• m o e

    Västeråsbebisar runt nyår

    Jag väntar vårt tredje barn och har bf 3/1. Visst måste det väl finnas fler än jag som väntar barn i Västerås och har bf runt nyår? (dec-jan eller så?)

    Hoppas ni hittar hit!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Svar på tråden Västeråsbebisar runt nyår
  • m o e

    Någon mer måste det väl finnas som väntar barn i vinter? ;) Eller finns det en annan tråd, så ge mig gärna länken, för jag hittar ingen.

  • m o e

    Hej!
    Jag höll som bäst på att ge upp den här tråden. :)

    Efter RUL blev jag flyttad till 7/1 och vår förra föddes också i maj -09! Kul att det blir så lika. Vi har en äldre pojke också, som föddes -04.

    Hur mår du?

  • m o e

    Hehe, vår äldsta pojke kom 17 dagar före bf och Lillebror kom 10 dagar före. Så vi ligger ju i riskzonen för december, båda två alltså. Dessutom fyller min man år på Annandag jul, så vi har många dagar att "pricka", men sån't är livet. Inte så kul att fylla på såna dagar när man är liten, men när man är äldre sen spelar det säkert ingen roll. Det blir ju som det blir ändå. 

    Det här var ingen planerad bebis för vår del. Vi har gjort ivf och sånt innan för att över huvud taget få barn (därför vi har fått fem år mellan dem), så vi har inte skyddat oss efteråt. Vi har alltid velat ha tre barn, men var inte redo att dra igång hela fertilitetskarusellen med sprutor och sånt igen. Sen kom den här lilla mirakelbebisen och överaskade oss, till vår stora förvåning och glädje.   

    Har du provat Hemofer+? Jag åt dem förra graviditeten och de funkade riktigt bra med magen.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Vi frågade aldrig på RUL, men vi kommer ta reda på det senare. Vi ska göra 3/4D-UL i oktober och då tänker vi ta reda på det. Dessutom ska vi göra minst ett tillväxt-UL senare, så vi hade fått veta då.

    Första graviditeten tog vi inte reda på könet, men förra gjorde vi det. Jag tycker det är mysigt att inte behöva säga "den" eller "bebisen".

  • m o e

    Oj, hoppas det går bra med njuren. Kunde de säga något om vad det var eller måste ni vänta och se senare?

    Jag tycker också UL är fascinerande, men jag tycker det är rätt så lätt att se vad som är vad. Jag har haft turen att få lite utbildning på UL, då jag läste till medicinteknisk ingenjör för några år sedan. Dessutom har vi gjort många UL med båda våra barn innan, så man har lärt sig en hel del.

    Tränar du nåt? Jag har kunnat springa fram till v 18. Sen fick jag sammandragningar och kunde inte fortsätta, men jag tränar fortfarande Zumba och så började jag på gravidvattengympa förra veckan.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Ja, häng med på vattengympa. Det är på Apalby och det är varmt och skönt i bassängen. Vill du inte börja redan nu, så börjar nästa omgång i oktober tror jag. Men vår grupp är inte full, så det går nog bra att börja redan nu om du vill. Ring och kolla!

    Nu är det dags för mig att åka och vara flodhäst! :)

  • m o e

    Jag ska också till bm nästa vecka, på torsdag. Vilken mottagning går du till? Jag går på Läkargruppen.

    Vår bebis är också en riktig buse inne i magen och rör sig hela dagarna. Även på nätterna kan den vara igång. :) Vår äldsta pojke var vild i magen, men blev väldigt lugn. Vår Lillebror var lugnare i magen och blev en virvelvind... Så vi kan ju hoppas att det här blir ett lite lugnare barn.

    Jag mår rätt så bra. Har lite känningar i ryggen och fogarna, men det är värst på jobbet när jag sitter mycket på stolen och reser mig. Jag är van att gå ganska fort, men det går inte längre. Jag har svårt att hålla nere tempot på allt jag gör och tycker faktiskt det är rätt jobbigt när kroppen begränsar mig. Är inte så förtjust i att vara gravid om jag ska vara ärlig, men jag gillar ju det som kommer sen. :) Kände extrem trötthet för en vecka sedan, men började äta Hemofer+ då och sen dess tycker jag att det är lite bättre. Men vi får väl se nästa vecka hos bm när jag får veta. Jag var hos familjeläkaren igår med min son och skulle passa på att fråga om mina halsmandlar. Olika läkare har velat länge om ifall jag ska få remiss till Öron, näsa, hals-mottagningen för att ev ta bort halsmandlarne, men ingen har fattat något beslut, så jag passade på att fråga när jag var där. Då ville hon plötsligt ta Hb på mig och halsprov och allt möjligt, så det slutade med att jag fick lämna två rör blod. Men jag har ingen aning om resultatet. Jag antar att det var ok, eftersom inget sa något. Annars får jag se om min bm kan se dem i journalen när jag kommer nästa vecka.

    Hoppas att allt går bra på nästa kontroll på SMVC! Vi ska inte på nästa UL förrän 15/10 (Tittut) och sen blir det tillväxt-UL i november.  


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Hej lilllajny! Välkommen och grattis!

    Jag har bf 7/1 så det är inte precis vid nyår heller, men rätt nära. Memmen har bf 10/1 så vi ligger ju rätt nära alla tre. Vad kul!

    Hur mår du? Allt är så extra spännande med första barnet när man inte vet alls vad som väntar eller hur det brukar vara. Vet ni om ni ska få en flicka eller pojke?


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Här är det mesta bra, förutom att jag börjar känna av ryggen/fogarna lite nu.

    Vi ska också till Tittut i oktober, för 3/4D-UL. Vi gjorde det när vi väntade lillebror också. Det är jättehäftigt att få se bebisen så! Vi frågade aldrig om könet på RUL. Vi kommer att göra tillväxt-UL senare och det visste vi från början, så därför visste vi ju att vi kan få veta senare och det var inte nödvändigt att få veta redan på RUL. Men vi kommer att fråga nästa gång.

  • m o e

    Ja, de ska kolla bakom min näsa också, för jag är tät där och har alltid varit. Sover med öppen mun och känner att det är ett stort hinder i min träning. Kanske kan det till och med vara så att jag kan minska ner på astmamedicinen om jag får annan hjälp.

    Min läkare sa att det är lång väntan till ÖNH, så jag hinner nog vara gravid färdigt innan det blir dags gör någon op ändå. Men hon skulle försöka skynda på remissen i alla fall.

    Vilken härlig helg vi har haft! Fint väder och hör hemma har vi fått massor fixat. Nu har vår bredbandsrouter dött, så vi får surfa med 3G och vi skulle beställa barnvagn ikväll tänkte vi. Känns lite knöligt att göra med iphone, så vi tänkte åka hem till mina föräldrar och göra det. ComHem skulle skicka en ny i veckan. Så träligt att vara utan när man är van... ;)

    Vad har ni andra för vagn?

  • m o e

    Aha, tack för tipset om att man kan ringa och sätta sig på lista för återbudstid.

    Vi beställde en Teutonia Cosmo med liggdel. Vi hade en Cosmo till Lillebror som vi älskade. Den köpte vi när han var 10 mån. Innan hade vi en Emmaljunga Citycross som vi också var nöjda med. Men den var lite stor och klumpig. Vi har dessutom liten hall och så kanske man måste få plats med både bebisens vagn och en sulky till Lillebror (som ju faktiskt ska bli storebror!)

    Jag vill också helst slippa syskonvagn, men Axel går rätt mycket själv numera så det ska nog funka med ståbräda.

    Ett annat alternativ är ju att köra Axel i sulky och ta bebisen i bärsjalen.

  • m o e

    Hej!

    Jodå, det går framåt. :) Är lite halvsegt på jobbet just nu bara. Jag har lite svårt att motivera mig. Eftersom jag är konsult får jag troligen inte komma tillbaka till samma uppdrag efter föräldraledigheten och därför känner jag att det är svårt att verkligen ge allt i mina projekt. Jag får ju ändå inte se vad det leder till... Har tänkt jobba till 16/12, så det är bara 2,5 mån kvar. Själv då? Vad jobbar ni med, förresten? Jag är ingenjör och jobbar just nu som provkoordinator/projektledare på ABB.

    Jag har haft en öm punkt i ryggen, lång ner mot bäckent som låser sig ibland. Det gör inte direkt ont, men knäpper till när jag reser mig. Det hörs högt! Den har varit lite bättre senaste veckan, men idag kände jag det igen. Det är jobbet som gör det, tror jag... hehe!

    Den 11/10 börjar en ny omgång vattengympa för gravida på Apalby. Anmäl er till det vettja! Det behöver vara 10 anmäla för att det ska bli en grupp och när jag frågade förra veckan var det 6 anmälda då. Det är verkligen superskönt att vara i det varma vattnet. Sen är det ju kul att träffa andra gravida också.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e
    zPillaz skrev 2011-09-27 18:35:43 följande:
    ska få min bebis om 3 veckor:) västeråsare också

    Hej! Vad spännande att det är så nära nu då! Mår du bra?
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    memmen: Vad mysigt att åka iväg! Hade du någon vän med dig eller åkte du helt själv?

    Jag tycker också det är viktigt att få tid själv, men med två barn är det inte så lätt. Jag tränar ju och då har jag tid för bara mig och så har jag en hel del pysseltid hemma, när maken är huvudansvarig för barnen. Han har haft flera år med mycket tid inom amerikanska fotbollsklubben i stan, så det är många kvällar och helger han har varit borta. Vi löser det genom att låta båda ha sån tid, men det gäller ju också att kunna hitta tid att umgås som par. Det är nästan det svåraste, tycker jag. När barnen sover, man har fixat tvätt, disk och allt annat man behöver hinna på kvällen så är vi ofta så trötta att vi vill gå och lägga oss. :)

    Nu i helgen ska vi till Sthlm och göra 3/4D UL på Tittut och då har vi bokat hotell. Vi ska passa på att shoppa lite, umgås med svågern och svägerskan hemma hos dem på Söder och på söndagen ska vi gå på Underbara barn-mässan, som jag vunnit en biljett till. Barnen ska vara hos makens föräldrar som bor i Sollentuna under tiden. Det blir nog vår sista chans att få tid tillsammans innan bebisen kommer.

    Magen växer och foglossningen har slagit till. Skit, vad ont jag har.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Oj, jag har ju glömt att skriva hur vi hade det i Sthlm. Allt var bara bra med vår LILLEBROR och vi hade en jättemysig helg. Tyvärr slutade den med att bilen inte ville starta när vi skulle hem, men redan två dagar senare var bilen fixad och vi kunde hämta den igen.

    Nu börjar det kännas att det är slutspurten. Jag har fått grym foglossning och en massa andra besvär. Tyvärr har jag en inte alltför förstående chef och hon förväntar sig att jag ska prestera som vanligt ända till sista dagen. Hon är ung och har inga barn, men jag trodde faktikst inte att någon skulle bete sig så ändå. Dessutom fick hon missfall i somras så jag vågar knappt yppa något om att jag är gravid eller har besvär. Det är så dumt, för just nu orkar jag liksom inte mer än så här. De flesta chefer brukar ju lyfta uppgifter från någon som är höggravid, inte kräva mer liksom. Jag trivdes jättebra när jag började här, men nu är jag glad att jag är konsult och inte behöver komma tillbaka efter ledigheten. Det är så trist! Jag kämpar verkligen på och ger 100%, men tyvärr är inte 100% av mig nu lika mycket som 100% av mig var för några månader sen.

    På måndag ska vi på första tillväxt-UL och då ska jag ta upp allt om hur jag mår. Jag har huvudvärk, är yr, svettas och känner mig varm i ansiktet. Jag har ganska svårt att andas ofta och mår allmänt dåligt. Sist jag var hos bm tog hon inga prover eller nånting, så jag har ingen aning om hur jag ligger i Hb eller så, men jag äter Duroferon 2ggr/veckan och Hemofer de andra dagarna, så jag borde ligga ok där. Igår däckade jag kl 19 och bara sov, sov och sov, så det känns som att det är nånting. Stressen med jobbet gör säkert sitt till också.

    Idag fick jag mail om att vår vagn är skickad, så det känns lite spännande. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills den kommer. Och på fredag har jag tagit ledigt, så jag har lite att se fram emot i alla fall. :)


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

    Åh, jag har inte varit inne på FL på länge, men nu måste jag ju titta in och berätta hur det gått för oss.

    Vilmer föddes igår, i v 38+1. Det var en jättesnabb förlossning, men allt gick bra och jag födde helt utan bedövning. Han var vårt största barn, 2864 g och 48 cm. Vi åkte hem redan idag innan lunch och ska på återbesök på torsdag morgon.

    Jag är fortfarande lite chockad att vi sitter här hemma med honom nu. Igår förmiddag stod jag och bakade sockerkaka (maken fyllde år, så vi skulle göra tårta) och på eftermiddagen var vi trebarnsföräldrar! Och maken kommer aldrig mer få fira sin födelsedag för sig själv. Det hann inte bli januari för oss, men det blir bra ändå. Nu är han här och det är så mysigt. Nu jobbar vi för att få igång amningen, men Vilmer är duktig så snart ska nog mjölkfabriken vara i full gång. Jag hade glömt hur törstig man blir av att amma.

    Hoppas ni inte behöver vänta allt för länge innan det är dags för er!

  • m o e

    Ingen bebis ännu?
    Här är allt fortfarande bra, men det ska bli skönt när det blir vardag igen nästa vecka. Axel som är drygt 2,5 är supertrotsig nu och testar oss mycket. Att både vara hemma och inte få samma stimulans som på förskolan och att få ett syskon är lite mycket på en gång. Men snart är vi nog inne i våra nya roller i familjen. Värst är att jag har så ont i svanskotan efter förlossningen och fortfarande problem med foglossningen, så jag känner att jag inte orkar med honom fysiskt när han trotsar. Vette sjutton hur vi ska ta oss till dagis nästa vecka. Om han vägrar klä på sig kan jag liksom inte sätta mig på golvet och göra det själv. Men det få väl gå. Ska försöka ladda tålamodet i förväg. :)

    Hoppas allt är bra med dig och att ni antingen har fött nu eller att allt går bra när det blir dags!

  • m o e

    Men vad roligt! Stort grattis till Felix! Det låter som om du hade en smidig förlossning också.

    Hoppas ni har det mysigt hemma och att allt går bra med storasyster!

    Vilmer äter och växer. I onsdags var vi på BVC och han vägde 3175 g och var 49,5 cm lång. Så nu är han över 3 kilo.

Svar på tråden Västeråsbebisar runt nyår