• Anonym (Ljuger hon?!)

    missfall med tvillingar i 6 månaden!? Ljuger hon?!

    Hoppas någon vill ta sig lite tid o läsa detta. vet inte vad jag ska tro.

    Har en vän vars syster säger att hon har varit gravid med tvillingar men fått missfall i 6 månaden!?

    Har själv frågat henne om detta o hon berättar såhär:

    ätit ppiller men drack någon "bli-pigg-dryck" för hon var trött, från någon hälsokost som hon säger slog ut effekten på pillrena = sant??
    sen en dag för några månader sedan sa hon att hon var hemma o hade ont i magen och "födde" en bebis på toan (eller en klump som hon sa) blev rädd och spola ner den! hon visar med händerna att klumpen var ungefär 25cm lång.
    efter två timmar "födde" hon en till "klump" vilket hon säger var den andra bebisen. som hon säger att hennes karl tog o gick iväg med (hon säger att hon inte vet vart)

    Hon har alltså inte vetat om att hon varit gravid säger hon.

    Hon ringde till sjukvårdsupplysningen efter detta o dom hade sagt att hon fått missfall o hon behöver inte komma in?

    en vecka senare får hon ont i magen o åker in till sjukhuset.. allt ser bra ut. hon säger att läkarna där ser att hon varit gravid med tvillingar i 6e månaden!? dom mätte livmodern säger hon? =sant?

    Alltså jag får inte ihop detta kan det verkligen vara sant?? hon säger historien olika till alla hon berättar den för. inte ett dugg ledsen över detta. hon har förmåga o ljuga väldigt mycket, därför ifrågasätter jag om detta verkligen är sant! hon hade absolut INGEN mage under denna tid hon varit gravid, visst jag vet att det kan hända men....

    jag fråga henne om när hon fick detta missfall om hon såg några moderkakor eller navelsträngar o det såg hon inget. bara två 25cm klumpar!

    kan någon hjälpa mig? kan läkare verkligen veta att någon varit gravid med tvillingar i 6e månaden en vecka efter missfallet?!

  • Svar på tråden missfall med tvillingar i 6 månaden!? Ljuger hon?!
  • Anonym (Så sjukt!)

    Nähh, vilken galen tråd! Är detta på skoj eller? Någon som vill driva med folk? För helvete, att ens för 1 sekund ifrågesätta att det INTE är en total horribel lögn, är ju bara det skrämmande! Om hon överhuvudtaget har fått ett missfall, (tidigt.) För sådant gör jävligt ont.

    Förvisso har man hört talas om mycket överviktiga kvinnor som plötsligt bara födde, utan att veta om det, men det är så ohyggligt sällsynt. Skrikandes Man blir ju förbannat över sådant här.

  • Anonym (Ljuger hon?!)
    Anonym (Så sjukt!) skrev 2012-01-19 18:59:49 följande:
    Nähh, vilken galen tråd! Är detta på skoj eller? Någon som vill driva med folk? För helvete, att ens för 1 sekund ifrågesätta att det INTE är en total horribel lögn, är ju bara det skrämmande! Om hon överhuvudtaget har fått ett missfall, (tidigt.) För sådant gör jävligt ont.

    Förvisso har man hört talas om mycket överviktiga kvinnor som plötsligt bara födde, utan att veta om det, men det är så ohyggligt sällsynt. Skrikandes Man blir ju förbannat över sådant här.
    Detta är INGEN skämt tråd, ingenting man skämtar om direkt enligt mitt tycke!

    kan ju komma med en liten uppdatering om denna tjej det handlar om. hon o sambon gjorde slut för hon var otrogen i över 3 månader. efter ett par veckor blir dom tillsammans igen o nu försöker dom bli med barn (igen?)
    hon har redan köpt kläder barnvagn osv...
  • Anonym

    Tycker det hela låter väldigt tragiskt, inte för att jag en sekund tror på att detta skulle vara sant, utan för jag kan inte låta bli att tänka på hur man fungerar som person när man hittar på något sånt här.

    Låter som om denna tjejen mår jävligt pissigt psykiskt och letar uppmärksamhet på alla sett hon kan.

    Visst missfall ser såväl tidigt som sent, men som många andra redan påpekat så oavsett hur långt gången man är, föder man en 25 cm bebis så är det ingen klump.
    Blir dessutom jävligt förbryllad över hur sjukvården kunde komma fram till att hon var 6 månader gången genom att mäta livmodern 1 hel vecka efter denna "förlossning" skulle ha skett.

    På 1 vecka så hinner ju livmodern gå tillbaka hur mycket som helst ju.
    Vid min senaste förlossning (full tid) så redan dagen efter hade min livmoder dragit i hop sig och låg endast strax över blygdbenet.

    Nej stackars människa som känner att hon måste koka i hop en sån hemsk histora.            

  • bellzan

    Äh, klart hon ljuger. Det säger ju sig själv. Bara jag läser detta fattar jag det direkt. Missfall får man inte i sjätte månaden och hon hade definivt behövt vård om dom dog så pass sent! Hon hade haft värkar och haft en vanlig förlossning... och vadå klumpar?
    Sen när kunde man spola ner barn från sjätte månaden? Nej nej nej.
    Känner en som är född i sjätte månaden o han var fantamig ingen klump!!

    Sorglig människa alltså. Dramatiserar o ljuga e hon inte dålig på i alla fall!! Detta e bara skrämmande. Hur kan hon?:o

    Jag lovar dig, inget av detta är sant. Det går INTE!


  • Anonym

    Hon ljuger.
    Jag förlorade tvillingar i v 26+3. Dom vägde ungefär 700g vardera och utifrån sett i stort sätt färdiga bebisar. Definitivt inget man spolar ner i toaletten som en klump...

  • Anonym (idiotjävlar!)

    självfallet kan hon föda ut barnet i toaletten!! det har jag själv gjort, i vecka 18. dock ingen klump, utan en liten utvecklad bebis.
    sen är säkert inte allt sanning, för min moderkaka kom inte ut så jag fick åka in till sjukhuset på skrapning.
    men jag hade inga värkar eller något sånt alls som vissa påstår att man måste ha!? Det kändes som en överfylld tampong, och när jag satte mig på toaletten kom bebisen..
    har ni aldrig varit med om något liknande ska ni nog inte öppna käften eftersom att ni inte vet vad ni pratar om..
    Vissa av er verkar ju tro att ni verkligen vet.. men när ni väl sitter i samma situation dömmer ni inte så jävla snabbt 

  • Taitas
    Anonym (idiotjävlar!) skrev 2012-05-08 14:47:04 följande:
    självfallet kan hon föda ut barnet i toaletten!! det har jag själv gjort, i vecka 18. dock ingen klump, utan en liten utvecklad bebis.
    sen är säkert inte allt sanning, för min moderkaka kom inte ut så jag fick åka in till sjukhuset på skrapning.
    men jag hade inga värkar eller något sånt alls som vissa påstår att man måste ha!? Det kändes som en överfylld tampong, och när jag satte mig på toaletten kom bebisen..
    har ni aldrig varit med om något liknande ska ni nog inte öppna käften eftersom att ni inte vet vad ni pratar om..
    Vissa av er verkar ju tro att ni verkligen vet.. men när ni väl sitter i samma situation dömmer ni inte så jävla snabbt 
    Det är INGEN som motsätter sig att det hade kunnat ske på toaletten utan det alla reagerar på är att personen påstår att hon var i sjätte månaden och det kom ut två klumpar som hon spolade ner.
    Och månad sex motsvarar graviditetsvecka 24-28 vilket betyder att ett par tvillingar inte bara slinker ut och sen spolas ner i toaletten som ingenting.
  • viseversa
    Taitas skrev 2012-05-08 15:50:23 följande:
    Det är INGEN som motsätter sig att det hade kunnat ske på toaletten utan det alla reagerar på är att personen påstår att hon var i sjätte månaden och det kom ut två klumpar som hon spolade ner.
    Och månad sex motsvarar graviditetsvecka 24-28 vilket betyder att ett par tvillingar inte bara slinker ut och sen spolas ner i toaletten som ingenting.
    Exakt ett foster i 6e månaden är ganska stort!
  • Vildblomman

    Sedan kan man ju undra vad "läkaren" sa efter han sett att hon varit gravid i 6 månaden med tvillingar vart barnen tagit vägen....

  • vimsan06

    fråga henne hur det känns att ha dräpt sitt barn genom att spola ner det i toan. Och hur killen gjorde med det andra. Stoppade han andningen på det eller lät han den lille självdö i nån soptunna någonstans?
    För i 6 månaden,speciellt om hon beskriver dem som 25cm långa är det ju livsdugliga små bebisar.

    Hon är sjuk. En mytoman. Dom är i sån djup förnekelse att dom på sätt och vis tror på sina egna lögner,de blir en del av dom..hon kan säkert tycka synd om sig själv i sin ensamhet över det hon varit med om,fast det inte hänt. Ofta tycker alla runt omkring att det är så obehagligt att konfrontera en mytoman så dom bara fortsätter. Det bästa för att spräcka hennes bubbla skulle vara att säga,eller skriva till hennes kille.

    "din flickvän berättar för folk hur ni förlorade era tvillingar när hon var i 6 månaden,alltså era fullt livsdugliga små bebisar. Hon säger att ni spolade ner den första och att du gick iväg och kastade bort den andra. Man undrar ju självfallet om dom levde eller var dödfödda. Om dom kankske klarat sig med sjukhusvård. Man undrar ju också om ni inte tyckte de förtjänade ett bättre o mer värdigt öde än så om de nu var dödfödda"

    Då tar nog han tag i problemet ska du se. 

  • poplitea

    Hon kanske hörde fel och det var vecka 6 och inte månad??? Då köper jag det, annars tror jag det är en lögn, för som det står skrivet: i sjätte månaden är det ett livsdugligt barn.

  • Lindsey Egot the only one

    Vimsan

    Hur kan du med att skriva att hon dräpte sitt barn. Jag fick missfall i v13 plus 1 hemma. Vår son fick plats i handen och jag lindade in honom i papper och lade ner honom i toan och spolade och jag har inte dräpt mitt barn. Så tänk på hur du uttrycker dig om du aldrig har varit med om en sådan situation. Och allt fanns, tio tår, tio fingrar, näsa, mun, slutna ögon, snopp och navelsträng.

    Sedan om tS vän pratar sanning är en helt annan sak men att skriva att människor dräper sina barn för att de hamnar i toan eller för att man "gör sig av med det" i toan är mycket korkat!

  • Anonym

    hm låter helt galet! tvillingar som är 6månader borde synas och det märker man!

  • Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-09-05 00:28:25 följande:
    Vimsan Hur kan du med att skriva att hon dräpte sitt barn. Jag fick missfall i v13 plus 1 hemma. Vår son fick plats i handen och jag lindade in honom i papper och lade ner honom i toan och spolade och jag har inte dräpt mitt barn. Så tänk på hur du uttrycker dig om du aldrig har varit med om en sådan situation. Och allt fanns, tio tår, tio fingrar, näsa, mun, slutna ögon, snopp och navelsträng. Sedan om tS vän pratar sanning är en helt annan sak men att skriva att människor dräper sina barn för att de hamnar i toan eller för att man "gör sig av med det" i t oan är mycket korkat!

    Fast i vecka 13 är ju inte fostret livsdugligt, som det är i v26. De påstådda Fostren i denna tråd kanske isåna fall kunde överlevt med sjukhusvård
  • Lindsey Egot the only one

    Anonym

    Det är väl skit samma man måste väl tänka sig för hur man uttrycker sig. Sedan jan man få kvarhåller missfall där barnet dött men av olika anledningar inte stötta bort av kroppen och tvillingar brukar ju vara mindre än enbödsbarn. Men visst det låter konstigt.

  • Anonym

    Jag har inte läst hela tråden, kanske någon har sagt det redan, nämligen att det första påstående är möjligt, att man kan slå ut effekten av p-piller med "bli-pigg-jox", om det innehåller johannesört.
    www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177se/Fragor/Kanman-ta-johannesort-ihop-medandra-mediciner/

    Men på det hela taget låter det som en mytoman. Sådana kan vara fruktansvärt jobbiga för sin omgivning men lider oftast mest själva.

Svar på tråden missfall med tvillingar i 6 månaden!? Ljuger hon?!