• lovegivespower

Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?

Hej!

Det är en fiskmås utanför oss som är skadad ordentligt. Ena foten liksom nästan hänger ser det ut som och den haltar fram och tillbaka utanför och ibland bara ligger ned. Nu har den vart här i cirka 3 dagar och nu piper den som sjutton och vill ha mat eller något. Ser ut så för den gör som dom gör när de får mat av fågelmamman, öppnar munnen och böjer bak huvudet. Vad ska vi göra?? Kan man ringa någonstans? Tycker så synd om den. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?
  • lovat
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:47:08 följande:
    Men jag vet också att det är så!!!!!!! Jag skrev så för att hon ovan skrev att dom avlivar hästar pga av att dom lider.. men det gör man ju inte utan för att dom inte går att hjälpa så lätt..
    Vilket leder till lidande. Att du inte vill kalla det för lidande innebär inte att det inte blir det i praktiken.
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 16:48:18 följande:
    Vilket leder till lidande. Att du inte vill kalla det för lidande innebär inte att det inte blir det i praktiken.
    Men en häst avlivar man väll oftast för att dom som viseversa skrev? Äh detta handlar om en fisk mås inte en höst dessutom haha!
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 16:47:17 följande:
    Som jag sa, du kan inte applicera din gradering av lidande eftersom du är en människa och resonerar förnuftigt mellan varven som tex att huvudvärk går över.
    Det var pga denna applicering man opererade bebisar utan narkos eller bedövening för de hade ju kanske bara ont, de led inte.

Jag håller med dig att TS bör ringa, jag har skrivit det några gånger nu men det verkar du helt ha missat eftersom du fortsätter att idissla om det.

Precis. Man avlivar häst pga brutet ben därför att det annnars lider. Att kalla det "klara sig bra" är bara att försöka blunda för faktumet att lidande inte alltid är liktydigt med mänskilgt lidande.

Och nej lovegivespower jag har inte påstått att man avlivar pga smärta utan pga lidande.
    Ja för att man inte kan göra så mycket åt en häst med brutet ben. Hade man det hade man ju gjort det och inte dödat det? Eller?
  • lovegivespower
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:49:59 följande:
    Men en häst avlivar man väll oftast för att dom som viseversa skrev? Äh detta handlar om en fisk mås inte en höst dessutom haha!
    Häst inte höst hehe!
  • lovat
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:51:17 följande:
    Ja för att man inte kan göra så mycket åt en häst med brutet ben. Hade man det hade man ju gjort det och inte dödat det? Eller?
    Precis. Och det är precis det mitt första inlägg går ut på. Kan inte TS hjälpa eller se till att hjälpa fiskmåsen ser man till att avliva den fort och snabbt.
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:46:11 följande:
    JAG skrev att dom är TUNGA så ett benbrott är ingen bra sak på en häst som är beroende av alla sina ben. Sen är det ju skillnad på VAR brottet sitter såklart. Men ja det jag läst hört och sett på olika program så avlivar man ofta pga ett benbrott. 
    Du missförstod mig, det var bara menat att jag höll med dig Solig
  • lovat
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:49:59 följande:
    Jag anser inte att det är någon principiell skillnad mellan en häst eller fiskmås när det gäller lidande. Inget är mer rätt  bara för att de tillhör en viss djurart.
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 17:04:38 följande:
    Jag anser inte att det är någon principiell skillnad mellan en häst eller fiskmås när det gäller lidande. Inget är mer rätt  bara för att de tillhör en viss djurart.
    NEJ inte jag heller, det var absolut INTE det jag menade. Menade bara att vi sla prata om måsen och inte hästen. Okej men jag kommer i vilket fall inte gå ut och döda den.
  • lovat
    lovegivespower skrev 2012-07-17 17:11:56 följande:
    NEJ inte jag heller, det var absolut INTE det jag menade. Menade bara att vi sla prata om måsen och inte hästen. Okej men jag kommer i vilket fall inte gå ut och döda den.
    Se till att den får hjälp då, fort. Om du inte har telefon kan du maila eller maila någon som kan ringa.
    Det finns lösning på allt.
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 17:39:55 följande:
    Se till att den får hjälp då, fort. Om du inte har telefon kan du maila eller maila någon som kan ringa.
    Det finns lösning på allt.
    Ja det vet jag att det finns... ville bara höra med andra
  • hnnie

Men en måsjävel mer eller mindre. Gå fram och knäck nacken på den så slipper den lida, och slipper avla fram fler.

• lovegivespower
    hnnie skrev 2012-07-18 00:51:16 följande:
    Men en måsjävel mer eller mindre. Gå fram och knäck nacken på den så slipper den lida, och slipper avla fram fler.
    Men snälla, jag bor mitt i stan inte fasen går jag och dödar en fiskmås mitt framför folk? Skulle inte gjort det annars heller... det är andra som försöker ta hand om den med. Ger den mat med mera.
  • lovegivespower
    minafinastebarn skrev 2012-07-17 23:18:28 följande:
    Har läst tråden.. Nyfiken.. Hur har det gått?
    Min sambo jobbade sent igår, var hemma vid 11 så vi ska ringa någon idag och kolla vad vi/dom kan göra.
Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?