• Anonym

Min flickvän slog min mamma.

Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.

• Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.
  • Anonym
    maaammaaa skrev 2012-03-12 14:32:03 följande:
    Jag har aldrig fått en örfil, fick jag en kraftig en av en man skulle jag slå tillbaka, jag skulle inte anmäla det. Skulle svärmor ge sig på mig skulle jag bara skratta åt henne och hålla fast henne tills hon lugnar ner sig, Skulle jag få ett stort blåmärke skulle jag inte bry mig, Däremot ifall jag blev hotad med eggvapen eller slagen flera gånger eller sparkad i huvudet hade jag anmält. Vilket jag tycker att din mamma ev. borde ggöra. Ifall någon vuxen gav sig på ett barn skulle jag skydda det klå ner förövaren om möjligt och ringa polisen direkt.
    Att polisanmäla ett fylletjafs är lite överspänt!
  • Faber
    Anonym skrev 2012-03-15 18:23:43 följande:
    Att polisanmäla ett fylletjafs är lite överspänt!
    Nej det gäller att belasta rättsystemet så mycket som möjligt, vi betalar ju skatt.
    Artibus et armis recuperatur gloria
  • ica
    Faber skrev 2012-03-15 19:04:43 följande:
    Nej det gäller att belasta rättsystemet så mycket som möjligt, vi betalar ju skatt.
    de lägger väl ner det hela omedelbart hoppas jag. Är en örfil allt svärmodern fick när hon klagade på svärdottern kom hon lindrigt undan. Jag skulle aldrig sitta och klanka ner på mina gäster.
  • Anonym (duh)
    Anonym skrev 2012-03-12 15:29:31 följande:
    Ingen av dem var helt nyktra.
    Jaha så om man e onykter är det helt okej att misshandla då? Snyggt funtad du är, ALKOHOL är ALDRIG en URSÄKT!
  • ica
    Anonym (duh) skrev 2012-03-16 11:01:27 följande:
    Jaha så om man e onykter är det helt okej att misshandla då? Snyggt funtad du är, ALKOHOL är ALDRIG en URSÄKT!
    Nej, men det visar väl att ingen av dem hade sitt normala omdöme. I alla fall hoppas jag att de är vettigare utan alkohol.
  • Anonym (duh)
    ica skrev 2012-03-16 16:30:37 följande:
    Nej, men det visar väl att ingen av dem hade sitt normala omdöme. I alla fall hoppas jag att de är vettigare utan alkohol.
    Kan man ju hoppas på men man skyller inte på alkoholen i alla fall.
    Kan man inte behärska sig på fyllan ska man inte förtära sådana drycker i heller.
    Det verkar som att folk tror att dem kan skylla allt på fylla nu för tiden,
    oplanerade graviditeter, otrohet, slagsmål, att folk blir ihjälkörda.. osv..
    Snart ska vi väl använda alkohol som ursäkt för alla krig också... 
  • Anonym

Får man lindrigare straff  om man slåss eller våldtar och är alkoholpåverkad?

• ica
    Anonym skrev 2012-03-17 19:55:26 följande:
    Får man lindrigare straff  om man slåss eller våldtar och är alkoholpåverkad?
    Japp! Han som var hög och högg sin sambo med ett samurajsvärd 10 gånger. Han hade ju inget uppsåt. Då blir det lindrigare. Så alla som har nån som blir aggresiv som full fly för livet
  • Faber
    ica skrev 2012-03-18 06:01:13 följande:
    Japp! Han som var hög och högg sin sambo med ett samurajsvärd 10 gånger. Han hade ju inget uppsåt. Då blir det lindrigare. Så alla som har nån som blir aggresiv som full fly för livet
    Nej fly inte, skulle den som jagar er snubbla och bryta nacken så blir ni förmodligen dömda för vållande till annans död (iofs. helt korrekt om så skulle ske).
    Artibus et armis recuperatur gloria
  • Anonym
    ica skrev 2012-03-18 06:01:13 följande:
    Uppsåt och alkoholpåverkan är två skilda saker. Det spelar ingen roll om du är full eller nykter, om du saknar uppsåt så gör du det oavsett.
    HD har önskat en ny utredning och klara besked från lagrådet men detta har inte skett än... och så vitt jag vet så är det inte under utredning just nu.
  • Nellee

Vad är det med folk? Inte bjuder jag hem gäster för att sen sitta och hacka på dem. Och inte heller skulle jag sätta mig på någon och slå dem. Låter helt sjukt. Trevlig familjemiddag. De två låter som lika stora kålsupare båda två. 

Don't you black or white me
  • ica
    Nellee skrev 2012-03-19 12:32:34 följande:
    Vad är det med folk? Inte bjuder jag hem gäster för att sen sitta och hacka på dem. Och inte heller skulle jag sätta mig på någon och slå dem. Låter helt sjukt. Trevlig familjemiddag. De två låter som lika stora kålsupare båda två. 
    Jo, men svärmodern borde vara äldre och hunnit lärt sig nåt. Men du har rätt. Två idioter. Och en knäpp kille.
  • lille Birger
    ica skrev 2012-03-19 15:30:58 följande:
    Jo, men svärmodern borde vara äldre och hunnit lärt sig nåt. Men du har rätt. Två idioter. Och en knäpp kille.
    På vilket sätt är killen knäpp?
  • Tonårsmorsan

Orkar inte läsa alla inläggen... vill bara nämna att jag vägrar träffa min svärmor. Jag tänker inte gå in på detaljer men men man fick välja: Mig eller sin mamma. Han valde mig. Det går att leva så också. Inge problem, Vid Jul och andra högtider åker min man ( på annandagen) och dom barn som vill och hälsar på farmor. Då kan jag ibland få lite avlastning och passa på att träffa mina kompisar. Nackdelen är att det är tufft att inte ha någon avlastning (men det hade jag inte fått i vilket fall som helst av just min svärmor)

Strunta i att försöka få dom sams. Livet går vidare ändå. Vägra också bli indragen i deras bråk. Du ska inte behöva välja sida dvs du ska inte behöva avstå från att träffa din mamma bara för att din sambo inte vill.

Lycka till.

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym (Slå sönder henne)

Jag kan lova dig att jag hade slagit sönder bitchen till flickvän om hon så ens rörde min mamma.

Hon hade fan åkt ut med huvudet före, och förhoppningsvis hade flickvännen fått smaka på sin egen medicin.

BLOD ÄR TJOCKARE ÄN VATTEN!! Det är din mamma du pratar om, hon födde dig, du borde försvara henne!!    

• lilly2006

samma skrot o korn låter det som....

*the only bitch you see in my eyes is your own reflection*
  • helsor

1. Låt aldrig din mamma eller pappa sitta och klaga på din tjej! Relationen ska inte bli så tajt så att din mamma tillåter sig själv att göra något sådant. Hon har egna föräldrar som kan uppfostra henne. Du har valt att vara med den här tjejen, så din mamma borde respektera ditt val oavsett hur din tjej är, för det är ditt beslut och på sätt visar hon även dig respekt.

2. Din tjej måste ha tagit åt sig som in i helvete för att kunna förlora kontrollen på det sättet.

3. Hade jag varit du, hade jag satt min mamma på plats och sagt till henne att hon inte har något att göra med mitt liv och min tjejs beteende, eller vad än är hon klagar på nu.

4. Jag hade pratat med min tjej och satt även henne på plats så att hon vänder sig till mig nästa gång hon blir irriterad på någon i min familj.

Tack för mig!

• MrsPenn
    Anonym skrev 2012-03-10 13:51:10 följande:
    Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.
    jaadu! Så går det när man skaffar sig hood rats!

You can take the girl out of the ghetto, but you can't take the ghetto out of the girl
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.