• Themis

Smörgåstårta på kvällsfesten är...

Ja, vad tycker folk i genomsnitt om smörgåstårtan som middag på kvällstillställningar?

En helt oviktig omröstning för nöjes skull.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smörgåstårta på kvällsfesten är...
  • Nina 566

Lite halvtrist men gott.

Beror lite på festens typ om man bör bjuda på det eller inte tycker jag. Helt ok på ett dop där man även bjuder på annat så som fika osv , men inte på en 30-40 års fest. 

• Meddelande borttaget
  • lövet2

Inte i min smak, men maken blir glad, för han får äta min bit också ...

• k girl
    Nina 566 skrev 2012-07-16 22:02:42 följande:
    Lite halvtrist men gott.

Beror lite på festens typ om man bör bjuda på det eller inte tycker jag. Helt ok på ett dop där man även bjuder på annat så som fika osv , men inte på en 30-40 års fest. 

De flesta trettioårsfester jag har varit på har det inte bjudits på någonting ätbart i överhuvudtaget, vid sidan om tilltugg och snacks. Även dop tenderar att vara mer pretentiöst.
  • hannis

Nja. Ok som lunch eller som fika vid dop eller förmidddagsbröllop men inte som middag på kvällen. Då vill jag ha varm mat.

• La Lola

Supergott!

Äter hellre det än en köttbit.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Miew

Jag skulle trivas som fisken i vattnet, det är det bästa jag vet

Sen att det kanske inte alltid passar vet jag men jag och sambon hade blivit överlyckliga om det bjöds på smörgåstårta

• Jennie med ie

... tvivelaktigt, eftersom jag är (lakto-ovo)vegetarian och de flesta gör inte goda vegosmörgåstårtor.

... inte min favorit, eftersom smörgåstårta inte ger mig "riktig" mättnad. Jag blir mätt som sjutton ganska snabbt, och blir sen hungrig igen efter en timme...

Men inte skulle jag tacka nej p g a det, skulle kanske grundat extra bra före...

• Gretella

Smörgåstårta går alltid hem hos mig.

• Katitzi

Fick jag bestämma hade jag ätit smörgåstårta till frukost middag lunch :-P det passar ALLTID

• slazh

Nä jag tycker inte alls om smörgåstårta. Det är mycket bättre att ställa fram några skålar med olika grejer så att man själv kan plocka det man tycker om så kanske det finns nåt för alla.

• Themis

Men vad kul att det blev en spridning av åsikterna, så ser "alla" vad alla andra tycker!

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Smörgåstårta på kvällsfesten är...