig var för några månader sen.

    På måndag ska vi på första tillväxt-UL och då ska jag ta upp allt om hur jag mår. Jag har huvudvärk, är yr, svettas och känner mig varm i ansiktet. Jag har ganska svårt att andas ofta och mår allmänt dåligt. Sist jag var hos bm tog hon inga prover eller nånting, så jag har ingen aning om hur jag ligger i Hb eller så, men jag äter Duroferon 2ggr/veckan och Hemofer de andra dagarna, så jag borde ligga ok där. Igår däckade jag kl 19 och bara sov, sov och sov, så det känns som att det är nånting. Stressen med jobbet gör säkert sitt till också.

    Idag fick jag mail om att vår vagn är skickad, så det känns lite spännande. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills den kommer. Och på fredag har jag tagit ledigt, så jag har lite att se fram emot i alla fall. :)


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • memmen

    Vad kul med en lillebror och bekvämt då ni säkert har saker kvar från de äldre. Vad jobbigt med en oförstående chef, men jag upplever att tjejer som inte fått barn är de minst oförstående. Killarna jag jobbar med är jättegulliga mot mig medan tjejerna tror man ska orka som vanligt. Jag känner mig också väldigt trött och orkar aldrig vara vaken nån längre stund på kvällen. I övrigt varierar det från dag till dag. Vissa dagar har jag jätteont och andra dagar känner jag knappt nåt alls. Bebisen har börjat ligga konstigt så jag är kissnödig jämt. Igår kväll hade jag en hemsk halsbränna så jag fick vara vaken halva natten. Är bara att härda ut sista tiden nu slutet är nära. Nu ska vi åka till vallby friluftsmuseum och gå på barnloppis.

  • memmen

    Nån bebis än??? Ingen här i alla fall. Hoppas kunna knipa igen åtminstone tills på söndag, men förvärkarna kommer allt oftare så får se hur det går. Efter en jobbig månad med sjukdomar och operation av dottern så har vi haft en underbar jul, själv? Om inte be ben kommit än så lycka till och annat fall grattis

  • m o e

    Åh, jag har inte varit inne på FL på länge, men nu måste jag ju titta in och berätta hur det gått för oss.

    Vilmer föddes igår, i v 38+1. Det var en jättesnabb förlossning, men allt gick bra och jag födde helt utan bedövning. Han var vårt största barn, 2864 g och 48 cm. Vi åkte hem redan idag innan lunch och ska på återbesök på torsdag morgon.

    Jag är fortfarande lite chockad att vi sitter här hemma med honom nu. Igår förmiddag stod jag och bakade sockerkaka (maken fyllde år, så vi skulle göra tårta) och på eftermiddagen var vi trebarnsföräldrar! Och maken kommer aldrig mer få fira sin födelsedag för sig själv. Det hann inte bli januari för oss, men det blir bra ändå. Nu är han här och det är så mysigt. Nu jobbar vi för att få igång amningen, men Vilmer är duktig så snart ska nog mjölkfabriken vara i full gång. Jag hade glömt hur törstig man blir av att amma.

    Hoppas ni inte behöver vänta allt för länge innan det är dags för er!

  • memmen

    Åh vad roligt, ett stort grattis. Vad skönt med en snabb förlossning det hoppas jag också på. Har mått pyton i några dagar och haft en massa förvärkar ska till bm imorgon så får se vad hon säger. Det var ingen stor krabat dottern var i den storleken och de är så söta när de är små. Tror min väger 3500 nu så det kan bli jobbigt om jag får gå länge till. Vad kul med dubbelfödelsedag det blir en förlängning av julen. Hoppas ammningen kommer igång som den ska, för mig har det redan börjat läcka så jag tror det kommer gå bra. Njut ordentligt av den första tiden det går så snabbt. Hoppas jag inte behöver vänta längre än till på söndag ; )

  • m o e

    Ingen bebis ännu?
    Här är allt fortfarande bra, men det ska bli skönt när det blir vardag igen nästa vecka. Axel som är drygt 2,5 är supertrotsig nu och testar oss mycket. Att både vara hemma och inte få samma stimulans som på förskolan och att få ett syskon är lite mycket på en gång. Men snart är vi nog inne i våra nya roller i familjen. Värst är att jag har så ont i svanskotan efter förlossningen och fortfarande problem med foglossningen, så jag känner att jag inte orkar med honom fysiskt när han trotsar. Vette sjutton hur vi ska ta oss till dagis nästa vecka. Om han vägrar klä på sig kan jag liksom inte sätta mig på golvet och göra det själv. Men det få väl gå. Ska försöka ladda tålamodet i förväg. :)

    Hoppas allt är bra med dig och att ni antingen har fött nu eller att allt går bra när det blir dags!

  • memmen

    Äntligen är vår lilla bebis här. Han föddes 02.19 i tisdags natt, vi missade dagen-d med ett par timmar. Det var perfekt tajming då min sambo skrev tenta till 19:30 på kvällen och sen direkt upp till förlossningen och sen hade han nästa tenta i torsdags morse. Vi hade oroat oss innan för att han skulle missa förlossningen. Allt gick jättebra och ut kom Felix 4000g och 53cm lång. Håller på att komma tillbaka till vardagen nu. Har fått ett matvrak som spenderat de två senaste nätterna med att äta, hoppas att han kommer sova lite inatt. Har också en 2 1/2 åring så jag känner igen de där problemen : ) Jag har haft jätteont i ländryggen sen förlossningen hoppas att det går över snart annars får man väl höra med BVC.

  • m o e

    Men vad roligt! Stort grattis till Felix! Det låter som om du hade en smidig förlossning också.

    Hoppas ni har det mysigt hemma och att allt går bra med storasyster!

    Vilmer äter och växer. I onsdags var vi på BVC och han vägde 3175 g och var 49,5 cm lång. Så nu är han över 3 kilo.

  • memmen

    Hej Hej!!!

    Hur går det med lille Vilmer?

    Verkar själv ha fått världens lugnaste och snällaste bebis, gör inte mycket väsen av sig. Då dottern hade kolik och skrek hysteriskt i fyra månader så känns det som rena lyxen när denna bara piper lite. Han är dock lite envis när kommer till att sova för natten, han vägrar att sova på rygg, vaknar fem minuter efter att man lagt honom. Som det är nu sover han på mitt bröst varje natt och det vill jag gärna slippa. Dottern var likadan, hon sov på mig tills hon var för tung och sen fick jag acceptera att hon sov på mage. Köpte ett andningslarm igår men vet ändå inte om jag vågar låta honom sova på mage, suck.   

Svar på tråden Västeråsbebisar runt nyår