Min flickvän slog min mamma.
Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne.
Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.
Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.
Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.
Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.