• Körsbär

    Vi som har inseminerats i mars 2012

    Hej!
    Jag inseminerades igår "10/3" på CVL kliniken i uppsala, och tänkte kolla om någon mer som har eller ska insemineras i mars månad, det vore kul att följas åt.

  • Svar på tråden Vi som har inseminerats i mars 2012
  • Villnuu

    Jag får helt enkelt också ta och inse att det kanske är bra att ta en paus en månad även fast man bara vill försöka så mycket som möjligtGlad

    Ska ju upp till Uppsala på ivf-möte den 25 maj så fram tills dess ska jag försöka koppla bort allt och bara levaGlad
    Kram

  • CT11
    Villnuu skrev 2012-04-30 15:06:19 följande:
    Jag får helt enkelt också ta och inse att det kanske är bra att ta en paus en månad även fast man bara vill försöka så mycket som möjligt Ska ju upp till Uppsala på ivf-möte den 25 maj så fram tills dess ska jag försöka koppla bort allt och bara leva Kram

    Skönt!!
  • CT11
    Sessi24 skrev 2012-04-30 13:47:51 följande:
    Hejsan. Aa men jag känner att jag lugnar mig tills jag får hem papper, orkar inte stress. Känns ganska skönt att njuta av sommaren som är påväg nu känner att jag måste leva lite oxå, ist för att åka på alla kontroller och ta alla sprutor å allt annat..! Otroligt skönt att slippa sprutorna. Så nu ska jag vänta på mina svar från Cellprovet, säkert något som behövs rättas till..! Hela släkten har ju fan haft cellförändringar, så varför skulle inte jag ha det?..! Mamma hade försökt nått år innan hon tog cell prov, sen hade hon nått som inte stämde, så dom operera henne, sen blev hon gravid nästan derekt efter det ...! Hur går det för er alla? Kramis

    Hoppas du får bra hjälp med det och att det kanske kan ge er svar.
  • Körsbär

    Villnuu, vad tråkigt att det inte tog sig med inseminationen.
    Men snart ska du på möte om IVF så du är på rätt väg iallafall! 
    Idag är det drygt 2 veckor kvar till mitt informationsmöte,jag längtar ihjäl mig, vill bara börja med alla hormoner och allt nu på en gång!
    Snart är jag som tur är klar med min utbildning,och i slutet av månaden hoppar jag på en till utbildning,fast distans då, så som tur nog så är jag helt hormonfylld under min ensamhet med studierna :)

    Hur går det för er andra???? 

  • Villnuu

    Hej tjejer,

    Hur har ni det?
    Körsbär nu är det inte många dagar kvar till IVF mötet=) Jag har mitt nästa vecka och det ska bli riktigt skönt att få komma dit även om jag inte tror att vi kommer hinna med något försök innan sommaren.
    Sessi har du fått hem papper nu?

    Ha det bra,
    kram      

  • Sessi24

    Hejsan. Jo jag har fått hem något papper från IVF men de står 6-10 månaders väntetid. Ska vänta in mina svar från Cellproverna, ser dom bra ut så kommer jag iaf att ringa så jag får och se om det går att få komma efter sommaren men där i mot så har jag inte fått min riktiga mens, i måndags kom de bara brunt, Tisdags så kom de blod 2 tamponger, sen va de Inge mer mens, och i ons och idag bara brunt igen, va kan de bero på? Någon som vet? Hur går det för er andra? Det har blivit super tyst i tråden..! Kramar om er alla..!

  • CT11
    Sessi24 skrev 2012-05-17 08:15:27 följande:
    Hejsan. Jo jag har fått hem något papper från IVF men de står 6-10 månaders väntetid. Ska vänta in mina svar från Cellproverna, ser dom bra ut så kommer jag iaf att ringa så jag får och se om det går att få komma efter sommaren men där i mot så har jag inte fått min riktiga mens, i måndags kom de bara brunt, Tisdags så kom de blod 2 tamponger, sen va de Inge mer mens, och i ons och idag bara brunt igen, va kan de bero på? Någon som vet? Hur går det för er andra? Det har blivit super tyst i tråden..! Kramar om er alla..!

    Hej! Har du testat dig? Exakt så var det för mig när jag var gravid i julas. Man vet ju aldrig!
  • Sessi24

    Nä jag har inte testat..! Har ju inte ett ända annat symptom.. Men jag kan ju inte få ägglossning sj, så isf hur skulle det gått till? Hehehe..

  • Villnuu

    Sessi skulle du haft din mens nu? Jag hade precis likadant sist jag hade mens, eller det liknade mens i alla fall. Tog ett test för det kändes som att mensen borde kommit igång mer, men testet var negativt och ingen mer mens kom.

    På fredag ska vi på IVF möte så vi får se hur vi går vidare efter det. Om vi hinner med att testa en gång innan sommaren eller om vi kör igång efter.

    Körsbär hur gick det för er i fredags?    

  • Körsbär

    Hej, det gick bra! Fick den korta metoden, och recept utskrivet.
    Ska börja med hormonerna den 18 augusti och så har vi planerat äggplock vecka 35!

  • Villnuu

    Va skönt att det gick bra. Hur lång tid tog det ungefär?
    Hur kom det sig att ni inte började direkt för visst var det så att du skulle ha mens snart? Var det ni eller läkarna som ville börja efter sommaren? 
    Kom inte ihåg, har du mens regelbundet? 

  • Körsbär

    Det tog ca 1 och en halv timma. Jo jag har regelbunden mens, ska få mens nu den 23 men kliniken är fullbokad med äggplock hela maj och halva juni, sen har dom sommarstängt från halva juni till början sv augusti, så det var darför vi får vänta med behandlingen

  • Villnuu

    Hej i sommarvärmen=)
    Idag har jag på IVF möte på CVL kliniken och det gick jättebra. Vi sätter igång med tabletter för att få igång mensen i mitten av juli, sen sprutor på det och så ska jag vara tillbaka på ultraljud samma dag som de öppnar igen efter sommaren den 9 augusti. Så prel äggplock blir v 33.

    Han sa tom att det såg ut som att jag skulle ha ägglossning om någon vecka om äggblåsan fortsätter att växa, vilket är ett himla framsteg för jag har ju inte egen ägglossningen men det skulle de här bra=)

    Han avslutade med att säga att det är svårt att hitta ett par som har större förutsättningar att lyckas än er, vilket gav oss lite hopp=)

    Så idag har varit en bra dag, hur mår ni andra?
    Kram        

Svar på tråden Vi som har inseminerats i mars 2012