• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du det här vara mode?
  • Dimes

    Nej, jag förstår mig inte på det där hej-jag-röker-och-ser-super-plågad-ut-och-är-sjukligt-smal-modet a la Kate Moss.

  • Uhngoliant

    Nej. Tycker det är vidrigt med modeller som har munnen öppen och det stör bort allt annat för mig!
    Varför sitter de med munnen öppen? Ska det vara sexigt? Eller ska de se IQ-befriade ut? 


    ♥IDUN♥
  • Lufsan

    Jag har inte röstat i denna tråd. Det du ser på nelly.se är en moodboard, inte något som kallas "mode". Moodboarden kommer främst i från  Louis Vuitton men också från andra märken. Det är alltså bdsm känslan personen som gjord det där söker. Vilket stämmer bra med höstens modevisningar. 
    Jag ser det som en bild av destruktivitet, någon som "gone bad", skulle göra. 

    Tycker att man borde vara förskitig att uttala sig om man inte vet vad "mode" är.   


    En dag i sänder.
  • Lufsan
    EllanEriksson skrev 2011-09-09 01:27:59 följande:
    Inte mode men KONST! Det är konst alla gånger men mode är det nog inte.. 
    Vad är skillnaden mellan mode och konst?
    En dag i sänder.
  • EllanEriksson

    Mode är för visa upp kläder endast i form av, visserligen, estetiska fotografier men det där är ett montage som verkar vara mera för konstnärligt syfte och inte mode ^_^
    det är ju min syn dock :)

  • TantMy

    hummm, förstår inte vad det var som var "modernt" på bilderna......börjar väl bli gammalSkrattande

  • Tittij
    Lufsan skrev 2011-09-06 10:08:35 följande:
    Jag har inte röstat i denna tråd. Det du ser på nelly.se är en moodboard, inte något som kallas "mode". Moodboarden kommer främst i från  Louis Vuitton men också från andra märken. Det är alltså bdsm känslan personen som gjord det där söker. Vilket stämmer bra med höstens modevisningar. 
    Jag ser det som en bild av destruktivitet, någon som "gone bad", skulle göra. 

    Tycker att man borde vara förskitig att uttala sig om man inte vet vad "mode" är.   
    jag anser mig ha bra koll på "mode" och detta är inte mode i mina ögon. Rörigt och inte snyggt komponerat. 
  • Lufsan
    Tittij skrev 2011-09-09 21:32:43 följande:
    jag anser mig ha bra koll på "mode" och detta är inte mode i mina ögon. Rörigt och inte snyggt komponerat. 
    Jag tycker inte heller att det är speciellt bra utfört. Men jag tycker inte man kan kritisera cigaretterna och de vapen som är med, då det är med av bilden i många av höstens visningar.
    Sen är ju frågan hur man menar med om det är "mode". Om syftet är att skapa köpbegär av vissa kläder, eller skapa inspiration för vad man ska ha på sig så är detta tämligen misslyckat. Men om det är för att sammanfatta och skapa en känsla av "modehösten" så tycker jag att personen lyckats.

     Sen kan man faktiskt ifråga sätta om man kan säga att något är "mode" eller inte. Eftersom att mode är något som är i ständig förändring och samtidigt väldigt subjektivt så har jag svårt att säga om något är mode eller inte. 

    Men att det är en mindre proffsigt utfört kan jag hålla med om, frågan är om man ska bedöma endast det eller helheten av uppgiften. Jag tycker ändå att presonen som gjort detta ska ha en liten applåd för att ha tänkt annorlunda än att sätta upp bilder på "snygga" kläder. Utan strävat efter att förmedla en känsla.   
    En dag i sänder.
  • Tittij
    Lufsan skrev 2011-09-09 22:09:58 följande:
    Jag tycker inte heller att det är speciellt bra utfört. Men jag tycker inte man kan kritisera cigaretterna och de vapen som är med, då det är med av bilden i många av höstens visningar.
    Sen är ju frågan hur man menar med om det är "mode". Om syftet är att skapa köpbegär av vissa kläder, eller skapa inspiration för vad man ska ha på sig så är detta tämligen misslyckat. Men om det är för att sammanfatta och skapa en känsla av "modehösten" så tycker jag att personen lyckats.

     Sen kan man faktiskt ifråga sätta om man kan säga att något är "mode" eller inte. Eftersom att mode är något som är i ständig förändring och samtidigt väldigt subjektivt så har jag svårt att säga om något är mode eller inte. 

    Men att det är en mindre proffsigt utfört kan jag hålla med om, frågan är om man ska bedöma endast det eller helheten av uppgiften. Jag tycker ändå att presonen som gjort detta ska ha en liten applåd för att ha tänkt annorlunda än att sätta upp bilder på "snygga" kläder. Utan strävat efter att förmedla en känsla.   
    Både håller med och inte.

    Mode måste ju ändå bedömas subjektivt och sen är det upp till var och en att bedöma vad som är "mode" precis som vissa anser att grafitti är konst och andra att det är skadegörelse och kludd. Så för mig var detta inte mode. 

    Men visst håller jag med dig att det förmedlar en känsla och kanske är lite mer nytänkande än bara fina kläder. Men det väcker ingen köplust hos mig alls och då hamnar man lite i gränslandet mellan mode och konst i MIMA ögon. Medan andra säkert tycker det är skitsnyggt och rusar till affärerna  
Svar på tråden Anser du det här vara mode?