• Flisan

    BF September 2012 Västerås

    Hej! 
    Väntar första barnet här ni i September (tror vi, ska på Ultraljud nu den 30:e mars så då vet vi mer exakt)..
    Tänkte bara höra om det finns någon mer som väntar? skulle vara kul att få någon kontakt och prata av sig!
    Så nytt alltihop att man bli virrig i skallen!  

  • Svar på tråden BF September 2012 Västerås
  • VMD

    Låg kvar i sängen imorse med händerna på magen och då kunde jag känna Alex små knuffar både inuti magen och utanpå, så lycklig! :D

    Tänkte även fråga om det är någon som börjat läcka råmjölk? Själv tycker jag det är riktigt jobbigt och vissa gånger kommer det väldigt mycket, någon med samma "problem" här?

  • Sanstr87

    Vad mys att känna utanpå magen, snart kan man ju se hela magen hoppa till. Jag känner fortfarande ingenting, tycker jag kan få göra det snart, men tjockare blir man iaf :). Samma med mjölken här, fast inte så det kommer mycket, kan ju skaffa såna där ilägg. Jättefint smycke förresten, aldrig hört talas om ett sånt, men ska absolut köpa ett :)

  • Flisan

    Mysigt!! känner igen det där, förutom att vår Tor kickar på kvällarna istället.. på mornarna sover han för det mesta, om jag inte råkat hamna på sidan/magen för då använder han mina njurar som box-påsar :P

    Jo jag har! Sen vecka 14 ungefär.. här om dagen kom jag åt bröstet och sköt mig själv i ögat.. rinner på ganska kraftigt, kan vara stoooora blöta fläckar i sängen eller på pygamasen när man vaknar =( störande men bra tecken, visar att kroppen funkar som den ska.. men jag har börjat använda amningsinlägg för länge sen =D  
    Av någon anledning producerar det ena bröstet mer dock.. mysko...  

  • VMD

    Var till Ullared i helgen och shoppade loss för över 1500 kr! Drömmer
    Hittade babykläder och saker till bra priser men tyckte det var lite irriterande att de inte hade mer unisexfärger, mycket blått och rosa. Kunde heller inte se att de sålde blöjor och mammakläderavdelningen var ett skämt, några ställningar med kläder i hörnet av damavdelningen bredvid plus size-kläderna. Så värst somriga var kläderna inte heller och mycket såg tantigt ut Rynkar på näsan
    Har ni några bra tips på ställen som säljer någorlunda billiga mammakläder här i Västerås? Har kollat lite på nätet men skulle vilja ha möjlighet att prova kläderna innan jag köper dem.

  • Flisan

    Aldrig varit på Ullared faktiskt, men tror att det skulle vara farligt för mig att ta mig dit ^^
    Jag skulle faktiskt rekommendera blocket, eller den där begagnad-affären som ligger vid vägverket i västerås.. (nära kopparlunden) där finns det bra med begagnade grejer faktiskt som inte kostar multum!

    men jag håller med om att mammakläder ofta är tantiga :/ själv fick jag en hel påse mammakläder på-köpet när jag köpte barnkläder.. alla aaaaaassnygga i min storlek så jag är jättenöjd ^^
    i sommar bli det mycket klänning för mig hade jag tänkt.. vida-vita, jag kommer se väldigt bohemisk ut ;))  

  • VMD

    Hallå tjejer,
    har ni lust att träffas över en fika på stan någon dag nu i Juli? :)
    Har tänkt länge på att fråga om vi skulle ha en liten gruppträff så nu gör jag det ^_^
    Tycker att det skulle vara jätteroligt, vad tycker ni? :D

  • Flisan

    det låter kul! jag jobbar däremot som en galning hela juli så augusti skulle nästan vara snäppet bättre =) 

  • VMD

    Jag kan i augusti med, hehe, jag ska ju föda sist av oss (om vi alla följer våra bf-datum dvs ;P) så jag kan ända in i september innan det börjar bli jobbigt med den stora maggen (som ändå är ganska stor nu tycker jag Cool)

    Sen borde  vi givetvis träffas när alla fått sina små också men så långt fram behöver vi inte planera nu ;)

  • Sanstr87

    Ja det låter jättekul att träffas! Jag kan i princip hela tiden :) så bara säga till när det passar er.

  • VMD

    Hej tjejer!

    Nu är vi inne i Augusti och jag tänkte fråga om ni fortfarande vill träffas över en fika på stan och i så fall vilken dag och tid som passar er bäst? :)

    Jag kan i stort sett hela månaden, vilken tid som helst, så det är upp till er. :)

  • VMD

    Hej igen!

    Tråden verkar en aning seg men det kanske beror på att ni alla är upptagna med nya bebisen? Gratulerar i så fall :D

    Tänkte bara tipsa om den här sidan om ni inte sett den tidigare: mammagrupper.com/index.php
    Jag blev nyss medlem och där finns en tråd för oss Västeråsmorsor, gå gärna med :)

    Kram!

Svar på tråden BF September 2012 Västerås