Hur luktar hasch?
Har en granne och från deras lägenhet kommer det konstig lukt. Inte som vanlig ciggarettrök utan ja, jag kan inte beskriva riktigt hur det luktar. Är det någon som vet hur hasch luktar?
Har en granne och från deras lägenhet kommer det konstig lukt. Inte som vanlig ciggarettrök utan ja, jag kan inte beskriva riktigt hur det luktar. Är det någon som vet hur hasch luktar?
Ja, precis. De kanske helt enkelt tycker om att elda på marshmallows över spisen?
Eller smälter sega råttor, för att de inte har något lim hemma? (Sett på Sant och Sånt med Staffan och Bengt)
Mitt förslag till TS: Är du intresserad av hasch så slå dig i slang med dina grannar
som du ju verkar ha en bra kontakt med när du hälsar på halv tre på natten....
Har du tur kanske du får prova på att röka.
Det vore antagligen väldigt spännande för dig...
Är det flera grannar som inte luktar som du är van?
Tack alla för svaren!
Det var något konstigt med dem men det lär jag nog aldrig veta. För gissa vad? Till sista anonym: De har blivit vräkta!
Varför jag ringde på mitt i natten var för att de hade på för hög musik och vi har småbarn och arbeten att sköta. Spelar ingen roll nu, eller hur?
Tack än en gång! Lär aldrig veta men misstänker stark att det var det jag kände.
Allvarligt talat, låt folk göra som dom vill. Mind your own buissness...
när jag var utbytesstudent i australien rökte ungarna på innne på toa i skolan... det var som ett moln där inne... hmrf...men det luktar faktiskt godare än vanlig cigarettrök tycker jag..lite sött.
Anonym 8196046: de är inte trevligt att bli väckt mitt i natten när man ska upp!!!!!
Hej,tja rent spontant tänkte jag -det luktar gott,men för att vara seriös..det luktar som riktigt mustig pioptobak..gräs luktar nästan kattpiss.men ser du inga spår?godispapper,tobak,sotade knivar saxar,vikta papper med lite svedd yta(meckpapper)..då är det brajj..
Om man inte kan kommunicera, lära känna och försöka förstå sig på andra på ett bra sätt och istället ringer polisen så är man varken en snäll eller intelligent människa. Personer som röker cannabis blir olika påverkade men de flesta blir avslappnade och snällare i en mycket större utsträckning än alkohol, även så påverkas inte förnuftet speciellt mycket. En cannabisrökare i sig är inget att vara rädd för. Den bästa jämförelsen är att det är lite som vallmo/kodein som finns i citodon, alltså inte speciellt starkt psykiskt för en van rökare och även utan fysiskt beroende!
Det är aldrig bra att röka cannabis för ofta eftersom man blir passiv och olycklig då man lurar hjärnan att man är avslappnad som om man varit igång hela dagen. Det är skadligt både psykiskt och fysiskt på långsikt för många eftersom en del personer väljer cannabis framför aktiviteter och socialt umgänge då man kan känna sig tillfreds och nöjd utan att göra något!
Många uppfattar cannabis som en söt mycket väldoftande ört med en egen lukt!
Jag har själv under några års tid rökt cannabis och jag är fortfarande smart enligt Mensa, det svåra är inte att sluta röka cannabis utan att byta livsstil och den passiva livsstilen och berusningen bidrar till att man skjuter upp utvecklingen och sätt att lära sig hantera livet på. Det påverkar även amygdala i hjärnan där känslolivet sitter efter år av dagligt rökande. Rök, det är många gånger bättre än att inte göra det alls, men låt aldrig drogen bli viktigare än livet eller den smärta du måste känna för att utvecklas.
PS det är förjävligt att vi har så många alkoholister som häller lösningsmedel på hjärnan eller missbrukare som måste ta droger för att må bra! Det är något väldigt fel med samhället och det verkar inte bli bättre :(
Seriöst välj rätt annars kommer du få leva med ångest i år efter år och ständigt få kämpa för att hinna ikapp mentalt. Att ta en öl ibland är okej, men att dricka vodka varje dag är förödande! Cannabis är mycket skönare och lättare att inta än alkohol vilket är ett problem eftersom det lätt blir att man brukar oftare då det inte finns kortsiktiga konsekvenser!
Åk ner till Chris och be att få lukta ;)
Spelar det någon roll? Stör lukten dig så kan du ju tala om det för grannen annars är det ju inte ditt problem.
Hej! Har också hört att det ska lukta sötaktigt. Är det ungefär som när man har en deg på jäsning, utan att grädda? Så tycker jag det luktar. Eller lite cellulosa-aktigt???