• toa

täcka finnar med smink

min dotter som är 13 år har finnar som hon vill täcka med smink

hon har hört att i.d bare minerals foundation och maybelline mineral foundation hjälper att
    täcka finnar plus är den oljefritt
    ni som har använt den är den bra? den kostar 450 kr och 159 kr
    det tycker jag är lite dyrt finns det någonstans där den finns lite biligare    

• Svar på tråden täcka finnar med smink
  • toa

haha alla säger det till mig

aa  hon är ganska bortskämd 

du sa väl att du använder sheer cover eller hur

kan man använda den för acne   

• Kimona
    toa skrev 2011-08-07 00:49:23 följande:

haha alla säger det till mig

aa  hon är ganska bortskämd 

du sa väl att du använder sheer cover eller hur

kan man använda den för acne   

Jag har acne och använder den, men egentligen ska man ju inte täcka med något smink alls
  • toa

ja du har rätt

men i alla fall så är sheer cover oljafritt

har du fått nåra problem när du använder sheer cover

täcker den bra?     

• Kimona
    toa skrev 2011-08-07 01:27:47 följande:
    ja du har rätt

men i alla fall så är sheer cover oljafritt

har du fått nåra problem när du använder sheer cover

täcker den bra?     
    Jag tycker den täcker bra, jag använder även deras concealer som man tar på med en liten pensel på finnar och sådant först, sedan på med mineral foundation.

Man känner inte att man har smink på sig ens, väldigt lätt och huden andas.
    När hon tvättar ansiktet sen ska hon alltid smörja in sig. Jag brukar köpa Niveas hudlotion, då den är ganska fet (finns på Ica m.m för nån tjuga) och smörja in innan jag lägger mig.

Sen om man klämmer finnar ska man alltid dutta på ansiktsvatten efterråt. Det stänger porerna så det inte kommer in mer skit.
  • toa

jaha hon har bstämt att köpa sheer cover men det finns en som kostar 599 kr och en annan som kostar

699  vad är den vitt flaskan  för 

• Kimona
    toa skrev 2011-08-07 15:37:47 följande:
    jaha hon har bstämt att köpa sheer cover men det finns en som kostar 599 kr och en annan som kostar

699  vad är den vitt flaskan  för 
    Va? jag vet inte, är det något kit hon ska köpa då eller?
  • lane

ja det är det jag beställde det nyss
    tack för alla svar och tips 

• Kimona
    lane skrev 2011-08-07 23:23:57 följande:
    ja det är det jag beställde det nyss
    tack för alla svar och tips 
    Hoppas det funkar! :)
    Kom ihåg att säga till henne att ha hudkräm innan (som ska torka) så blir inte huden torr.
  • Iddah

Mineralsmink innehåller zink vilket hjälper mot finnar Lucyminerals e det mest täckande av de som tagits upp. Det är oxå billigt i jämförelse med Sheer Cover o ID. Hon ska ABSOLUT INTE tvätta ansiktet med tvål, det gör saken ännu värre. Ingen ska tvätta med tvål vilken hudtyp man än har. Man rengör med rengöringsmjölk, toner och sen ansiktskräm. Vissa (bla. jag själv) får finnar pga torr hy så tvätta mycket gör inte saken bättre.

• lane

hon har ingen torr hy så det är inget problem
    vi fick sheer  cover igår och den är jätte bra 

• AngelWithoutWings

Här är en jätte bra blogg som handlar om skönhet och som tipsar om såna saker!:

www.beautyfreaks.blogg.se

Gå sen in på kategorin "skönhetstips" och bläddra ner lite, där finns det en video där hon visar hur hon täcker sin finne, med vad osv :)

• litengunnarolle

Jag använder Mary Kays foundation, den tycker jag är superbra. Jag använder också deras ansiktsrengöringskit. Superbra grejer, men väldigt dyrt. Foundation kostade väl inte så mycket när jag köpte, 200 tror jag det var, men rengöringen kostade 1400 tror jag.

• iakttagare
    toa skrev 2011-08-05 17:24:43 följande:

min dotter som är 13 år har finnar som hon vill täcka med smink

hon har hört att i.d bare minerals foundation och maybelline mineral foundation hjälper att
    täcka finnar plus är den oljefritt
    ni som har använt den är den bra? den kostar 450 kr och 159 kr
    det tycker jag är lite dyrt finns det någonstans där den finns lite biligare    

Visst kan man täcka finnar med smink, men det kan framkalla infektioner, eller jag låter de hela vara osagt, men jag har erfarit detta, så man bör nog låta bli att täcka finnarna med smink. Men jag vet ju inte hur din dotter reagerar.
  • millie siebing

Jag är 13 år och har mycket finnar och den bästa foundation är estee lauder double wear foundation den täcker helt amazing det finns ingen bättre än den, den täcker acne och finnar jätte bra den kostar dock runt 500 men det e sjukt bra skulle inte tveka på att köpa den, den finns på kicks. 

Svar på tråden täcka finnar med smink