Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Tack tack, jodå jag tror nog att vi klarar det här, ska till familjerådgivningen vilket jag tror är bra, jag vill inte lägga en massa energi på att bråka.
Jo det är nog bra :) nej din energi behöver du ju till era barn och mer nödvändiga saker ju. Jag har upptäckt att sömn är nått man vänjer sig med lite av väldigt fort ;)
NOLF: Nu har jag ingen erfarenhet av det där. Men det låter som en förlossningsdepression, fast i det värre slaget. Kan det bero på att hormonerna tokar runt i kroppen efter graviditeten. Och då går det ut över humöret och välmåendet? Du har säkert redan hittat detta, men det går att läsa om här: www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Forlossningsdepression/
Låter bra att ni har sökt hjälp, och jag tror säkert det kommer bli bättre så småningom. Tycker du är grymt stark som bär upp din familj, en riktig familjefar. Kämpa på, och lycka till.
Jag är lite rädd över att min sambo kommer känna liknande efter förlossningen, har du några tips till mig då?
Hmm, våga prata om det, prata med bvc, var uppmärksam på om babybluesen inte släpper, försök hjälpa till så mycket som möjligt.
Okej! Tack så mycket. Och jag hoppas verkligen att det blir bättre för henne / er. :)
Det börjar kännas lite bättre, har fått lite rutiner med de små och kanske öven kommit till en punkt där jag accepterat att mitt liv förändrats för alltid.
De är också lite söta när man ser deras personligheter :)
BF i mitten av maj. Längtar!!
Stressad över att fixa present. Köper ni något till er tjej som minne av födsel eller så?
Ny på forumet btw. Så hej! :)
Hej hej och välkommen! Och stort grattis, är en mäktig känsla att bli pappa. Är det första? :) jag vet inte hur dom andra gjorde men jag köpte inte mer än en blombukett, försöker avlasta henne så mycket som möjligt med alla bestyr. Betyder säkert mer för dom :)
Tack och tack! :)
Ja det är första. Ska bli så spännande! Spänd förväntan :)
Ok. Vill så gärna ge en present som minne av dagen. Även om hon trycker ut den viktigaste presenten ;)
Tack för dina synpunkter! Hur har ni andra tänkt/gjort?
Förstår de, fick våran första i februari! Var grym känsla :) håller tummarna för er! Har ni allt klart och så eller? :)
Allt i stort sett klart :) men det kommer säkert något senare som vi glömt ;)
Ingen annan som gett sin flickvän/sambo/fru något i present vid födseln?
Som jag fattar det så är det konstigt och väldigt sällsynt att gr en present när hon precis fött?