Hej.
Orkar inte läsa in mig på tråden, vilket i detta fall nog enkom är bra. Slipper bli färgad av andras tankar om frågeställningen. Dock har jag bara genom att läst några inlägg förstått att frågan har upplevts som känslig. Folk svarar genom att försvara sig. Genom att se frågeställningen som ett påhopp. Så här; reporten (Nina) ställer en fråga. Vi svarar på frågan. Nina använder svaren och söker skönja efter röda trådar/ gemensamma nämnare/ kategorier och/eller teorier. Hur hon går till väga berättar hon inte men vårt jobb om vi vill blir bara att ge våra erfarenheter. Det är inget påhopp eller ifrågasättande.
Min erfarenhet:
Har en son född 28dec. Bf 31. Vi önskade barn. Jag har en historia som ofrivilligt barnlös. Det fick bli när det blev.
Barn är alltid välkomna!!!
MEN, självklart. Mitt i sommaren minskar problem och orosmoment. Rs-virus, magsjuketider, amning ute blir lättare, mindre isolerad... Jag tror listan kan göras lång. Populära vagnar med små svängbara hjul är lättare att köra sommartid. Barnen visas lättare upp :/ och livet upplevs rent generellt med eller utan barn vara betydligt lättare på sommaren.
Jag tänker att vi vill att livet ska vara enkelt, enklare. Vi vill kunna umgås lättare, vi vill fortsätta vara lika sociala som innan barnen kom... Vi tänker på den första tiden efter barnet kommer. Ljust, varmt, virusfritt och socialt.
Så tänker jag.