är klyven i hur jag ska klippa banden....
Lång historia kort.Kommer inte ge massa info om fallet, utan vill bara ha lite råd och tips.
Min dotter var omhändertagen nästan 2år. Det var en planerad uppväxt placering och hon skulle inte komma hem igen. Men efter mycket bråk med myndigheterna och mycket skit prat ifrån familjehemmet så kom hon tillbaka hem.
Jag hade fortsatt kontakt med familjehemmet eftersom min dotter var mycket fäst vid dem efter att ha bott där nästan 2år. Pappan till min dotter vill inte alls att vi ska ha kontakt med dem efter allt dom gjorde när barnet bodde där. Mot b.la barnet och det dom sagt om mig som mamma som inte är sant.
Jag har försökt klippa banden sakta men säkert men tycker det är svårt, för jag vill inte vara elak men jag tror att om min dotter visste vad dom gjort emot henne (hon är för liten för att förstå det ännu) Och allt dom sagt om mig så skulle hon inte heller vilja veta av dom. Så hur tar jag ifrån dom utan att göra mig osams? Dom ringer och smsar ganska ofta och vill prata med min dotter.
Någon annan som har egna erfarenheter där man har haft kontakt med familjehemmet efter att barnet flyttat hem? Det är ett tag sen hon flyttade hem nu och vi har ingen kontakt med socialtjänsten längre utan ärendet är helt nedlagt. Så det är svårt att be soc om råd då dom inte är inkopplade längre heller.
Tack på förhand./mamman