• Maja 79

    Gravida kring Liljeholmen BF runt November

    Undrar om det finns några fler gravida kring Liljeholmen med BF Okt-Dec 2012 ?

  • Svar på tråden Gravida kring Liljeholmen BF runt November
  • RäkanOjag

    Åhh då kanske jag kan också!

    MalBa- jag har inte fått grupp ännu- hon skulle höra av sig när nästa startar sa hon?! Hoppas vi kommer i samma då :)

    Alfred blir 4 v på lördag så jag kanske kommer med i nästa!

  • MalBa
    Räkan - Min grupp började idag. Det var bara novemberbarn i den. Min tjej var äldst och hon skötte sig förvånansvärt bra  :)
  • MalBa
    RäkanOjag skrev 2013-01-28 19:36:54 följande:
    MalBa- jasså, var det trevligt då?
    Eller kändes det konstigt?
    Jodå, det var trevligt. De flesta i gruppen var i princip nyinflyttade (bott här något år) förutom jag som snart bott här i 8 år. Det som kändes lite konstigt var att det var ssk Karin som hade gruppen och jag var den enda, som jag förstod det, som inte har henne som ordinare ssk. Men det ska väl inte ha någon betydelse. Nästa gång ska vi få lära oss babymassage, ska bli skoj!
  • Trolliss

    Hej tjejer!! 
    Tänkte höra lite hur de går för er alla??
    Hoppas ni har blivit skonade från all influensa och liknande. =)
    Vi mår toppen Sixten blir 2 mån på torsdag tiden går så fort.  

  • RäkanOjag

    Trollis- det går kanon, verkar som att jag fått ett väldigt snällt barn hehe! Lite magknorr ibland bara!

    Ingen influensa för Alfred men vi har varit sjuka!

    Vi borde ta den där fikan snart! :)

  • MalBa

    Ingen influensa här heller tack och lov. Pluttan sover bra på nätterna men har svårt att komma till ro dagtid, men det är ju inget unikt när det gäller bebisar. Snart blir hon 4 månader.
     I lördags hade vi dop i Mälarhöjdens kyrka, blev så lyckat! Rekommenderar verkligen deras lokaler om någon funderar på dop.

  • Trolliss

    Va kul att ni mår bra även om ni- Räkanojag vrit sjuka bävar för att vara sjuk själv måste vara tuft att orka ta hand om den lille då. 

    Malba- va mysigt med dop. Vi kommer ha namngivning i sommar för Sixten lättare då vi har släckt över hela sverige.

    tycker verkligen att vi ska ta en fika snart. =)
     

  • Maja 79

    Vi har inte varit sjuka, men haft fullt upp med annat.. tiden går..
    Men jag fikar också gärna snart! 

  • Glimra2

    Hej hej
    Här har vi haft influensan! Usch det var inget vidare, har precis blivit frisk, tack och lov klarade sig Tigo hyfsat bra, bara lite snuvig.
    Försöker komma med på fika men det brukar inte vara poppis hos Tigo : / men en liten stund kanske...

  • Trolliss

    Jag ska vara där vid 10.30 sen tänkte jag träffa en tjej och ta en promenad vid vinterviken. Vore kul om du också ville hänga med. 

  • MalBa

    Hej! Hur är det med er alla? Är så härligt att värmen börjar komma, äntligen! Tösen blir bara växer, väger strax under 8 kg nu. Senaste veckan har hon sovit 11 timmar i stäck under nätterna, så jag har blivit bortskämd med sömn. För övrigt har kladdet gjort sitt intåg vårat hem, hon älskar mat och kräver att få något när vi sitter och äter. Banan är mums!

  • Maja 79

    Ska jag vara ärlig, har jag liksom glömt er lite..
    Opererade min fot i fredags, så promenader är inte riktigt min grej, men om ni vill komma hit och fika är jag på!

    Här har det också börjat ätas mat, killen älskar mat och blir skitsur när det tar slut. Vi ger ju bara "smakisar" ännu, men de ökar lite i storlek hela tiden.. Gröt har vi också börjat smaka på kvällen, allt för att få en mätt och glad skit som sover hela natten! (Vilket han inte gör, för han äter flera gånger varje natt..)    

  • MalBa

    Oj, operation lät inge vidare! Inget akut hoppas jag.

    Jobbigt när de äter på natten. Min kompis lilla pojk vaknar varannan timme och vägrar annat än amning till sömns. Jaja, det går väl fram och tillbaka med sömnen under de kommande åren, bara att vänja sig.

    Fika vore trevligt! Är det fler som hänger kvar i tråden som kan tänka sig en fika någon dag?

Svar på tråden Gravida kring Liljeholmen BF runt November