Anonym skrev 2011-12-14 21:48:38 följande:
Jag frågade pappan innan jag anmälde barnet, han sa då att han kunde ta barnet dit på sina helger och att han skulle betala halva avgiften. Senare på kvällen samma dag hade han ångrat sig, då hans nya tjej tydligen sagt att det ingår i underhållet och att han inget ska betala.
Men jag vet att jag läst att förutom underhållet ska man dela större utgifter, kan bara inte komma ihåg var jag läst det.
Dessutom ska ju pappan stå för barnets kostnader de helger han har umgänge, och barnets aktivitet kommer varannan vecka vara på hans umgängestid, alltså ska han stå för den kostnaden och det blir rimligt om vi betalar hälften var.
Hans nya tjej har ju faktiskt rätt att yttra sig för det drabbar ju deras gemensamma inkomst om han ska pyttsa på dig extra pengar utöver det du redan får. Han ska ju knappast betala för att aktiviteten infaller på HANS helger, du ska vara glad att han faktiskt engagerar sig och tar barnet dit för det har han ingen skyldighet att göra heller.
Om ni har gemensam vårdnad så är det hans rätt att få vara med på läkarbesök och det låter verkligen illa när du skriver som du gör, som att han tränger sig på och ska vara med på allt, andra har faktiskt problem åt andra hållet, farsor som skiter i sina barn fullständigt.