• Anonym (Surrogatmamma)

    Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.

    Följ med på vår resa! :) Vi är nu i processen med att bli gravida, jag ska bli surrogatmamma till ett gaypar.
    Att surrogat ska bli reglerat enligt svensk lag är något vi måste kämpa för!

    Det är en vecka kvar till det är dags för att ta ett graviditetstest. Just nu väljer jag att vara anonym i bloggen men lite senare när graviditet är ett faktum så kommer jag att släppa på anonymiteten. :)

    ensurrogatsbekannelser.wordpress.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-16 22:05
    Ett tips som gör det enkelt att följa bloggen så att ni får automatiska uppdateringar är att klicka på FOLLOW högst upp på sidan. På det viset får ni veta per mail när jag uppdaterat bloggen.

  • Svar på tråden Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.
  • Border
    Daludd skrev 2011-11-17 21:58:36 följande:
    Men gud är du dotter till kristi brud eller?

    Skrattande
  • madeleinesophie

    Spänande :) tycker det inte är nån skillnad på att adoptera, läst en del sjuka inlägg här! Tycker det är fint gjort, och är glad att det finns sånna människor! Jag personligen skulle aldrig klara det :)

  • Daludd
    Plumeria skrev 2011-11-18 00:12:12 följande:
    Jag undrar om hon får betalt? Får hon det så är det mer eller mindre barnhandel. Är det ok att hyra ut sig själv och sälja sitt barn? Im just sayin.
    Nej det är inte lagligt än så länge öht i Sverige (det är inte olagligt heller, det är inte reglerat helt enkelt) med surrogatmammor och så vidare. När man använder sig av surrogatmamma i t.ex. indien får de ersättning i rena pengar men den största summan brukar ligga på bra boende och sjukvård och omkostnader för att man inte kan arbeta som vanligt osv.

    TS har redan skrivit att paret ska stå för hennes omkostnader, sjukhusvistelse, olika typer av besök och ev. om hon inte kan jobba t.ex. som jag förstår det, men ingen ersättning i övrigt. Om man nu är intresserad kan man ju läsa vad TS skriver? 
  • Stigilaya

    Hej

    Hvordan fixar i dette, det er jo ulovligt i Sverige. 
    Jeg kender en klinik i Ukraine der kan hjælpe, da det er i Ukraine, er der også mulighed for PGD test for arvelige sygdomme og køn på barnet.


    IVF og PGD
Svar på tråden Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.