• Dina

Kick & box

Hej!

Jag är gravid i v.17, mår prima!! Fjärde barnet!

Jag har sprungit tills nu och känner kanske att det ändå är dags att sluta att springa.
    Jag tränar Kick & box och har gjort det mellan de övriga graviditeterna. Mitt sistfödda barn är 1år fyllda precis och nästa beräknas komma 3juli.

Är det bra att fortsätta sitt aktiva liv?

Jag har haft en tidig vattenavgång i v.20, barnet överlevde inte efter v.24. Så graviditeterna är egentligen 5st.

Jag VILL gärna fortsätta träna men ska jag göra de? Visst ska man känna kroppen och känna efter själv men då kör jag på =)

Jag kan såklart ta raska promenader men känner själv att det inte ger något..

Alla tjatar om problem i framtiden? Vad för problem kan man få?

• Svar på tråden Kick & box
  • Träningsexpert Elmina

Det finns så många fördelar med att träna under graviditeten och jag har ingen aning om vilka de här problemen skulle vara. Det är nog gamla myter som lever kvar.

Jag har ingen riktig koll på vad kick och box är och hur mycket närkontakt ni har. Eftersom du skriver att du kör på kanske det finns andra träningsformer som är säkrare? Det är ingen fara att köra på så länge det känns bra, jag tänker mest på att du kan få sparkar av din motståndare.

Hoppas du får lite klarhet av mitt svar, kör på men försäkra dig om att du inte får kickar på magen. Är du minsta osäker skulle jag råda dig till att byta träningsform. Men det är toppenbra att fortsätta träna!   

Svar på tråden Kick & box