• AnniPigg

    BF våren 2012 Norrköping

    Finns det några gravida i Norrköpings-trakten som har BF våren 2012? Jag är 23 år, bor i Norrköping och väntar första barnet som är beräknat till den 2 april. Någon som vill haka på?

  • Svar på tråden BF våren 2012 Norrköping
  • myessence

    Jag har med moderkakan i framvägg och har inte känt något utanför magen än, men inne i magen sparkar det för fullt. Sambon frågar varje dag och längtar till han oxå får känna:)

  • saraajohanna
    myessence skrev 2011-12-04 12:28:27 följande:
    Jag har med moderkakan i framvägg och har inte känt något utanför magen än, men inne i magen sparkar det för fullt. Sambon frågar varje dag och längtar till han oxå får känna:)
    vi har bara känt sparkar på höger sida av magen.. e fram på liksom ...
    Men det är svårt.. pröva att sitta ner lite bakåtlutad.. :)
  • myessence

    Jag får ta och prova det;)
    Är det någon av er som ibland kan känna hur det småkrampar i magen på morgonen? Då är den även stenhård. Det lägger sig efter en stund när jag klivit upp. Funderar på om det kan vara sammandragningar?

  • saraajohanna
    myessence skrev 2011-12-04 19:18:31 följande:
    Jag får ta och prova det;)
    Är det någon av er som ibland kan känna hur det småkrampar i magen på morgonen? Då är den även stenhård. Det lägger sig efter en stund när jag klivit upp. Funderar på om det kan vara sammandragningar?
    Det värsta som finns tycker jag är att ligga kvar i sängen ett tag efter att man har vaknat.. då är man ju kissnödig och allt har liksom sjunkit bak förutom moderkakan eller vad det är.. o ja då känns det som en sammandragning typ.. har annars fått det ordentligt en gång innan..
  • myessence
    saraajohanna skrev 2011-12-04 19:21:43 följande:
    Det värsta som finns tycker jag är att ligga kvar i sängen ett tag efter att man har vaknat.. då är man ju kissnödig och allt har liksom sjunkit bak förutom moderkakan eller vad det är.. o ja då känns det som en sammandragning typ.. har annars fått det ordentligt en gång innan..
    Känner inte alls att något sjunkit bak(?) på morgonen. Behöver inte gå upp och kissa på natten nu och inte heller tidigt på morgonen längre. Det är bara på dagen jag springer ofta, men hellre det då jag ändå är vaken;) Antar att trycket på urinblåsan minskar när jag ligger ner men det kommer väl tillbaka allteftersom. 

    Däremot vaknar jag flera ggr på natten av andra orsaker, har blivit mycket mer lättstörd av olika ljud, märker om sambon går upp eller om bebisen sparkar mycket.  
  • AnniPigg

    Saraajohanna: ok, men ni ska inte åka till Linköping och ta reda på det eller? Vi har inte tagit reda på kön, låter det bli en surprise :), men man är ju bra nyfiken nu! Myessence: det är säkert sammandragningar. Jag har fått det flera gånger, känns lite lustigt! Jag känner sparkarna tydligt utanpå också. Antar att jag inte har moderkakan i framvägg. De sa inget om det på RUL. Var hos svärmor igår och hon tog fram min sambos bebiskläder som han hade haft. Vi fick ta det vi ville... Haha, hur snygga var dom 80-talskläderna då? :) vi tog några få plagg men jag menar, det är ju helt annat mode nu. Snällt av henne ändå. Hehe.

  • saraajohanna

    Annapigg: nej vi ska inte åka till Linköping, känns onödigt att lägga så mycket pengar på en sak.. Om hon skulle sagt på Rul vore det en annan grej.. O självklart är man nyfiken men det är ändå kul att inte veta :)

    Pga att jag har moderkakan i framlägg så har jag ganska stor mage men när jag har sovit är magen liksom plattare..

  • AnniPigg

    Har ni några namnförslag än? Tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn. Hur ser det ut för er?

  • saraajohanna

    Vi har ett pojknamn men våra kompisar som har bf 3 veckor innan oss har samma namn :/ o ingen av oss som "snott" det så vi får hoppas att de eller vi får en flicka för jag tycker inte att något annat namn känns helt rätt..
    Ni då?

  • myessence

    Vi har enats om både ett flicknamn och ett pojknamn så nu funderar vi på mellan namn. Känns jätteskönt att ha namn båda fastnat för, men det är klart, bebisen kanske kommer ut och ser ut som något helt annat? Flört

  • AnniPigg

    Skönt att vara överens. Det är vi också men har lite svårare att fastna för något pojknamn... Gillar mer gammaldagsa namn. Gärna på E eller A. Flicknamnet vi har börjar på A.

  • AnniPigg

    Hur går det för er tjejer? Varit tyst här ett tag. Själv mår jag fint, ska till barnmorskan imorgon så det ska bli väldigt spännande! Gick in i v 25 igår :)

  • myessence

    Hej, här är det mindre bra, har varit inne på akuten och förlossningen pga misstänkt gallstensanfall och påverkade njurar. Inget kul alls och ont gör det. Går på starka värktabletter:( bebisen mår bra iaf och det är ju de viktigaste fast tycker det är lite läskigt att ta så mkt medicin när man har en liten i magen..

    Låg och tittade på magen igårkväll som rörde sig rejält av alla sparkar, mysigt

Svar på tråden BF våren 2012 Norrköping