• Anonym (mamma)

pappan kan inte sammarbeta!

Hur ska man göra när pappan till mitt barn inte kan sammarbeta..

han går inte att nå på telefon, svarar inte trycker bort när man ringer, svarar inte på sms lr mail...

barnet få¨r inte gå på sina kompisars barnkalas för honom , han lämnar av henne en bit från min lya..

När det gäller barnen så ska man väl svara på sms å telefon samtal....?! familjerätten kan inte hjälpa mej..för dom kan inte tvinga han å gå på sammarbete samtal... va gör man då! finns ju ingen som kan hjälpa mej!! 

Mitt barn blir lidande för allt han har gjort..../ Gör...

• Svar på tråden pappan kan inte sammarbeta!
  • Anonym

Som någon skrev i ett inlägg i denna tråd,

Mail en gång i veckan som man stämmer allt som händer eller hänt av båda föräldrar är ju perfekt lösning.

• Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-02-21 11:14:57 följande:
    Det undrar jag med?

Dottern äör bjuden på barnkalas på lördag och jag behöver veta om hon kommer så hon ska anmälas till kalaset..är inte så svårt å svara på ett sms mail om hon får gå.....  
  • Anonym (mamma)
    Anonym (sambo) skrev 2012-02-21 11:24:39 följande:
    MIn sambo trycker också bort sitt ex, och tillika hans barns mamma ibland. Varför? För att hon är jobbigt som fan. Hon smsar/ringer mellan 3 och 20 ggr per DAG och om ingenting. Hon kan ringa och säga att barnet är snorigt igen. Eh jaha?

Är du sån? Ringer om allt och ingenting? Isf förstår jag honom. Om han totalt skiter i att svara oavsett vad du smsar/mailar om (för ring inte om det inte är akut, finns ingen anledning) så har du iaf gjort vad du har kunnat.
    Och småsaker är enkom irriterande att få mail/sms om, lägg ner det om du gör så.

Du!! jag ringer inte till han om jag inte behöver! om det gäller barnet så ska man väl förfan höra av sej eller!?!
  • h8him
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 20:15:07 följande:
    Dottern äör bjuden på barnkalas på lördag och jag behöver veta om hon kommer så hon ska anmälas till kalaset..är inte så svårt å svara på ett sms mail om hon får gå.....  
    Ts, maila informationen till inbjudan till pappan och tala om att han ska svara om barnet kommer eller inte. Varför ska du svara åt honom?
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-02-21 06:41:15 följande:
    Hur ofta är dottern hos pappan? Vad menar du med samarbetsproblem?
    Han kanske inte vill prioriterar barn kalas varje gång hon är hos honom, han kanske har andra planeringar för sin dotters tid med honom.

Man kan samarbeta utan att behöva svara på telefonsamtal, samtal öga för öga, men det krävs att man inte ställer sina egna krav och behov i första hand, inte bråkar eller är anklagande och försöker styra den andre föräldern.
    * Du skriver att han lämnar henne en bit från din lya? Kan bero på att han inte vill träffa/ se dig, dottern kanske har separationsångest mm. Varför ska han träffa dig? För att få skäll, massa frågor muntligt av dig mm?

Det är väl jättebra att skriva ner sina önskemål och håll dig till fakta inte ställa som ett krav, inte bestämmande, mm.
    Håll dig till din vecka är din vecka och hans vecka är hans vecka, däremot om skola, lov, kostnader för barnet som ska delas och liknande ska man kunna maila om och hitta överenskommelse om.
    Och ett samtal samt sms om det är riktigt AKUT ang dottern.

Finns ingen anledning för dig att kontakta honom om oväsentliga saker stup i kvarten, däremot räcker det att skicka mail med både oväsentlig info eller frågor som du vill ha ett svar på men du kan inte räkna med att du ska ha ett svar omg. 
    Han vill inte träffa mej för att han har blåst med på 230000 kr!! han har fröflaskat min namteckning mm..å jag vill inte gå in på allt han har gjort mot mej.... det va inte de jag frågade... 

min dotter bli lidande för allt han har gjort.. det räcker!   ja men hur sk aman kunna kontacka nån som inte svara på mail, sms lr nått..det går ju inte kontakta han om skolan  å skaer som rör barnet lr nått... man har väl skyldighet att vara delaktig lr!? nä som pappa kan man bete sej hur som helst.... jag ska aldrig mera kontacka han... då kanske jag inte heller ska informera han om saker som rör skolan.... lr när dottern är sjuk.... utan då får han åka snopet till skolan/fritids för att få info av lärarna sen..  
  • h8him
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 20:27:39 följande:
    Han vill inte träffa mej för att han har blåst med på 230000 kr!! han har fröflaskat min namteckning mm..å jag vill inte gå in på allt han har gjort mot mej.... det va inte de jag frågade... 

min dotter bli lidande för allt han har gjort.. det räcker!   ja men hur sk aman kunna kontacka nån som inte svara på mail, sms lr nått..det går ju inte kontakta han om skolan  å skaer som rör barnet lr nått... man har väl skyldighet att vara delaktig lr!? nä som pappa kan man bete sej hur som helst.... jag ska aldrig mera kontacka han... då kanske jag inte heller ska informera han om saker som rör skolan.... lr när dottern är sjuk.... utan då får han åka snopet till skolan/fritids för att få info av lärarna sen..  
    Jag förstår att det känns bittert. Men maila info till pappan så har du gjort ditt och kan ha gott samvete.
  • Anonym (mamma)
    h8him skrev 2012-02-21 21:07:41 följande:
    Jag förstår att det känns bittert. Men maila info till pappan så har du gjort ditt och kan ha gott samvete.

ja..jag har maila
    h8him skrev 2012-02-21 20:25:12 följande:
    Ts, maila informationen till inbjudan till pappan och tala om att han ska svara om barnet kommer eller inte. Varför ska du svara åt honom?

har mailat infon... att han svara på nån kalas anmälan funkar inte...han gör inte sånt...därför ville ja veta om hon fick gå å jag ringer  å säger till om hon kommer lr inte...

Men jag kommer int eorka lägga nån ergi på detta längre...låt han hålla på de..... de drabbar väl bara han själv i slutändan.... har tar för mkt energi...  
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-02-21 11:20:50 följande:
    jag skulle nog säga att pappan har samarbetssvårigheter för man måste faktiskt prata med varandra om man ska ha gemensam vårdnad. det är ju ingen som vet vad ts vill säga när hon ringer. hon kanske ringer en gång i veckan för att diskutera kalas, skola/dagis, nåt kanske har hänt som man borde ta. barnet kanske är sjukt och inte kommer till överlämnadet om det sker på dagis/skola. två gånger i veckan tycker jag nog man kan prata med varandra 5 min och ta det viktiga. småpratandet behöver man inte ta.

prcis!! håller med..sånt här måste fundera...
  • Anonym (mamma)
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 21:55:54 följande:

fungera skulle de stå,,..
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 21:55:54 följande:
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-02-21 13:06:44 följande:
    Då behåller man barnet hemma hos sig tills hon/han kan återgå till skolan!

Min mans ex kan inte diskutera muntligt, antingen slänger hon ur sig med massa onödigt dravel, skit, hot, kränkningar, eller så slänger på luren, så min man vill ha allt skriftligt för att just undvika tidsfördrivet på massa onödig info, och att det inte blir missförstånd då man kan skriva ut mail frågor och svar vid bråk, tjafs och tvist.

Gemensam vårdnad utan telefon eller öga för  öga, eller bara med mail,  fungerar alldeles utmärkt ,
    Om man håller sig till barnets bästa och inte maktmissbruk eller egen mäktighet över barnet.

Om inte ens mail fungerar då??? vad gör man då?!
  • h8him
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 21:54:34 följande:
    ja..jag har maila

har mailat infon... att han svara på nån kalas anmälan funkar inte...han gör inte sånt...därför ville ja veta om hon fick gå å jag ringer  å säger till om hon kommer lr inte...

Men jag kommer int eorka lägga nån ergi på detta längre...låt han hålla på de..... de drabbar väl bara han själv i slutändan.... har tar för mkt energi...  
    Informera de kalasinbjudande föräldrarna att dottern är hos pappa och att du verkligen inte vet. Ge dem hans tel.nummer.  Du ska inte behöva svara för inbjudningar som är under hans tid med dottern.
  • Anonym (mamma)
    h8him skrev 2012-02-21 21:58:13 följande:
    Informera de kalasinbjudande föräldrarna att dottern är hos pappa och att du verkligen inte vet. Ge dem hans tel.nummer.  Du ska inte behöva svara för inbjudningar som är under hans tid med dottern.

dom vet läget redan.... och han svarar inte i telefonen när han inte känner igen nummret..så  spelar ingen roll...

posten kommer ju till mej så då blir de ju sa att jag frå all info om allt sånt här..o skolan å sånt...

jag tänkte bara vara snäll å svara åt honom.... men men...    
  • h8him
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-21 22:02:13 följande:
    dom vet läget redan.... och han svarar inte i telefonen när han inte känner igen nummret..så  spelar ingen roll...

posten kommer ju till mej så då blir de ju sa att jag frå all info om allt sånt här..o skolan å sånt...

jag tänkte bara vara snäll å svara åt honom.... men men...    
    Släpp kontrollen! Om de vet så får du ta att han gör sina fel. Du kan inte kontrollera allt även om du vill vara snäll.
  • Anonym (mamma)
    h8him skrev 2012-02-21 22:06:17 följande:
    Släpp kontrollen! Om de vet så får du ta att han gör sina fel. Du kan inte kontrollera allt även om du vill vara snäll.

vad säger man då till sin tös...?! hon har en pappa som inte svara?! slutändan är de ju hon som bli lidande...

äh de blir bara fel vad man än gör.....  
  • Anonym

Varför ska du kontakta honom alls?

Skicka flickan på kalaset, Skit i honom. 

• Anonym

Det är ju bara bra om han inte svarar
    då har du ju flickan för dig självt

varför ringer du till honom?   

Svar på tråden pappan kan inte sammarbeta!