• Sparvöga21

Kvadrupeltest ?

Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)

• Svar på tråden Kvadrupeltest ?
  • mallan74
    Sparvöga21 skrev 2011-09-09 19:37:51 följande:
    Åh så skönt! Stort grattis!!
    Jättetack:)
  • mallan74

Ska på ultraljud imorgon:) Vet du om du väntar flicka elr pojke? Om inte, är det något du funderar att ta reda på?

• Sparvöga21

Spännande med UL igen :). Det är så underbart att se på och även få bilder!
    Jag väntar en liten flicka :). Eftersom jag gjorde fostervattenprov så får man 100% besked om man vill.
    Både jag och min kille kände att det inte gjorde något att vi fick veta.
    Klart man har funderat på om man hellre skulle vilja haft det som en överraskning vid födseln, men det var helt fantastiskt när vi fick beskedet nu. Man blev helt euforisk!!
    Har vetat det i ca 1 månad nu och det känns som man knyter ett band med lill-gumman redan nu .
    Ska ni ta reda på det?
    Hur mår du annars? Hoppas bra! :)

• mallan74

Oh så härligt, grattis till kommande lilltjejen!!
    Vi ska på ultraljud i em. Ska fråga om dom berättar kön men jag har hört att det är väldigt olika. Vissa berättar o andra inte. Min pojkvän vill jättegärna veta. Jag var emot det från början men har ändrat mig lite, skulle nog vara kul att veta ändå:) Men när jag tänker på det så får jag en pirrande känsla, jag vet inte varför det känns lite nervöst att ev. få veta. Men tror nog det lutar åt ett ja iaf. Får se vad dom säger i em annars ska jag kolla upp privata alternativ. Annars mår jag fint, lite småkrämpor men det har väl alla:) Själv då:)? Något namn bestämt på tösen än?

• Sparvöga21

Tack :) vi hade såklart blivit lika glada för en liten pojk. Har inte bestämt något namn ännu. Vi ändrar oss till o från. Alla säger att man kommer känna sig till rätt namn när hon är född. Så vi får se :). Hur gick det på ert UL idag? Fick ni reda på kön? :) berätta :)

• mallan74

Hej:)
    Allt såg fint ut på ultraljudet. Det var en livlig liten krabat. Fick bf datum 17/2.
    Barnmorskan sa att hon inte riktigt kunde se men att hon trodde det var en flicka. Vet inte hur jag ska tolka det, hon gick inte alls in på detaljer så nu får vi helt enkelt vänta o se:) Tänker iaf inte göra något könsultraljud.
    Vi får ha både pojk o flicknamn i beredskap o va lite neutral när man tänker kläder osv.
    Har du barn innan?

• Sparvöga21

Roligt att höra att allt såg fint ut :). Det är nog inte så lätt att se kön alla gånger. Har hört att BM kan ha fel, så det är nog bättre att vänta o se . Har ni redan funderat ut några namn?
    Har inga barn sedan tidigare, så detta blir vår första . Har du några innan?

• mallan74

Vårt första oxå:)
    Jag har oxå hört att barnmorskan kan ha fel, jag googlade lite om det igår o oj så många som fått fel besked.
    Jag tycker det är jättesvårt med namn. Visst har vi funderat lite men känns inte som det går att bestämma förrän bebisen kommer ut. Men Celine o Miximillam är fina tkr jag:) Även Molly.
    Kanske lite tidigt o fråga men undrar om du har några tankar på att skaffa ett syskon till barnet:)?

• Sparvöga21

Kul att vi båda ska ha vårt första :). Vill gärna ha ett barn till men jag är 39 så vi får väl se om det blir så. Är SÅ glad att jag i alla fall ska få ett . Hur känner ni? Vill ni ha flera?

• mallan74

Vi vill gärna ha ett barn till tätt. Vi får se hur det blir:)

• mallan74

Hej!
    Har ni börjat med inköp än, barnvagn, säng osv?
    Barnvagn är verkligen en djungel. Men lutar åt en begagnad. Finns många fina på blocket. Hur mår du annars:)?

• Sparvöga21

Hej! Vi mår fint :) var hos läkaren idag och allt såg bra ut :). Är nu i vecka 24. Vi har inte köpt något ännu, men det lutar åt en begagnad barnvagn. Vet bara inte vilken sort som man ska ha.. Har ni köpt eller har ngt bra tips? :). Vi skall använda en barnsäng som nästan hela min killes släkt använt. Har inte sett den ännu, men det är ju lite roligt att använda den. Hur mår du o bebisen? Hoppas bra!

• mallan74

Hej! Vi mår oxå fint :) Är i vecka 21 nu. Tiden går verkligen fort. När har du bf? Jag har den 17 februari. Vi har inte börjat köpt något än men vi har tittat på barnvagnar. Först var jag inne på en begagnad barnvagn men nu har jag ändrat mig. Har googlat massor och vägt fördelar mot nackdelar. Vi har bestämt oss för en Emmaljunga city cross. Dom har en 2010 årsmodell på babyproffsen med quadrolift som är nedsatt till 6000 kr. Jättefin och den absolut smidigaste vagnen av dom som vi testat. Vi ska lägga en handpenning idag och hämta ut den när bebisen är född. Troligen kommer vi skaffa ett barn till och dessutom är andrahandsvärdet på Emmaljunga högt. Jag är väldigt mkt ute och går så jag vet att vagnen kmr användas mkt. Babyproffsen har en vagn i deras egna märke som nu är nedsatt till 2499 kr. Jättefin tyckte jag! Men när vi testade den så vägde den bly!! Vi fick en jättefin demonstration av city crossen och den är verkligen lätthanterlig och smidig. Har bara läst goda erfarenheter av den. Men det är verkligen inte lätt att bestämma sig. Jag har drömt om barnvagnar sista veckan! Men nu känns det skönt, vi är båda nöjda och vi tycker vi fattat rätt beslut. Visst, det är galet mkt pengar men man får lite det man betalar för. Jag gissar att du googlar mkt samma som jag gjort:) Har du någon fråga om barnvagn så varsågod, jag har läst på en hel del:) Säng kmr vi köpa begagnad och bilstol kmr vi hyra första tiden. Det finns ett o annat o tänka på när en ny familjemedlem snart anländer:) Ha en jättebra dag:)

• Sparvöga21

Härligt att höra att ni mår fint oxå ! Jag har BF 24 januari. Längtar så.. Vi har börjat att kika lite på barnvagnar etc kanske bättre att göra det nu medans man orkar. Man vet ju inte hur man mår och kan röra sig längre fram . Du har rätt, jag googlar mig fram rätt mycket. Är lite vetgirig och det är kul att lära sig om allt om den nya världen man kommer hamna i . Kommer säkert fråga dig om vagn, tack för tipsen så länge! Må så gott, vi hörs!

• Sparvöga21

Hej! Vi var och kikade på barnvagnar idag och valet står mellan Brio Happy och Emmaljunga City Cross som ni beställt ;). Vad tyckte ni om Brio Happy? Kul att börja kika runt lite nu och planera lite inköp :). Hur mår ni annars?

• mallan74

Hej!  Har varit i Milano några dagar, kollat på fotboll o haft det bra:) Känns inte så där vidare värst o va tillbaka i kalla o regniga Sverige igen...
    Vi mår bara bra, hur är det själv? Börjar det kännas lite tungt nu? Jag får ont i ljumsken lite till o från plus att man börjar känna sig lite grann otymplig, lite nackdel i jobbet. O större blir man ju.. Men bara gilla läget:)
    Vi kollade på Brio happy. En bra vagn, den bästa efter Emmaljunga city cross av dom vi testat. Men tyckte att happyn va lite FÖR mjuk i fjädringen plus att den inte hade samma goa lift som city crossen. Frågade damen på babyproffsen om skillnaden mellan happy o citycross. Hon sa att Emmaljungas vagnar helt enkelt är av bättre kvalité, dom enda som tillverkas i Sverige.
    Det vi föll för var att  citycrossen va mest skön o köra o sen gillade vi quadroliften. Detta var en 2010 års modell som dom reade ut så den kostade 6000 kr. Samma vagn fast 2011 års modell kostade 7600. Vi har betalt en handpenning på 1000 kr sen resten när vi hämtar ut vagnen. 

• tihi

Sökte lite på kvadrupeltest och Halland och hittade er tråd - bara undrar om ni blev erbjudna det via MVC eller om ni fick efterfråga det?

Väntar andra barnet men är nu över 35 med lite marginal Första var det inget sådant, men undrar om det kommer nåt nu?

Vi funderade mycket fram och tillbaks med första om nubb och kub, men avstod den gången. Nu börjar ju tankarna fladdra igen...

(Lite nyfiken också på var i Halland ni varit på MVC - norr, mitten eller söder så jag vet vad jag skall vara "förberedd" på... )

• Sparvöga21

Hej tihi !
    Har inte varit inne på Familjeliv på ett bra tag och såg först nu ditt inlägg...
    Gjorde du kvadrupeltest? Du kanske redan har fått en liten vid det här laget?

Svar på tråden Kvadrupeltest ?