• Karpalo

    Ensam eller tillsammans?

    Började fundera på hur ni gjort när ni misstänkte att ni var gravid. Tog ni testet först o sen berättade åt er partner eller berättade ni före o tog testet tillsammans? Skulle ni som partner tycka att ni missade något om er tjej tog testet först o berättad sen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ensam eller tillsammans?
  • Majsan70

    Vi bodde inte ihop o jag fattade inte att jag var gravid. Det var en jobbarkompis som trodde jag var gravid. Så testade jag o sen berättade jag för maken. Var ju lite nervöst då vi precis hade träffats. Men han var kolugn o blev jätteglad då han varit ofrivilligt barnlös sen tidigare.

  • enilef

    Jag smög upp och tog testet klockan åtta på morgonen på BIM, som var en söndag, medan min man fortfarande sov. Det ska ju vara morgonurin och jag var kissnödig som attan och ville inte väcka honom i onödan, annars hade jag nog låtit honom vara med om han ville det, eftersom det var en planerad graviditet. Sedan visade sig testet vara knappt synligt positivt, så jag rusade in och hoppade på honom och skrek med darrande röst: SER DU NÅNTING?!! SER DU ETT STRÄCK?! Och det gjorde han, trots att han knappt var vaken.

  • Yosa

    Berättade om misstanken men gjorde testet själv och berättade sen att det var positivt! Vet inte vad jag ska rösta på.

  • LuckyLips

    Inget av alternativen då jag berättade om misstanken innan men testade själv en morgon då sambon låg och sov. 

  • Indillia

    Berättat om misstanken först och sen tagit testen ensam.

  • Cherish

    Första gången så gjorde vi testet tillsammans. Andra gången berättade jag om mina misstankar och gjorde testet själv då det kom i brevlådan och sambon låg och sov. Dock väckte jag ju honom med ett positivt graviditetstest på huvudkudden;)

  • telgebo

    1:a gången tillsammans (abort)

    2:a gången tillsammans

    3:e gången så visste han om att jag misstänkte men jag var själv hemma när jag testade

    4:e gången tillsammans

    5:e gången ensam (MA)

    6:e gången ensam


    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Ruggugglan

    1:a gången= Misstanke, testade och berättade efter.

    2:a gången= Vi försökte bli gravida, hade hållit på ett par månader men bestämt oss för att sluta försöka ett tag. Av en slump bestämde jag mig för att testa en kväll för att jag hittade ett test i skåpet när jag letade efter alvedon. Jag hade haft BIM dagen före men fått en blödning så jag trodde inte alls att jag var gravid. Men ack så fel jag hade. Jag fick ett starkt plus! Berättade för sambon efteråt när han kom hem.

Svar på tråden Ensam eller tillsammans?