Anonym skrev 2012-02-21 06:41:15 följande:
Hur ofta är dottern hos pappan? Vad menar du med samarbetsproblem?
Han kanske inte vill prioriterar barn kalas varje gång hon är hos honom, han kanske har andra planeringar för sin dotters tid med honom.
Man kan samarbeta utan att behöva svara på telefonsamtal, samtal öga för öga, men det krävs att man inte ställer sina egna krav och behov i första hand, inte bråkar eller är anklagande och försöker styra den andre föräldern.
* Du skriver att han lämnar henne en bit från din lya? Kan bero på att han inte vill träffa/ se dig, dottern kanske har separationsångest mm. Varför ska han träffa dig? För att få skäll, massa frågor muntligt av dig mm?
Det är väl jättebra att skriva ner sina önskemål och håll dig till fakta inte ställa som ett krav, inte bestämmande, mm.
Håll dig till din vecka är din vecka och hans vecka är hans vecka, däremot om skola, lov, kostnader för barnet som ska delas och liknande ska man kunna maila om och hitta överenskommelse om.
Och ett samtal samt sms om det är riktigt AKUT ang dottern.
Finns ingen anledning för dig att kontakta honom om oväsentliga saker stup i kvarten, däremot räcker det att skicka mail med både oväsentlig info eller frågor som du vill ha ett svar på men du kan inte räkna med att du ska ha ett svar omg.
Han vill inte träffa mej för att han har blåst med på 230000 kr!! han har fröflaskat min namteckning mm..å jag vill inte gå in på allt han har gjort mot mej.... det va inte de jag frågade...
min dotter bli lidande för allt han har gjort.. det räcker! ja men hur sk aman kunna kontacka nån som inte svara på mail, sms lr nått..det går ju inte kontakta han om skolan å skaer som rör barnet lr nått... man har väl skyldighet att vara delaktig lr!? nä som pappa kan man bete sej hur som helst.... jag ska aldrig mera kontacka han... då kanske jag inte heller ska informera han om saker som rör skolan.... lr när dottern är sjuk.... utan då får han åka snopet till skolan/fritids för att få info av lärarna sen..