• Tahu

Dessa jävla namnmössor!

Så dyker ännu ett företag upp med dessa namnmössor (reklam vid sidan på fl) Sätt för allt i världen era barns namn i pannan på den så pedofiler och diverse drägg kan kalla dem vid namn och säga att mamma sa att jag skulle hämta dig. varför göra det svårt för dem att ta kontakt? Här varnar vi barnen för "fula gubbar" men säg ett barn som inte lyssnar till sitt namn och därav tror att de känner den som kallar på dem?

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!
  • Krokimodell
    Jennie med ie skrev 2011-11-14 18:55:25 följande:
    Kanske att det blir lättare för oss förskolepersonal att lära oss de nya ungarnas namn?
    Jag har aldrig gått på dagis eller förskola, men på lekis och låg-/mellanstadium, och högstadium och gymnasium och universitetet, och hos dagmamma och i föreningar och på arbetsplatser har folk lärt sig mitt namn, fast jag inte haft namnmössa. Varför ska just förskolepersonal ha fusklappar? Plåta ungarna och skriv namn på fotot. Det gjorde en lärare på universitetet.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • Jennie med ie
    Krokimodell skrev 2011-11-14 20:04:02 följande:
    Jag har aldrig gått på dagis eller förskola, men på lekis och låg-/mellanstadium, och högstadium och gymnasium och universitetet, och hos dagmamma och i föreningar och på arbetsplatser har folk lärt sig mitt namn, fast jag inte haft namnmössa. Varför ska just förskolepersonal ha fusklappar? Plåta ungarna och skriv namn på fotot. Det gjorde en lärare på universitetet.
    Äh mycket enklare med mössor, det borde införas på universiteten också
  • Krokimodell
    Jennie med ie skrev 2011-11-14 20:19:19 följande:
    Äh mycket enklare med mössor, det borde införas på universiteten också
    Och då kommer vi in på det där med att ha mössa inomhus, vilket ju inte är populärt hos alla.
  • Krokimodell
    Jennie med ie skrev 2011-11-14 21:02:08 följande:
    Pannband då! Namnpannband!
    Man får inte ha pannband på alla gymnasier heller.
  • Krokimodell
    EllanEriksson skrev 2011-11-14 21:35:12 följande:
    Krokimodell: Jag vet inget gymnasium som förbjuder mössa/pannband inne O.o
    Du vet förmodligen att man inte får ha keps i skolan. Detsamma gäller andra mössor. Vad jag har hört så förbjuder i alla fall vissa skolor till och med pannband.
  • Krokimodell
    EllanEriksson skrev 2011-11-14 21:46:59 följande:
    Kroki: alla skolor jag vet om så är det elevernas ansvar med mössor och andra huvudbonader.
    Bra i så fall, men jag hör fler exempel med skolor som har kepsförbud.
  • Krokimodell
    EllanEriksson skrev 2011-11-14 21:46:59 följande:
    Kroki: alla skolor jag vet om så är det elevernas ansvar med mössor och andra huvudbonader.
    Nu har jag googlat, och det verkar inte vara så illa som jag trodde, men första träffen jag fick på "kepsförbud" var christermagister.wordpress.com/2010/06/01/kepsforbudet/ som visar att det finns skolor som förbjuder.
  • alvias78

Det var inte allt för länge sen - bara några veckor sedan som jag såg ett reportage om pedofiler och där sa de att namn mössor kan avskräcka pedofiler eftersom barnen blir för personliga när de ser namnet... Men jag kan inte minnas vad det var för program...

• Pentagram

Min dotter har namnmössa (liksom jag och hennes mor) och det skall mycket till innan jag blir så paranoid att jag antar att pedofiler lurar i varenda buske eller att just namnmössan kommer att göra vare sig till eller från vad gäller huruvida min dotter skulle råka illa ut.

• Swinghunny

Är väl samma sak(lika illa) med skyltarna man har på barnvagnar (liknande bilars reg.skyltar) där det står namn och oftast födelsedatum också!

Life is like a rollercoaster!
Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!