Vem får sovmorgon?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Genom åren har vi tagit en morgon var - sambon på lördagar och jag på söndagar. Numera blir det lite hipp som happ, vanligtvis brukar han gå upp då jag har en liten mjölkvampyr klängandes på mig om morgnarna. Dock är detta inget han finner vara ett problem då han praktiskt taget kan somna när som helst, vart som helst. Han brukar med andra ord kunna ta en liten lur närhelst han känner för.
vi tar det som de kommer, jag har lättare att vakna till o med innan barnen så då faller det naturligt att jag går upp.
Men som sagt, jag är morgonpigg :)
Vi går upp tillsammans! Då min sambo går upp halv 6 till vardags blir det sovmorgon för honom på helgen då barnen vaknar runt 8. Om någon av oss är suuuper trött tar den ena frukost mm men vi tycker om att äta frukost och morgonmysa tillsammans.
Jag hade önskat man delar 50/50. Nu är det jag som tar ALLA nätter från sonen föddes för snart ett år sen. Han vaknar 5-15 ggr varje natt. Och det ammas och snuttar. Så jag anser att det är jag som alltid ska ha sovmorgon, när jag aldrig får sova mer än 1-2 timmar i sträck.
Oftast får jag bara en timmas sovmorgon ändå, för jag är för hungrig och behöver frukost innan sonen behöver sova fm igen och jag måste vara den som lägger honom, för det går inte med sambon...
Jag tar alla nätter, eller vad man ska kalla det när barnet äter från mig i sömnen, och har alltid gjort. ;) Maken brukar kliva upp runt 7-8 på helgen för då är han pigg medan jag och T tar sovmorgon till 9-10. Gött att ha en unge som inte vaknar tidigt. ^^
En sovmorgon var. Så gör vi de helger det går. Denna helgen jobbar vi båda (jag dag och han kväll) så det är bara att glömma sovmorgon. Nästa helg jobbar jag oxå MEN sen finns det möjlighet men bara till 7-8 annars får jag sån skallebank ;) För oss är det självklart att unna varann sovmorgon.
Jag tycker att jag ska ha sovmorgon :)