• FloPow

    Idag är det 4 år sedan jag hittade min ängel död..

    Tiden går så fort! Tyckte det var igår jag hittade min fina pojke död i sängen. Vilken chock det var, det enda jag minns är att jag skrek. Jag kunde inte röra mig, kunde inte tänka klart. Hade inte en tanke på att ringa 112, jag ringde bara pappan. Smådetaljerna minns jag inte, jag vill inte minnas. Jag har koncentrerat mig på alla glada minnen vi har tillsammans. Jag vill inte gräva ner mig i sorgen, utan använda mig av sorgen för att kunna gå vidare..

    Jag kan inte säga att jag är ledsen just nu, jag har inte gråtit särskilt mycket. En massa vänner har ringt och sagt att dom tänker på mig. Inte ens då gråter jag. Jag sörjer fortfarande, mitt hjärta gråter hela tiden. En bit av mitt hjärta togs ifrån mig, den kommer alltid att saknas. Jag försöker vara stark, jag har alltid varit sån. Men nu när jag är ensam kommer tårarna. Jag kommer låta så fruktansvärt elak, som att jag ångrar min son. Men det gör jag inte, och det kommer jag aldrig någonsin att göra. Min son var inte planerad, det bara blev så. Jag ångrar inte att jag valde att behålla honom. Jag ångrar inte hur jag förvaltade vår tid tillsammans. Jag har accepterat att han är borta, han kommer inte tillbaka till mig hur mycket jag än önskar. Jag sörjer för att jag inte får vara mamma mer. Jag vill så gärna ha barn igen, men jag är så rädd. Jag fick två missfall förra året, det känns som om det inte är meningen att jag ska få barn. Såklart är jag förnuftig, jag är ung och jag har all tid i världen för att få barn. Men jag kan inte rå för mina känslor. Att vara mamma betydde så mycket för mig, Jacob betydde så mycket. 

    Jag känner mig så vilsen, jag vet inte var jag ska ta vägen längre. 


    Jacob, Jag älskar dig för evigt
  • Svar på tråden Idag är det 4 år sedan jag hittade min ängel död..
  • hilah

    Jag beklagar verkligen. Blir jätteledsen av ditt inlägg, men tror inte en sekund på att det "inte är meningen" att du ska bli mamma. Det blir du säkert, på ett eller annat sätt. Önskar dig all kraft att kämpa på!

  • moruppgren

    Stor kram till dig! Jag kan inte ens tänka mig vilken smärta du bär på.

    Jag tror att om du vill vara mamma, så ska du vara det.

    Återigen, stor kram och styrka till dig!

  • Försök inte

    Åhh, vad jag lider med dig.
    Många kramar till dig och jag vet att du en dag kommer bli mamma igen.  
    Du är ung och du har många år framför dig.
    Jacob kommer alltid att finnas hos dig i ditt minne på en speciell plats, resten av ditt liv och du kommer en dag att tänka på honom med stor glädje och lycka tack vare dina minnen som finns kvar.

    Hjärta   Hjärta Hjärta

  • knisse

    du ÄR mamma. det kommer du alltid att vara.


    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Cinza

    Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Vår son var helt oplanerad och vi ha honom hos oss endast en kort tid. Efter honom tog det nästan 3 år och lika många missfall innan vi fick vår dotter och jag var säker på att det inte var meningen att jag skulle få fler barn. Efter tredje missfallet visste jag inte om jag skulle våga försöka igen, men tillslut blev längtan större än rädslan och idag är jag välsignad med en underbar dotter. Jag hoppas och tror att din tid kommer. Bara du kan avgöra när din längtan är större än din rädsla.

     

Svar på tråden Idag är det 4 år sedan jag hittade min ängel död..