• kissecat

    Ta bort tatuering

    Jag funderar seriöst på att ta bort två tatueringar (eller iaf en till att börja med..)
    Gillar dom inte alls och jag har inga bra minnen av dom heller.
    Är det någon som har gjort det? Är det vansinnigt dyrt och tar det lång tid? Fick ni ärr?
    Mina är bara i svart så då blir det väl lättare att få bort? 

  • Svar på tråden Ta bort tatuering
  • mrln

    Slutresultatet bör bli det samma men en ny tatuering kräver i regel fler behandlingar. Så ett stort tålamod kan behövas.

  • izza1983

    Hej! Det var längesen du skrev i forumet men jag undrar hur det har gått? Har du tagit bort din tatuering än?


    Jag har funderingar på att ta bort en av mina. Det är min ex-pojkväns namn jag har på handleden. Ångrar det jättemycket nu när vi inte är tillsammans längre…


    Jag har kollat upp lite på nätet och hittade en bra sida som förklarar allt om att ta bort tatueringar. Här är länken om någon undrar: > www.plastikoperationer.net/tatueringsborttagning-laser-tattuering

    Det står bland annat att tillfällig pigmentförändring kan förekomma.Någon som vet något om det? Försvann pigmentförändringen sen? Vilken lasermetod har ni använt er av? Tacksam för svar


     

  • tatueringsborttagning
    izza1983 skrev 2013-01-24 10:32:23 följande:

    Det står bland annat att tillfällig pigmentförändring kan förekomma.Någon som vet något om det? Försvann pigmentförändringen sen? Vilken lasermetod har ni använt er av? Tacksam för svar


     


    Viss pigmentförändring kan förekomma, men det är är inte alla som får det. Som regel återgår det till det normala ganska snabbt.

    Den laser som anses vara både säkrast och effektivast är en Q-switchad Nd:YAG laser. Det är även den som det bedrivits mest forskning på. 
    Det finns dem som väljer att behandla med koldioxidlaser istället, men det är inget vi rekommenderar.
    IPL finns det även vissa som använder som behandlingsmetod och det avråder vi å det starkaste ifrån! 

    För mer information kan du besöka http://www.tatueringsborttagning.nu/

  • EMS644

    Hej! Jag har precis påbörjat behandling för att ta bort min tatuering på insidan av armen. Då tatueringen är i färg blir laser inte något alternativ för mig utan jag har istället testat en ny metod som kallas för Tatt2away. Enkelt beskrivet så tas tstueringsbläcket bort genom att man tatuerar in en vätska som heter Trepsol. Vätskan för med sig bläcket ut ur huden via sårskorpa som bildas. Finns det någon annan här inne som har testat denna metod?

    Mvh Emma


  • epikuren
    kissecat skrev 2012-01-31 18:53:17 följande:
    Okej. Det bästa är väl att gå till någon som gör sånt och se vad de säger.
    Fick du något svar på din fråga och hur gick det sen? :)
  • Dr Tore

    Hej Kissecat!


    Svarta tatueringar är absolut lättast att ta bort. Det beror på att allt laserljus absorberas i svart.


    Men många lasrar påverkar också hudens pigment (melanin).


    Så om du väljer fel laser kan det lätt bli ljusa fläckar.


     


    När det gäller pris är det viktigt att tänka på att du oftast får vad du betalar för.


    Det finns billiga lasrar för tatueringsborttagning och det finns dyra lasrar som kan kosta över 2 miljoner i inköp.


     


    De billiga ger ökad risk för ärrbildningar och komplikationer.


    De dyra lasrarna ger mindre risk för biverkningar och ökad chans för ett gott kosmetiskt resultat.


    Tatueringarna försvinner också snabbare och mera komplett med kvalitetslasrar.


     


    De nyaste och bästa lasrarna för tatueringsborttagning kallas picolasrar.


     


    Det är viktigt att du går till en klinik där det finns läkare tillgängligt om det skulle uppstå någon form av biverkan. Tatueringsborttagning kräver medicinsk kunskap.


     


    Det går aldrig med säkerhet att säga hur snabbt en tatuering kan tas bort men det brukar ta tid.


     


    Hälsningar



    Tore Nilsen


    Hudläkare


    Svarta tatueringar
  • Vanillaextract
    Martin65 skrev 2018-06-09 08:11:47 följande:

    Har nu varit hos laserklinikcenter i Stockholm för att ta bort min tatuering på ca 20 cm och wow vilket resultat jag fick på bara 2 behandlingar. De har tagit in den senaste utrustningen för tatueringsborttagning, Zelda A15 som är mycket säker och effektiv. Testade många salonger och kliniker förut för att blekna det men det hände inte så mycket så rekommendera verkligen Laserklinikcenter i Stockholm

    Deras hemsida är www.laserklinikcenter-st.se om någon undrar 


    Fattar ni inte att ni bara förstör för er själva? Denna sorts smygreklam är både äcklande och irriterande. Allt den leder till är att man vill hålla sig borta från ert företag.
  • Vanillaextract
    Martin65 skrev 2018-06-09 08:11:47 följande:

    Har nu varit hos laserklinikcenter i Stockholm för att ta bort min tatuering på ca 20 cm och wow vilket resultat jag fick på bara 2 behandlingar. De har tagit in den senaste utrustningen för tatueringsborttagning, Zelda A15 som är mycket säker och effektiv. Testade många salonger och kliniker förut för att blekna det men det hände inte så mycket så rekommendera verkligen Laserklinikcenter i Stockholm

    Deras hemsida är www.laserklinikcenter-st.se om någon undrar 


    Fattar ni inte att ni bara förstör för er själva? Denna sorts smygreklam är både äcklande och irriterande. Allt den leder till är att man vill hålla sig borta från ert företag.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ta bort tatuering