• trettioplus

    Önskar ignorerafunktion i forumet

    Jag önskar en funktion i forumet där man kan ignorera särskilda användare, så man slipper se deras inlägg. Jag har sett det på andra ställen och det verkar fungera bra.

    Jag tror att mycket tjafs och dålig stämning på forumet skulle kunna undvikas om man helt enkelt kunde stänga av, så man slapp se, inlägg från personer som man ändå bara retar upp sig på.


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet
  • Nicke

    Jag vill ha hårdare moderering när det kommer till OT. Det är enkelt att starta trådar och om man vill utveckla något ämne så kan man starta en egen tråd och be folk som vill fortsätta på det nya spåret att komma dit. Men det brukar också vara fel. Allt är fel. Risken finns då att originaltråden dör helt.. osv osv osv. Då förstööööör man bara trååååden *snyft*

  • apsolut

    Gjorde snedsteg och mailade dig. Hoppas att du inte illa upp!

    Jag kan dock förstå att det blir ot ibland, absolut!! Är man inne i skrivandet är det lätt att glida iväg, men det är tråkigt för den som inte är inblandad i just den diskussionen som kanske två är så inne i. 

     

  • Nicke
    Klöset skrev 2012-01-08 23:43:09 följande:
    Gjorde snedsteg och mailade dig. Hoppas att du inte illa upp!

    Jag kan dock förstå att det blir ot ibland, absolut!! Är man inne i skrivandet är det lätt att glida iväg, men det är tråkigt för den som inte är inblandad i just den diskussionen som kanske två är så inne i. 

     
    haha klart du får maila. Jag visste redan kan man säga.

    Men jag är så där att.. jag vill se vad folk pratar om..
    Skulle jag dölja X.. ja då vet jag inte vem som pratar med vem... om vad.. om man inte citerar varandra. Det kan bli... skoj.
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:45:00 följande:
    haha klart du får maila. Jag visste redan kan man säga.

    Men jag är så där att.. jag vill se vad folk pratar om..
    Skulle jag dölja X.. ja då vet jag inte vem som pratar med vem... om vad.. om man inte citerar varandra. Det kan bli... skoj.
    Du har en poäng i det du skriver, men det har jag med (jag vägrar ha fel)

    Ahem. 
  • Nicke
    Klöset skrev 2012-01-08 23:50:20 följande:
    Du har en poäng i det du skriver, men det har jag med (jag vägrar ha fel)

    Ahem. 
    Jag har inte heller fel. Helt sjukt konstigt!
  • trettioplus
    supersemlan skrev 2012-01-08 23:10:48 följande:
    Det är ju faktiskt du som tycker att vi ska lära oss att ignorera och sortera information. Skillnaden mellan att dölja eller bara strunta i att läsa är ju hårfin, eftersom konsekvensen blir exakt densamma för den som blir ignorerad. Eller menar du att det är obligatoriskt att svara om man blir tilltalad?? Det kanske är precis det ts inte vill känna sig tvingad att göra. 
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:28:47 följande:
    Kan inte någon som vill ha det här berätta för mig vad det är mer exakt man skulle vilja blockera?
    Är det primärt OT alltså?
    Ot-inlägg och folk som inte kan låta bli att vara otrevliga är det jag vill slippa. Att vara av annan åsikt är en sak, att bete sig illa är en annan.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Nicke

    Jag tror att de flesta inte tänker på eventuell negativ inverkan det kan ha. Klart det hade varit soft. Jag tror fortfarande inte på idén.

Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet