• Anonym (ammar och tränar)

    konstant hungrig

    Hej
    jag ammar mitt andra barn. Har jättemycket mjölk och det går bra. Jag tycker bara det är jobbigt att jag är hungrig nästan jämt. Det var likadant med första barnet. Då fick jag kämpa efter ett halvår då jag började delamma för att bli av med ca 6 kg övervikt. Tror jag åt för mycket då under amning.
    Den här gången gick jag inte upp lika mycket under graviditeten (Var ännu mer illamående) och är nu smal och fin två veckor efter förlossningen.

    Tränar gärna och äter gärna nyttigt. Jag vill inte gå upp i vikt under den här amningen men ändå producera mjölk såklart. Jag vantrivdes med att vara småmullig. Nu är jag alldeles lagom, kring 59 kg på 167 cm. Kan inte träna, och får ont i knäna av övervikt.
    Jag önskar börja jogga igen efter efterkontrollen, nu går jag snabbt och gör gymnastik hemma.
    Hur ska jag gå till väga? Vara lite hungrig? Vilken sorts mat? Hur ofta? När klarar bäcken och bäckenbotten jogging?

  • Svar på tråden konstant hungrig
  • Träningsexpert Elmina

    Du behöver mycket energi under amning och jag skulle avråda dig ifrån att vara lite hungrig. Ät istället fiberrik och proteinrik mat. Ät 3 mål och sm mellanmål mellan måltiderna. Släck törsten med vatten och blir du fortfarande hungrig ät morot, knäckemackor och drick te. Tugga maten ordentligt och drick ca 8 glas vatten om dagen. Det är olika hur fort man kan börja jogga, 6 månader efter förlossningen är du påverkad av hormoner och har du inte fått tillbaka styrkan bäckenbotten kan det vara smart att välja andra träningsformer så länge.

  • Anonym (ammar och tränar)

    Tack för tipsen:)

Svar på tråden konstant hungrig