Min 14-åring vill aldrig umgås - ÄR det så???
Jag känner mig så ledsen över att min äldste son aldrig vill göra något med mig längre och inte verkar tycka att något är kul.
Själv saknar jag honom enormt mycket, våra pratstunder på kvällarna och att bara umgås med honom. Vi brukade ha en jättebra relation innan han kom in i det här typ efter att han fyllde 13, tror jag.
När han är hemma sitter han mest instängd på sitt rum och morrar om man öppnar dörren. Mörkt ska det vara så att han inte får reflexer i dataskärmen. Stör gör man såklart alltid och själv har han ständig skypekonferens med sitt kompisgäng.
Han är mest med sina kompisar hela tiden, både framför datorn men gör en massa annat med, badar, spelar fotboll och kör minicross. Även när han är hemma så är han aldrig riktigt närvarande känns det som. Samtidigt är det ju inget fel att kompisarna är viktiga, och bra att han har kompisar - BRA kompisar med tycker jag.
Pratsam och trevlig tycker jag bara att han är när han vill handla kläder, få skjuts till crossbanan eller om det på något sätt gynnar honom på något vis.
Häromdagen frågade jag honom om vi inte kunde ta ett dygn och bara umgås. Om han skulle tycka att det var kul att ta en minisemester på stan och ta in på hotell med schysst badavdelning, göra stan, åka Globen-kulan och äta oss igenom några bra restauranger, bio på kvällen och frukost på rummet?
NEJ, svarade han och tyckte att jag skulle ta med något av syskonen i stället. VADDÅ NEJ!!! Kände jag bara.
Jag känner mig så hjälplös och det känns som om jag håller på att förlora mitt barn på något sätt.
Själv var jag inte fullt så självcentrerad i hans ålder, så mycket vet jag.
Ska det verkligen vara så här? Det är min första tonåring och det känns oerhört trist och ledsamt :(