• semlorna

Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)

Hej Inte varit aktiv här på fl på ett tag men nu känner jag att jag vill vara i en tråd med andra som kämpar och vet hur det är att inte lyckas. Förhoppningsvis kan vi stödja och peppa varandra på vägen till graviditet! Välkomna! Skriv gärna lite om er själva :)

• Svar på tråden Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)
  • Sissy
    KattenH81 skrev 2014-01-03 07:15:39 följande:
    Grattis :)
    Tack ;)
  • färgglad regnbåge
    KattenH81 skrev 2014-01-02 18:38:50 följande:
    Drygt med väntan!!! :( Hoppas ni får 5-10 embryon till frysen denna gång men särskilt ett guldembryo som fastnar!
    Japp,  denna gången ska det tusan bli vår tur!

• KattenH81
    semlorna skrev 2013-10-16 14:28:28 följande:

Ja 17e :) Härligt, då har ni hunnit rätt långt nu! Hur mår du?
    Hur går det för dig? Något barn än? :) Vår lilla tjej föddes 17 januari och är nu redan två veckor!!
  • semlorna
    KattenH81 skrev 2014-01-31 18:09:07 följande:
    Hur går det för dig? Något barn än? :) Vår lilla tjej föddes 17 januari och är nu redan två veckor!!

Grattis :) Vad ska hon heta? Vi väntar fortfarande på vår tös men det börjar närma sig!
  • KattenH81
    semlorna skrev 2014-01-31 20:49:57 följande:

Grattis :) Vad ska hon heta? Vi väntar fortfarande på vår tös men det börjar närma sig!
    Det blev en liten Elsa!

Verkar va supervanligt enligt namnstatistik men vi fastnade för det!

Har ni några namn på G?
  • semlorna
    KattenH81 skrev 2014-01-31 21:11:08 följande:
    Det blev en liten Elsa! Verkar va supervanligt enligt namnstatistik men vi fastnade för det! Har ni några namn på G?

Så fint! Fastnar man för ett namn spelar det ingen roll om det är vanligt, det är ju det av en anledning :) Jag har velat ha Else efter min farmor men min man vägrar. Vi funderar på Agnes, Siri, Signe eller Linnea men det är svårt.
  • KattenH81

Siri och Signe fanns med på min lista med!! Så vackra namn!

Hur mår du nu på sluttampen då?? Jag var riktigt trött på gravidkroppen sista veckorna - var så otymplig, sov dåligt, gjorde ont osv. Inne på förlossning visade vågen på att jag gått upp 16,5kg. På drygt en vecka tappade jag 12,5kg o vilken befrielse det blev för kroppen!! Rörligheten kom tillbaka!

Har ca 5-7kg till att gå ned efter de sista 4kg från graviditeten (kg som jag gick upp under utredning o ivf) men tänker ta dem allteftersom under första året nu! Ska bli gött med rejäla barnvagnsprommisar när man är mer återställd efter förlossningen!!

• semlorna

Jag mår rätt bra, tyckte det var jobbigare kring v20-25. Fast visst är det tungt och jag har lite krämpor men inget alltför illa. Så mysigt medmagen och bebissparkar. Skönt att du börjar känna dig pigg i kroppen igen, ska bli skönt att inte ha en badboll på magen ;)

• färgglad regnbåge
    KattenH81 skrev 2014-01-31 18:09:07 följande:
    Grattis!
Svar på tråden Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)