• PolyPond

Lär du din son att

Själv ser jag det som självklart att även killar sitter ner på toaletter, då det dels anses nyttigare (omtvistat), men framförallt stänker när folk står upp och strilar. I skogen är det ju praktiskt att kunna stå upp, men det är ju där det....
    Hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lär du din son att
  • PolyPond
    KimPossible skrev 2012-03-10 15:08:59 följande:
    Jo självklart egentligen. Problemet är att så länge det finns folk som tycker det är "omanligt" att sitta och kissa, så kommer det att finnas både pojkar och gubbar som skvätter runt. Och då tycker jag lite synd om ungarna som ska behöva sitta i det.
    Lägga papper?
  • Gammtant

Blir väl sitta först, opraktiskt annars, men sedan lär han väl få stå om han vill det eftersom det är mer hygieniskt och enkelt. Men det upptäcker han väl själv.

Att sitta på offentliga toaletter är ju bara otäckt. Och jag är t o m kvinna ändå står jag.

• Dr Mupp

sitta, men tyvärr har jag en grabb som föredrar att stå. Han tyckte som liten att toaletter var läskiga och vi hade ett jätteproblem att få honom att kissa på offentliga toaletter. Men då lärde han sig att han kunde stå och sen dess har vi fått jobba med att få honom att sitta. Går sådär. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • 3 barns mamma84

Står och kissar men OXÅ sitter ner o kissar .
    Det beror nog på hur trött han är.
    Han är 3 år gammal.
    Det var ingen som lärde honom utan han ville göra som sin pappa    

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • KimPossible
    PolyPond skrev 2012-03-10 15:10:13 följande:
    Lägga papper?
    Ja, det gör jag ju själv, och så gör de ju om de måste bajsa på offentlig toalett, så egentligen är det ju ingen skillnad. Det har du rätt i. 
  • PolyPond
    Gammtant skrev 2012-03-10 15:11:00 följande:
     eftersom det är mer hygieniskt och enkelt.
    Det är väl rimligen tvärtom?
  • Tjollerfia

På offentlig toalett sitter han också. Först torkar vi av ringen och sedan lägger vi dit ett papper.

• cosinus

Mina sitter, har sagt att de får välja själv den dagen de flyttar hemifrån. Deras far sitter också.

• lövet2

De har helt enkelt tittat på hur pappa gör, så de står. Praktiskt och enkelt.

• stresss

Pojkarna står, även om det började med att sitta ner. På offentliga toaletter står både pojkar och flickor

• Themis

Här sitter vi ner.

Äckligt tycker jag med besökande barn som skvätter hur som helst och vår gästtoa stinker testosteronpiss pga det fast det aldrig är så i vårt eget badrum.

Kan man inte lära sina barn att inte "revirmarkera" hos andra i alla fall?

Lägg hellre papper på sitsen om det nu är så "jobbigt" att beröra andra toaletter.

Full frontal nerdity.
  • Rocket Mania
    lövet2 skrev 2012-03-10 22:04:34 följande:
    De har helt enkelt tittat på hur pappa gör, så de står. Praktiskt och enkelt.
    Och kletigt
  • Hannathu
    Silversvans skrev 2012-03-10 15:08:03 följande:
    Sitta, hans pappa sitter så det har blivit så.
    Hoppas att det blir samma här, för pappan sitter alltid hemma.
  • Boost

Han står, precis som sin far, trodde att det var vanligast så?
    I början satt han när han inte nådde upp, men nu är han 4 och det går alldeles galant att stå upp. Blir väl inte ett dugg kletigt och kladdigt som vissa skriver? Här har de inga problem att träffa rätt i alla fall.

• Natulcien

Nu är han bara 16 månader än, men självklart ska han sitta på toaletten och kissa. Min sambo, d.v.s. hans pappa, gör ju alltid det också, så det kommer säkert naturligt att man sitter ner när man kissar.

• Natulcien
    PolyPond skrev 2012-03-10 15:06:14 följande:
    Många säger att det är okej att stå på offentliga toaletter. Vore det inte trevligare om alla satt på dem också? Dels för de personer som städar, men även för de gäster som kommer efteråt.
    Det finns garanterat en anledning till varför det oftare stinker piss på herrtoaletter än damdass.
    Håller med! Kvinnor sitter ju. Bara att lägga på papper på ringen ju. Eller träna lårmusklerna genom att sitta utan att nudda ringen... Skrattande
Svar på tråden Lär du din son att