• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • ViTillsammans

Hej, hoppar i här å kanske vaknar tråden till. .. väntar på mensen som bör komma runt fredag nästa vecka, och sen på dag 5 få börja min första kur på pergotime. Längtar o hoppas att det efter många år ska bli vår tur ?

• KnytetsMamma

Kommer förhoppningsvis också börja med pergotime i början av april, första kuren men försök till syskon till vår dotter som föddes juni 2012. Följs gärna åt i behandlingen och pratar om allt möjligt :) 

ViTillsammans, har ni försökt länge?

• ViTillsammans
    KnytetsMamma skrev 2014-03-23 08:09:20 följande:
    Kommer förhoppningsvis också börja med pergotime i början av april, första kuren men försök till syskon till vår dotter som föddes juni 2012. Följs gärna åt i behandlingen och pratar om allt möjligt :) ViTillsammans, har ni försökt länge?

Vi har försökt i 8 år ungefär. ..men i perioder har jag inte orkat brytt mig om "att försöka". Tiden å att man inte får något resultatet alls, är ju rätt påfrestande. Fick MF i november, å de va blandade känslor, ledsen för att förlora barnet, men ändå glad att de tagit sig...om du förstor hur ja menar...
  • KnytetsMamma

Kan inte säga att jag förstår hur du menar eftersom jag inte har liknande erfarenheter som du har men jag kan absolut tänka mig att det var skönt att veta att du KAN bli gravid, då finns ju förutsättningarna i alla fall. Vi får följas åt med våra erfarenheter när vi börjar med pergotime :)

• ViTillsammans
    KnytetsMamma skrev 2014-03-24 07:10:11 följande:
    Kan inte säga att jag förstår hur du menar eftersom jag inte har liknande erfarenheter som du har men jag kan absolut tänka mig att det var skönt att veta att du KAN bli gravid, då finns ju förutsättningarna i alla fall. Vi får följas åt med våra erfarenheter när vi börjar med pergotime :)

Var precis så jag menade!, ja KAN bli gravid! Ja, absolut! Har ni försökt länge med erat syskonförsök? Väntar du på besked om pergotime start eller?
  • KnytetsMamma

Vi har eg. inte ens börjat försöka aktivt eftersom min ägglossning och mens inte kommit igång sen jag slutade amma. Men i och med starten med pergotime nu i april ska vi börja aktivt och hoppas att det tar sig. Har tagit massa prover och alla värden är bra så jag hoppas att jag blir gravid någon gång i år så att det blir en 2015-bebis :)

• ViTillsammans

Ja men jag med!! Håller tummarna för oss båda att vi snart får ett Plus
     Börjat fått matsug, fast ja inte e hungrig, nu, brukar få det när det närmar sig mens..

• KnytetsMamma

ViTillsammans, är det nu på fredag du väntas få din mens? I så fall kommer du ju vara på dag 5 på tisdag så ev kommer vi börja samma dag till och med :) Ska till gynekologen på eftermiddagen den 1/4 och får förhoppningsvis pergotime utskrivet, vet dock inte om jag ska börja redan den dagen eller vänta till dagen efter. Oavsett så blir det ju start nästan samtidigt för oss, kul att följas åt i detta :)

• KnytetsMamma

Åh,vad bra. Då kommer vi verkligen vara på ung samma ställe i cykeln. Väntar med spänning och hoppas verkligen att jag får äl av pergotime....

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..