Khaleesi skrev 2012-07-30 09:48:23 följande:
Ja, jag tycker att sådant beteende är lovvärt. Man kan värna om insekter som är ute i det fria, men flugor, mygg, bromsar och getingar inomhus ska bara dö.
Miljöinriktning är inte samma sak som harcorehinduism.
Kunde knappt sagt det bättre själv.
Problem med flugor och getingar stoppas bara på ett sätt - Att ta livet av dem.
De har ingen förmåga till konsekvent tänkande, även om personalen så matar getingarna med fruktsocker på silverfat så kommer insekterna fortfarande göra livet surt för både vuxna och framförallt barn på dagiset.
När jag var 2-3 år så var jag livrädd för getingar, humlor, brännässlor och dylika saker i naturen som har förmågan att orsaka smärta.
Detta resulterade i att jag istället för att vid utelek leka med de andra dagisbarnen, satt på sandlådekanten med ett par leksaksbilar och stel av skräck kollade efter elakartade flygfän, då dagispersonalen p.g.a politisk korrekthet gav fan i att ringa in Anticimex som i sin tur hade löst problemet på en kvart.
Om jag av någon jävla anledning nu skulle hamna som barnskötare på ett getingdrabbat dagis, hade jag banne mig samlat ihop barnen på säkert avstånd boet och sedan, medelst en burk radar i ena handen och myrr i den andra, pedagogiskt visat hur man skall tampas med naturens små underverk.
Tycker att detta borde införas i den allmänna läroplanen, alla dagis har väl en sådan numera?