• sassus

    Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?

    Vi väntar vårt andra barn i april. Dottern fyllde två år i juni. Skulle vara jätteroligt att komma i kontakt med andra i eller runt Jönköping som också väntar barn kring den tidpunkten. Kanske kan man bli ett gäng som kan träffas då och då?

    Jag och min sambo har nyligen köpt ett radhus i Huskvarna.

    Hoppas på lite fart i tråden  

  • Svar på tråden Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?
  • sassus

    Hej! Va kul att vi är några som ska ha barn samtidigt! När har du bf Annar? Var i Huskvarna bor du? Vi bor på söder. 

  • Annar

    Jätte trevligt att vi är flera är som ska ha runt samma tid...Jag har fått tid den 3 april =)  
    Vi är bosatta nära Brunstorp..
    Går ni hos barnmorska i Huskvarna eller inne i Jönköping?
    Jag har skrivit in mig i Huskvarna och där pratade de även om mamma grupper. Vet ni någpt om det ännu? När börjar man egentligen gå på det??
     

  • sassus

    Hej! Hoppas ni alla mår bra! Jag går hos en barnmorska i Huskvarna. Hon pratade om föräldraträffar, och om vi var intresserade av att gå det. Vi har ju barn sedan innan, så egentligen får vi inte gå på det, men eftersom vi är nyinflyttade kunde vi ändå få haka på. Vet dock ännu inte om vi ska göra det. 

    Var i alla fall inne och kollade på öppna förskolan där, och det verkade mysigt. Öppet varje dag 9-12, så där kommer jag nog hänga lite. Är kul att komma ut och träffa lite folk  

  • Smuulan

    Hallå!

    Ännu en nyinflyttad (snart iallafall). Är från Skövde i vanliga fall, men då kärleken fanns i Jönköping och jag nu väntar vårat första barn (hans andra) så flyttar jag till Jönköping. Känner inte alls mycket folk och är väl roligt att kanske lära känna några.

    Är beräknad till den 24 maj Glad

  • ReasonWhy

    Här har det hänt grejer ser jag :D Välkomna alla väntande. Roligt med fler bebisar och föräldrar!

    Mammagrupper brukar man blir informerad om datum och tid runt vecka 25, tror jag. Så gör dom där jag går iaf. Vi har inte helt bestämt oss om vi ska gå på det än eller om vi bara ska gå på salföreläsningen.

    Smuulan: Jag flyttade också för kärlekens skull. Vad gör man inte? ;) Men jag trivs rätt bra, även om jag saknar många därhemma.

    Vart är ni andra hitflyttade från?

  • Annar

    Hej


    Jag har flyttat ner från norra sverige så jag har gjort en lång resa.. samma sak för mig! den andra hälften som drog mig ner hit;) Trivs bra än så länge men saknar snön och skidåkningen.


    Har vart på salförelänsingen i aulan men tyckte den var innehållslös blev inte alls mer klok vad gäller nåt;) ffa inte smärtlindringen. Det får väl bli som det blir då...Har ni andra tagit ställning till smärtlindring, hur funderar ni. Tykcer det är svårt att säga vad man önskar använda nä rman inte ens vet vad man talar om för smärta...


    Hur mår ni annars? redo för förlossning? om man nu kan blir det?


     

  • ReasonWhy

    Jag saknar Stockholms vackra soliga väder. Jönköping verkar ha patent på regn och blåst.... Men annars trivs jag!
    Vad gör man inte för kärleken ;)

    Ja du. Det jag skulle vilja önska för förlossningen är ju att det ska gå hyfsat snabbt, för barnets skull. Det sägs ju att utan smärtlindring ( dvs ryggbedövningen) har man mer krafter och det kan gå snabbare... Men av smärtan kan man ju bli trött och få mindre kraft... Och antagligen kommer man gorma "SMÄRTLINDRING!" så fort man är inne på förlossningen ;)
    Skulle det gå utan vore de ju toppen, men jag tänker inte vägra smärtlindring om jag känner att jag behöver det och jag kommer inte se det som ett nederlag om jag behöver det. Lite så luddigt tänker jag ;)

    Jag mår bra, fast jag har jobbig foglossning och har haft det ett bra tag. Redo vet jag inte om man helt blir, men det mesta är inköpt och förberett.. Hoppas jag, nått har man nog glömt ;)

    Hur mår du själv?

  • sassus

    När jag födde dottern satt sambon och kollade på den där maskinen som visar när en värk kommer. Det var superbra. Han kände sig delaktig, och jag visste när det snart skulle komma en värk så jag kunde ta lustgasen i tid. Kändes liksom som att man hade kontroll på allt lite mer då. Det är ett litet tips från mig

    Annars är jag ganska nervös inför förlossningen... På ett sätt mer lugn än sist, eftersom jag vet att jag klarat av det en gång, men på ett annat sätt mer nervös eftersom vissa saker var jobbigare än andra och jag orkar inte göra det en gång till Är nervös också så klart att det ska uppstå komplikationer som jag slapp förra gången.

    Jag är väldigt nervös för amningen me. Den var en pina, hundra gånger värre än förlossningen, och jag är rädd att jag inte kommer vara lika envis den här gången och stå ut. För jag vill ju amma. När det väl funkar är det väldigt mysigt.  

  • Smuulan

    Det verkar vara något med smålänningar ;) men som sagt vad gör man inte för kärleken. Jag trivs i Jönköping trots regnet och blåsten. Det finns trots allt en del soliga dagar som hittar hit ibland :)

    Nu är det inte långt kvar tills jag blir jkpgsbo på riktigt. Hela 17 dagar! 

  • ReasonWhy

    sassus > Den logiska kvinnan i mig säger att det kommer gå utmärkt! Det gick ju fint förra gången för dig och du kommer klara det galant igen. Amningen blir säkert bra med nu med din erfarenhet. Det är likvärdigt med nybörjar-uthållighet :) Jag finns här och hejar på dig iaf :)

  • Annar

    Ja du resonerar lite som mig inför bedövning. Behöver och önskar det så är det inget som säge att jag inte ska ta det men man kanske inte ska låta all smärta försvinner om det nu är så att det kan dra ut på frlossningen litegran...men det visar väl sig. Faller nog på "plats" när man väl är där.

    Annars må rjag bra..har rätt ont i ryggen så det är lite jobbigt att jobba nu men i övrigt så må jag prima...
    Spännande är det i allafall, jag har tid i början på april så det drar ihop sig nu.

    När har ni andra datum?

    Ja solen i sthlm saknas av mig med...bodde där i 6 år innan norra sverige så helt obekant med södern är jag inte.
    Hoppas inte vättern lägger sig så får vi kasnke snart vår här =)

    Vart ska ni andra gå på förädragrupper??

  • ReasonWhy

    16 April är vi beräknade. Vi tillhör Råslätt då vi bor i Ljungarum. Men som sagt, jag vet inte om vi ska gå än. Det börjar nästa vecka... Det är väldigt dumma tider. Så antingen måste min man ta ledigt från jobbet varje gång (börjar redan 14.30) eller så måste jag gå själv. Inget av det känns lockande...

  • sassus

    Jag anmälde mig och min sambo på föräldraträff idag när vi var hos barnmorskan. Plötsligt säger han "men vart ska E vara då"? (E = vår dotter). Jag hade helt glömt bort att vi ju hade ett barn innan... Tyckte det var pinsamt Så några föräldraträffar blir det nog inte för oss. 

  • ReasonWhy

    sassus > Som sagt gravidförvirringshormoner! Synd att vi inte blev grannar, då hade hon kunnat vara hos oss! Fast då å andrasidan om de har bättre tider där på föräldrargruppen kanske vi hade kunnat gå själva ;)

  • sassus
    ReasonWhy skrev 2012-02-10 12:01:28 följande:
    sassus > Som sagt gravidförvirringshormoner! Synd att vi inte blev grannar, då hade hon kunnat vara hos oss! Fast då å andrasidan om de har bättre tider där på föräldrargruppen kanske vi hade kunnat gå själva ;)
    Ni får flytta hit ändå
Svar på tråden Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?