• VMD

    BF September 2012 Västerås

    Hejsan!

    Jag väntar också barn i September, BF den 27:e :)
    Nästa vecka ska vi på ultraljud, första barnet för mig och pojkvännen också - superpirrigt ^_^

  • VMD

    Oj, hehe, hur såg bebisen ut v. 14? Fick ni med er en bild? :)
    Var på kvinnokliniken i början av v. 9 för jag kunde inte äta eller dricka och var rejält trött både fysiskt och psykiskt så överläkaren bad mig lägga mig på britsen så att han fick titta. "Här bor det någon", sade han efter att ha klämt på magen och kört in en vit "batong" mellan benen på mig, obehagligt må jag säga :P Då fick jag i alla fall se en liten grodyngel och hjärtslag, jättespännande! :D Pojkvännen blev superexalterad och tjatade på doktorn om en bild medan jag låg med benen i vädret och vantrivdes :P
    Jag har ingen aning om könet och det spelar ingen roll för någon av oss heller, vi tänker ganska könsneutralt och jag har börjat intressera mig för genustänk och genusperspektiv så det blir nog att vi inte tar reda på det... om inte pojkvännen ändrar sig i sista sekunden :P
    Ja det är första ongen och vi har redan valt namn och kallar hen för Alex <3
    Har ni tänkt på några namn?

  • VMD

    Wow, nu när jag ser din bild pirrar det till i min mage inför ultraljudet xD Fick dock ändra datum, jag trodde det var lätt att få tid för ultraljud men icke sa nicke, de fick peta in mig på Vallborg kvart i ett :P
    Vad bra att allt ser bra ut :) Det är jag nog mest orolig för inför ultraljudet.

    Idun och Tor är båda coola namn, hade en lärare som heter det och en pojke på fritidset som jag praktiserar på heter Tor ^_^

    Jag är idag prick i vecka 17 (enligt sista mensdagen och barnmorskan) men hos överläkaren var jag +2 dagar längre när vi tittade på grodyngeln, men om det diffar med två dagar så är det en bagatell, de brukar ju säga att förlossningen kan diffa med två veckor så :P Vilken vecka är du i?
    Jag vägde över 100 kg innan jag gjorde en sleeve gastrectomy (magsäcksförminskning) förra juni så jag har mage över från den tiden :P Det är svårt att se att jag är gravid, ser lite tjockare ut nu och har gått upp i vikt men under fettet känns magen hård så bebisen har nog det ganska bra där inne :) Såg i några September-trådar att vissa har hunnit få riktiga baby bumps men jag får nog vänta en månad :P Själv då? Syns det att du är på tjocken? ;)

  • VMD

    Hej hej! :)
    Åh, en i gruppen som har lite erfarenhet, va bra ^_^ Du får berätta om ultraljudet sen, ska ni ta reda på könet och har ni bestämt namn?

  • VMD

    Vad bra :) Och vilka fina och originella namn! :D Dante är ju urtjusigt ^_^ Ska man utala Heili som Haley?

  • VMD

    Vi kallar ju bebben Alex nu, Alexandra om det blir en flicka och Alexander om det blir en pojke :)
    Jag ska på ultraljud på Vallborg och det känns superpirrigt. Har börjat fundera på om jag känt någonting röra på sig därinne än men tror att det bara är tarmarna som knorrar :P Har ni känt av era bebisar än?

  • VMD

    Hej Hej Madelen L!

    Era namn känns verkligen originella, tror inte jag kan bidraga med något bra namnförslag, jag är inte ens säker på vad mitt eget barn ska heta även om vi i stort sett har bestämt oss :P

    Har börjat fundera mer och mer på om det faktiskt är lill-Alex som lever rövare i magen istället för tarmarna :P Känns ju jätteskumt men förhoppningsvis vänjer jag mig vid känslan när jag vet att det faktiskt är bebisen och inte jag själv, hihi.

    Madelen L: Har ni varit på ultraljud än och såg allting bra ut? :)

  • VMD

    Nope, vi vet inte könet än och jag är osäker på om vi kommer ta reda på det under ultraljudet. Vi har hamnat i genustänket och könet spelar över huvud taget inte roll för varken mig eller pappan, även om jag är dundernyfiken Drömmer Jag längtar tills jag får en "riktig" bebismage så att jag både kan känna och se gravid ut, just nu har jag bara en halvstor hängig mage från när jag gjorde min viktoperation förra året... ger inte direkt någon gravidfeeling :P

  • VMD

    Aw, en mage! :D Jag skulle nog också ha en synlig "kula" nu om det inte var för viktoperationen och att jag fortfarande har lös hud som hänger och förstör :P
    Jag har vant mig vid min pyttelilla magsäck nu, det går bra även om det var jobbigt i början av graviditeten då jag inte fick i mig tillräckligt mycket medan jag mådde pyton. Jag älskar mat och gör det fortfarande men under graviditeten har jag fått en dålig eftersmak i munnen så fort jag ätit något, har någon av er råkat ut för samma sak?
    Imorgon är det ultraljud som gäller, det pirrar till i magen så fort jag tänker på det Solig

  • VMD

    Ja det gick bra på ultraljudet iaf, Alex är fullt "normal", ua hehe, men som du skrev Flisan gick det på tok för fort! :O En av de första sakerna jag såg på monitorn var en vinkande hand, den är jag totalkär i nu och vill äta upp när den kommer ut, hihi ^_^

    Här är i alla fall en av de tre bilderna vi köpte med oss hem, I present to you: Alex! :D


  • VMD

    Haha, vilken cool bild! :D Vi köpte med oss en bild då Alex har munnen öppen, den bilden ska ges till mormodern - jag tänkte att den passade henne eftersom hon älskar att sjunga och kan vara en snackpåse ibland ;)

    Hej Tor! *vinkar till bilden*

    Vi har fortfarande 27:e september, så vi är överlyckliga att Alex håller jämna steg med utvecklingen, hihi ^_^

  • VMD

    Hallå tjejer! :)

    Igår fick jag hem en inbjudan till Föräldragrupp, två gånger den 14:e och 19:e juni mellan 9-12. Någon mer som ska gå på det eller som fått en inbjudan till en annan Föräldragrupp? Jag har ju min barnmorska på Carema, vart går ni någonstans?

  • VMD

    Hej alla gravida!

    Idag fick jag hem min bola, ett såkallat gravidsmycke, en liten pingla som ger ifrån sig svaga ljud som bebisen uppfattar och sedan känner igen utanför magen :D Så fint och mysigt på något sätt ^_^ Någon mer som har en sådan?

    www.bolagravidsmycke.se/

  • VMD

    Låg kvar i sängen imorse med händerna på magen och då kunde jag känna Alex små knuffar både inuti magen och utanpå, så lycklig! :D

    Tänkte även fråga om det är någon som börjat läcka råmjölk? Själv tycker jag det är riktigt jobbigt och vissa gånger kommer det väldigt mycket, någon med samma "problem" här?

  • VMD

    Var till Ullared i helgen och shoppade loss för över 1500 kr! Drömmer
    Hittade babykläder och saker till bra priser men tyckte det var lite irriterande att de inte hade mer unisexfärger, mycket blått och rosa. Kunde heller inte se att de sålde blöjor och mammakläderavdelningen var ett skämt, några ställningar med kläder i hörnet av damavdelningen bredvid plus size-kläderna. Så värst somriga var kläderna inte heller och mycket såg tantigt ut Rynkar på näsan
    Har ni några bra tips på ställen som säljer någorlunda billiga mammakläder här i Västerås? Har kollat lite på nätet men skulle vilja ha möjlighet att prova kläderna innan jag köper dem.

  • VMD

    Hallå tjejer,
    har ni lust att träffas över en fika på stan någon dag nu i Juli? :)
    Har tänkt länge på att fråga om vi skulle ha en liten gruppträff så nu gör jag det ^_^
    Tycker att det skulle vara jätteroligt, vad tycker ni? :D

  • VMD

    Jag kan i augusti med, hehe, jag ska ju föda sist av oss (om vi alla följer våra bf-datum dvs ;P) så jag kan ända in i september innan det börjar bli jobbigt med den stora maggen (som ändå är ganska stor nu tycker jag Cool)

    Sen borde  vi givetvis träffas när alla fått sina små också men så långt fram behöver vi inte planera nu ;)

  • VMD

    Hej tjejer!

    Nu är vi inne i Augusti och jag tänkte fråga om ni fortfarande vill träffas över en fika på stan och i så fall vilken dag och tid som passar er bäst? :)

    Jag kan i stort sett hela månaden, vilken tid som helst, så det är upp till er. :)

  • VMD

    Hej igen!

    Tråden verkar en aning seg men det kanske beror på att ni alla är upptagna med nya bebisen? Gratulerar i så fall :D

    Tänkte bara tipsa om den här sidan om ni inte sett den tidigare: mammagrupper.com/index.php
    Jag blev nyss medlem och där finns en tråd för oss Västeråsmorsor, gå gärna med :)

    Kram!

Svar på tråden BF September 2012 Västerås