• apsolut

    Önskar ignorerafunktion i forumet

    Eller så skulle man kunna komplettera "visa endast" med en "dölj" knapp så får man göra aktiva val i varje tråd huruvida man vill se eller inte .

    *svammel* 

  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 22:44:27 följande:
    Jag tror fortfarande att det skadar forumet mer än vad det skulle tillföra. Man vill ignorera och man vill få folk avstängda för minsta lilla skitsak. Tro mig, jag vet.
    Men vissa intressanta trådar drar iväg ibland och det som var meningen med tråden försvinner under några sidor av att någon snackar sida upp och sida ner om något orelevant. Då skulle en "dölj" vara skön
  • apsolut
    Men skrev 2012-01-08 22:42:42 följande:
    Klöset skrev 2012-01-08 22:40:15 följande:
    Eller så skulle man kunna komplettera "visa endast" med en "dölj" knapp så får man göra aktiva val i varje tråd huruvida man vill se eller inte .

    *svammel* 
    Se!! Det spelar ingen större roll om vi kan dölja eller inteFlört
    Ååh förlåt!! Läste inte alla inlägg! Såg inte att du hade skrivit det där
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 22:57:31 följande:
    Ska man gissa sig till vem som har dolt vem sen? Så man vet vem man inte ska försöka diskutera med?
    Men det dolda funkar bara när man läser, precis som visa endast gör.

    Man ignorerar alltså ingen, utan bara döljer tillfälligt under tiden man läser. (förstår ni mitt babbel? *trött) 
  • apsolut

    Så Niklas, om du hade en dölj-knapp nu och jag tryckte på den så skulle jag inte se dina inlägg i denna tråden förrän jag tryckte på återställ, Typ. Eller nåt. Alltsåe.. Ja 

    Så tänker jag mig en döljknapp i min fantasi

  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:01:55 följande:
    Jag hänger i en tråd som "Gudasänd" har startat. Det är busenkelt att bara bläddra förbi hans inlägg. Det intressanta är ju svaren. Att dölja känns så onödigt.
    Alla har vi olika behov, det som är onödigt för dig är kanske nödvändigt för andra.
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:06:09 följande:
    Det är nödvändigt för väldigt många och jag tror fortfarande att det skulle bli en hel del förvirring i många trådar som inte direkt bidrar till innehållet. Jag ser hellre att man är hårdare när det kommer till OT.
    Det skulle också funka, men det är ett jädra jobb för moderatorerna.
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:18:09 följande:
    och du vet, skulle man skapa något som tillgodoser allas behov alltid så skulle det blir väldigt... jobbigt.
    Som moderator så gjorde man alltid fel, hur man än gjorde.
    Det är sant. Men man kan önska .

    Jag läser bara väldigt mycket och ibland är man så inne i diskussionen också avlöses det med en massa ointressant. För min del hade dölj, varit ett bra hjälpmedel.

    Visa endast är ett superbra hjälpmedel förövrigt  
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:28:47 följande:
    Kan inte någon som vill ha det här berätta för mig vad det är mer exakt man skulle vilja blockera?
    Är det primärt OT alltså?
    OT, ja. Jag har ett ganska gott exempel på lager men vill inte hänga ut någon
  • apsolut

    Gjorde snedsteg och mailade dig. Hoppas att du inte illa upp!

    Jag kan dock förstå att det blir ot ibland, absolut!! Är man inne i skrivandet är det lätt att glida iväg, men det är tråkigt för den som inte är inblandad i just den diskussionen som kanske två är så inne i. 

     

  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:45:00 följande:
    haha klart du får maila. Jag visste redan kan man säga.

    Men jag är så där att.. jag vill se vad folk pratar om..
    Skulle jag dölja X.. ja då vet jag inte vem som pratar med vem... om vad.. om man inte citerar varandra. Det kan bli... skoj.
    Du har en poäng i det du skriver, men det har jag med (jag vägrar ha fel)

    Ahem. 
Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet