Lilla Grodan skrev 2012-04-25 20:31:59 följande:
Tack snälla för dina svar! Håller tummarna för att det går vägen för dig den här gången!
Då borde jag ta kontakt med Gyn igen. Får väl se om de tar sig tid, har ju inte varit det lättaste att få tider hittills...
Någon annan som varit i samma sits? Dvs fått Pergotime utskrivet trots bevisad ägglossning och utan att vara i någon annan behandling?
Jag fick det för att "maxa" chansen pga att vi försökt i nästan 1 år utan framgång efter vårt första missfall.
Alla hormonprover (o spermier) var bra. Men fick alltså P. utskrivet pga min ålder.
(ÄL är inte alltid perfekt varje månad när man är 40!)
Första kuren i November visade 3 äggblåsor på VUL = förbud att ens försöka!! ...
...så ledsen o besviken jag var då!!
Andra kuren i Januari samma sak - 3 äggblåsor- den ena något mindre än de andra!
Förbud igen
Men vi funderade o jag läste om andra här på FL som fått Pergotime, som aldrig fått gjort VUL innan ÄL, utan bara fått höra att risken är lite större för tvillingar!
Jag är 40 år o tänkte som så, att ens ett ägg blir befruktat är ett mirakel!!
Så vi trotsade läkaren o försökte ändå...o jag blev gravid
Sen gick vi till en annan läkare för tidigt VUL i v 8...snacka om att vi var nervösa

..men det var
en liten o hjärtat slog o allt var bra, helt rätt på dagen räknat också...
Men tyvärr slutade det i missfall i v 11

nu i Mars.
Eftersom jag hade paket kvar att hämta ut på receptet så har vi provat med Pergotime nu också, inga VUL, helt på eget bevåg.
Den läkare som skrev ut Pergotime i höstas sa att jag bara blev överstimulerad o att det inte fungerade på mig...hon sa att nästa steg är IVF för oss så vi kände som att det var sista chansen, men nu hoppas vi på 3:e gången gillt!!!