• Min lycka

    Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?

    Började fundera efter att ha läst en annan trådNär dina barnen växt ur sina kläder...vad gör du med de kläderna och varför?Själv så sparar jag några plagg till ett ev syskon,säljer kanske något,men de mesta skänker jag till bla sonens dagis.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?
  • Pigelinen

    Sparar gobitar men resten säljer ja billigt på klädbytardagar där 30% av priset går till välgörenhet (de har oliks varje år) de kronor vi får in gör vi något extra för med barnen. Tycker att det är jättebra med klädbytardagar, köpte en jättefin vinterjacka till stora tjejen för 20kr :) Varför ska man INTE  få sälja? Det är ju frivilligt att köpa.


  • Linda1976

    Annat:

    ger bort till vänner
    lägger i klädcontainrar
    säljer billiga klädpaket på blocket/tradera
    säljer märkeskläder på nätet till det pris någon är villig att betala
    sparar favvo-kläder 


    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Havsjungfrun

    Blandat. Några saker sparar jag, säljer ev. finare overaller, skänker till vänner och välgörenhet.

  • mumama

    antingen ger jag till syrran eller vänner som vill ha , eller så ger jag till röda korset ( dit åker oxå många leksaker när man rensar ur sonens rum)

    Har aldrig sålt ett klädesplagg i hela mitt liv...men sen köper jag inte svindyra kläder heller 

  • TinkyWinky

    först kollar jag igenom det som jag vill spara till nästa barn, sen om syster vill ha ngt till hennes som e yngre än min, och sen säljer, skänker gör jag aldrig, eller jo till min syster då men det mesta får jag tbx, jag får av henne det som hennes son vuxit ur så ja har till nästa barn..


    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Aoife

    Annat: En del har jag sparat och en del har jag skänkt bort.


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Loriyana

    Lite av varje. Sparar en del, ger bort en del och säljer en del. Ibland så syr jag dockkläder och annat av en del.

  • Jennie med ie

    Sparar några enstaka plagg av nostalgiska skäl.

    Slitna och urtvättade plagg slängs.

    Någon gång har jag sålt klädpaket på Blocket och Tradera.

    Resten skänks, antingen till kompisar/släktingar eller till klädinsamling.


  • pluvdo

    Varför är det enda säljalternativet att sälja det så dyrt som möjligt? Många säljer nog sina kläder onödigt billigt.

  • Veladis

    Alltihop. Eller ja, inte säljer dyrt, men säljer en del.

    Lite sparar jag. Lite säljer jag (t ex märkesoveraller) och en hel del skänker jag. Min granne sköter insamling till barnhem i Östeuropa så det mesta hamnar där.  Och det är inget rask och lump utan helt, rent och fräscht.

  • TrailerTrash

    Skänker bort alla kläder som är fräscha till insamlingar


    I love the smell of shit in the morning
  • SjälvaJag

    Jag sparar sönernas kläder i deras kartonger som dom får med sig när de flyttar. De trasiga eller icke "speciella"kläderna skänker vi bort till röda korset eller liknande.

  • SjälvaJag
    SjälvaJag skrev 2011-10-15 12:51:23 följande:
    Jag sparar sönernas kläder i deras kartonger som dom får med sig när de flyttar. De trasiga eller icke "speciella"kläderna skänker vi bort till röda korset eller liknande.
    SJÄLVKLART skänker vi inte trasiga kläder ! Glömde skriva att vi KASTAR dom
  • Tant Green

    Några bebiskläder sparade jag av sentimentala skäl. Dyrare kläder som vinterytterkläder säljer jag på Tradera. Resten skänker jag till Stadsmissionen.

  • Ragnar

    Nu har vi inga planer på fler barn så nu sparar jag bara några fåtal plagg som kan vara ett minne för barnen. Det som är i jätte bra skick säljer jag till en barnaffär med begagnade barnkläder (där jag själv köper mycket kläder till barnen. Allt annat har jag gett bort. Antingen till vänner och bekanta eller till klädinsamlingar. Där jag har lämnat mycket kläder vill de även ta emot trasiga kläder för de används till att sy nytt i mindre storlekar eller till att sy blöjor. De brukar göra paket med kläder och blöjor som passar för ett barn första året som sedan skickas till ett hem för ensamstående mammor, i vilket land det var kommer jag inte ihåg.

  • Redbit

    Sparar några saker till lillebror.

    I övrigt försöker vi loppa bort urvuxna kläder (som är hela och rena givetvis!) någon gång under sommaren.
    Det bättre av det vi inte blir av med där lämnar vi in till försäljning i en second hand-butik i närheten (vi får 40% av försäljningspriset, det som inte säljs inom 3 månader skänks bort). Övrigt skänks bort direkt, till Röda korset eller en privat insamling till Ryska Karelen.

Svar på tråden Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?