• sommar barn

    Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?

    Hej! Jag är nu fast besluten att gå ner min övervikt. Jag har googlat lite på preparat som kan hjälpa till på vägen och hittat Planto-slim som ses som en naturlig behandling mot övervikt, och den jämförs som en naturlig magsäcks-operation. (magbolls-operation)

    Följande går att läsa på hemsidan för planto-slim:


    PLANTO-SLIM – den naturliga lösningen


    PLANTO-SLIM är ett certifierat medicin tekniskt hjälpmedel. Kapseln är fylld med ett naturligt växtextrakt från konjaksrot (Amorphophallus konjac) som specialbehandlats. Ämnet i pulvret passerar kroppen opåverkad på naturligt sätt. PLANTO-SLIM har inga skadliga biverkningar.


    PLANTO-SLIM fungerar på liknande sätt som en magbolls operation, där man opererar in en ballong i magsäcken för att fylla ut den.Med en stor skillnad: PLANTO-SLIM är naturlig och utan de komplikationer som en operation alltid kan medföra. PLANTO-SLIM intas före måltiden tillsammans med vätska och sväller sedan upp i magsäcken till ca 200 gånger sin ursprungliga volym. Man upplever då en angenäm mättnadskänsla och äter därför mindre samt kan även ha längre uppehåll mellan måltiderna utan plågsamma hungerkänslor.

    Nu till min egentliga fråga: Du som har testat planto-slim, vad tyckte du? Hjälpte det dig att gå ner i vikt och mer viktigt, kunde du behålla den vikten sen?  


     


     


     


     


     


     
  • Svar på tråden Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?
  • lycklig02

    Prova nån vlcd kur o fundera hur ni ska lägga om kosten sen. Vlcd tar bort sötsug/kilo men den stora är kosten sen när man trappar upp

  • cherrycupecake83

    vad intressant, visste inget om dessa kapslar... en annan fråga hur mkt i bmi behöver man ha för att få göra och  för att få stå i kö till en gpb? jag har i stort sett i hela mitt liv varit överviktig, och enligt bmi kraftigt överviktig. Vill gärna komma på kenpet att bli av med alla KG... har testat cambridge,nutriulette,xtravaganza gått på itriim mm men verkar som inget knep hjälpt.

    Sista utväg är en gpg men vet inte hur pass stor personen ifråga måste vara för ens kunna ansöka?
     

  • lycklig02

    Hur ska du leva efter gbp då menar du myvaymylife? Precis som med vlcd så krävs det att du efter gbp gör en total kost förändring annars hjälper inte gbp heller

  • cherrycupecake83
    lycklig02 skrev 2011-11-06 14:17:14 följande:
    Hur ska du leva efter gbp då menar du myvaymylife? Precis som med vlcd så krävs det att du efter gbp gör en total kost förändring annars hjälper inte gbp heller

    Jag känner 7st person som genomgått en gbp op, det har bara blivit till det bättre. Självklart vet jag att man måste ändra på sig, ändra på sitt levnadssätt. Jag har sett att folk som inte skött sig kan äta upp sig igen till lika stor människa, men så är inte min tanke alls.
  • Lollo36

    Min mamma testade något liknande för ett antal år sedan men la ner det efter några dagar för hon tyckte att kapslarna/tabletterna var jobbiga att svälja. Det är väl bra att fylla ut magsäcken så att man äter mindre men jag tror nog att råkost och sallad är ett mycket trevligare sätt att fylla ut den på om man behöver minska på de vanliga matportionerna. Hur som helst, hade jag velat testa preparatet hade jag testat tiodagarskuren först och sett om det funkar.

  • SIL
    RiNan skrev 2011-11-08 20:03:39 följande:
    Inte jag. Har haft fullt upp med flytt.
    Sommar barn: är du redo?
    Har ni beställt och fått leveransen? Gjorde en beställning på en 10-dagarskur så jag får se vad det är.
  • RiNan

    Vem1: Ne jag har inte beställt än. Är mitt i flyttstök så jag har inte kunnat ta tag i detta än. Inväntar pengar också. Tänkte börja med 10dagars kur. Är inte så bra på att utnyttja garantier.
    Har du fått dem än??

  • sommar barn

    Hej!
    Här har det inte heller blivit så att jag skaffat några tabletter än. Däremot har jag köpt 90 tabletter (2 veckors kur) Biodrain, som är en detox= reningskur för att göra sig av med diverse slaggprodukter som kroppen inte behöver. Jag har aldrig någonsin tagit en reningskur för kroppen och hoppas det ska göra mig gott. Ännu har jag inte märkt något speciellt förutom att jag behöver kissa mer ofta. Jag hoppas att jag ska känna mig piggare efter denna kur samt har jag en önskan om att förlora något kilo på vägen. Återkommer efter dessa två veckor. 

     

  • cherrycupecake83
    sommar barn skrev 2011-11-10 13:46:04 följande:
    Hej!
    Här har det inte heller blivit så att jag skaffat några tabletter än. Däremot har jag köpt 90 tabletter (2 veckors kur) Biodrain, som är en detox= reningskur för att göra sig av med diverse slaggprodukter som kroppen inte behöver. Jag har aldrig någonsin tagit en reningskur för kroppen och hoppas det ska göra mig gott. Ännu har jag inte märkt något speciellt förutom att jag behöver kissa mer ofta. Jag hoppas att jag ska känna mig piggare efter denna kur samt har jag en önskan om att förlora något kilo på vägen. Återkommer efter dessa två veckor. 

     

    har också funderingar på att införskaffa denna grej, kan vara bra! hör gärna av dig igen om två veckor, och berätta vad du tyckte om detta!
  • derya

    Hej jag heter Derya jag vill beställa plantor Slim men det går inte. Är det finns apoteket eller är ni snäll kan ni skriva. Mhv/derya

Svar på tråden Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?