• MsStackhouse

    hur lång tid tog det för er som är över 35 att bli gravida??

    Ja jag har ju hört att det ska vara mkt svårare att bli gravid när man passerat 35 och jag är 36 nu och planerar ett syskon till vårt barn.

    Hur lång tid tog det för er som är 35+ att bli gravida? 

  • Svar på tråden hur lång tid tog det för er som är över 35 att bli gravida??
  • MrsJenka

    36 år. Första försöket. Är bara i v.4????

    Slutade med p-spruta dec 16 och trodde att det skulle ta längre tid för kropöen att komma igång.

  • MrsJenka
    MrsJenka skrev 2016-07-21 22:41:43 följande:

    36 år. Första försöket. Är bara i v.4????

    Slutade med p-spruta dec 16 och trodde att det skulle ta längre tid för kropöen att komma igång.


    Hm. De många frågetecknen var egentligen en lycklig emoij. Haha.
  • AxelvonFersen

    Första barnet vid 28 års ålder blev till på första försöket/första ägglossningen.

    Andra barnet vid 30 års ålder, samma sak.

    Tredje barnet vid 40 års ålder, blev också till på första försöket/första ägglossningen.

    Alla tre har varit planerade, men vid det första barnet blev jag nästan chockad att jag blev gravid direkt då man läser så mycket om att det kan vara svårt. Vid tredje barnet använde jag Natural cykles gravid-app och mätte temperaturen några månader innan jag tog ut spiralen. Dock har jag alltid haft lätt att känna av när jag har ägglossning, så det har varit lätt att fatta när de fertila dagarna infinner sig.

  • Mjölk

    Blev gravid vid första ägglossningen, gjorde heminsemination. Var då 41, nu är jag 42 o väntar i september. :)

  • reptilina

    36 år gammal, slutade med p-piller i april och blev gravid i slutet av maj. Så oväntat mycket snabbare än jag eller min sambo trott. Första barnet för mig.

  • alade

    36 år och har försökt 1.5 år med nuvarande partner, gravid mha ivf (andra försöket).

    Har varit gravid när jag var 32 år, med tidigare partner, på andra försöket. Fick missfall tidigt och blev sedan inte gravid igen trots ett års egna försök och flera fertilitetsbehandlingar.

  • Lykkeliv

    Är 37 år

    Började försöka i oktober, blev gravid i januari och fick mf i slutet av mars och nu har jag precis blivit gravid igen.

  • AK78

    Blev gravid efter en månad förra året men slutade i MA. Var då 37 år. Två barn sedan innan.

    Denna gång tog det nog nio månader och är nu i vecka 15.

    Försök att inte stressa (vilket jag gjorde) och Lycka till!

Svar på tråden hur lång tid tog det för er som är över 35 att bli gravida??