Gravid
Är gravid och går in i v12 imorn. Fick i förra veckan ont runt höfterna och rumpan och över livmodern och åkte in för ett akut VUL, dem kunde inte säga exakt vad det berodde på men tror att jag kanske börjar få problem med bäckenet trots att det är lite för tidigt för det, dem ömmade och gjorde även ont när hon tryckte över bäckenet.
I helgen satt jag på en hård klaffstol länge utan dyna, fick så ont.. när jag skulle resa mig kände jag mig som en gammal tant, fick trycka upp mig med handen och sen tvinga höfterna att räta ut sig, fick riktigt ont precis ovanför rumpan och i sittbenen eller vad man kallar det. Hade även rejält med växtvärk den dagen och efter att jag suttit på den stolen strålade det även ner i framsida lår.
Kan jag göra något för att stärka bäckenet med exempelvis övningar hemma? Jag promenerar rätt mycket då jag har hund men märker att jag får gå långsammare och går helst på plant underlag dels då jag blir anfådd och dels pga att det är obekvämt och gör ont att gå fort..