• Anonym (Kaffedraken)

    Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?

    På vilket försök gick det för er och gjorde ni ngt "speciellt" (bisolvonmetoden etc) som kan ha haft ett samband med att det gick den här gången? :)

  • Svar på tråden Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ni som skriver att ni ätit/druckit olika saker.. Vad har dom olika sakerna för funktioner? Bisolvon är väl hostmedicin tex? Rosenrot? Minns inte mer vad ja tidigare löst att ni ätit!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Frögurka skrev 2015-05-25 06:47:12 följande:

    Ni som skriver att ni ätit/druckit olika saker.. Vad har dom olika sakerna för funktioner? Bisolvon är väl hostmedicin tex? Rosenrot? Minns inte mer vad ja tidigare löst att ni ätit!


    Bisolvon är slemförtunnande och gör då att spermierna lättare kommer fram. Många läkare säger att det inte alls är slemförtunnande där nere, utan att det bara gäller halsen, men bm rekommenderade det till min syster och vips, så var hon gravid!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Grus grus skrev 2015-05-25 17:05:43 följande:
    Bisolvon är slemförtunnande och gör då att spermierna lättare kommer fram. Många läkare säger att det inte alls är slemförtunnande där nere, utan att det bara gäller halsen, men bm rekommenderade det till min syster och vips, så var hon gravid!
    HUr mycket bisolvon ska man ta då??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi gjorde som vanligt, fast utan kondom så klart. :) Blev gravid på första försöket båda gångerna.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har sett att många använder bisolvon när de vill bli gravida. spelar det roll vilken form av bisolvon man använder?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ab imo pectore skrev 2015-05-25 17:17:23 följande:

    HUr mycket bisolvon ska man ta då??


    Som rådet säger på förpackningen.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi försökte i 1,5 år utan reslutat, hade gått igenom utredning och just blivit klara för IVF, varit på vårt första möte osv när jag plussade. 

    Testade allt möjligt innan dess, olika vitaminer, glidmedel, omega 3 osv. Inget hjälpte.

    Tror dock inte på den där myten att vi skulle varit mer avslappnade den här gången och att det därför gick, vi var inte ett dugg avslappnade utan hade precis lika beräknat sex som vanligt vid ÄL, "jahapp, då kör vi....".

    Däremot hade jag under minst 1 år av tiden vi försökte en svampinfektion. Min gynekolog trodde det var bakteriell vaginos (trots uppenbara svamp-symptom) så jag blev felbehandlad.
    Till slut tog jag en sån där tablett mot svamp och kesoflytningarna som förföljt mig i över ett år försvann, och sedan blev jag gravid på andra försöket efter det.

    Jag vet att överallt man läser så står det att svamp inte ska påverka förmågan att bli gravid, men jag tror ändå att det kan ha påverkat. Jag hade INGA ägglossningsflytningar då utan bara vit, tjock keso. Hur lätt kan det ha varit för de stackars spermierna att ta sig fram i det liksom...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jeg blev gravid nu på 3e försöket. Nu sista gången hade vi bara sex på den dagen jag fick fast smile och dagen efter (använde clearblue ägglossningstest). De två gångerna innan började vi ha sex när testet visade blinkande smile.

    De två första månaderna använde vi RFSU glidmedel som är vatten och siliconbasertat. Men efter att jag läste att siliconprodukter kan vara spermiedödande så körde vi utan glidmedel vid sista försöket.

    Så sex på fast smile och utan glidmedel funkade för oss. Det var säkert bara slumpen med man vet aldrig :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fler som vill dela med sig av härliga historier om vad ni gjorde och hur länge ni försökt innan det efterlängtade plusset kom?

Svar på tråden Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?