• B70

    40+ IVF Augusti 2012

    Hejsan,

    Under 1 år så har jag och min man försökt få barn. Nu i början på Augusti så ska vi påbörja vårat andra IVF försök på CFC i Köpenhamn.  Jag kommer att köra korta behandlingen igen och börjar med Gonal-F sprutor på söndag.
    Ni som vill följas åt under den här tiden får gärna skriva i den här tråden. Vi hörs!  Glad 

  • Svar på tråden 40+ IVF Augusti 2012
  • Jeanette70

    B70, men herregud så känslokalla människor på det där stället!! Måste ju finnas nån slags chef som du kan prata med? stora kramar så länge.. lite stressad så därför ett kort svar

  • Jeanette70
    Pippi 70; I fredags ringde Linné och vi får "köra" på redan denna cykel OOOM jag nu får äl denna månad efter stimuleringenGlad Så jag börjar med stickor i morgon redan tänkte jag. Är inte som en klocka men ganska regelbunden. Linné sa att den nu kan bete sig lite hur som om den kommer efter en IVF men att den oftast blir senare i så fall.. Men vem vågar chansa? Iiiiinte jag! Hon tyckte jag skulle börja på tisdag som duGladBara hålla tummarna för oss nu då..

    Nu har vi lärt oss om äggblåsor också... Man kan ha äggblåsor kvar och är det så att dom stör så blir det ingen ägglossning helt enkelt..

    Jag hade eller har också lågt amh värde men verkar som vissa kliniker tittar hårdare på det än andra. jag har 0,7..  

    kram tjejer 
  • Jeanette70
    Jeanette70 skrev 2012-10-07 21:30:39 följande:
    Pippi 70; I fredags ringde Linné och vi får "köra" på redan denna cykel OOOM jag nu får äl denna månad efter stimuleringenGlad Så jag börjar med stickor i morgon redan tänkte jag. Är inte som en klocka men ganska regelbunden. Linné sa att den nu kan bete sig lite hur som om den kommer efter en IVF men att den oftast blir senare i så fall.. Men vem vågar chansa? Iiiiinte jag! Hon tyckte jag skulle börja på tisdag som duGlad
    Bara hålla tummarna för oss nu då..

    Nu har vi lärt oss om äggblåsor också... Man kan ha äggblåsor kvar och är det så att dom stör så blir det ingen ägglossning helt enkelt..

    Jag hade eller har också lågt amh värde men verkar som vissa kliniker tittar hårdare på det än andra. jag har 0,7..  

    kram tjejer 
    oj nu blev det en himla massa fel, svarar dig i den andra tråden pippi70
  • Pippi70

    Vad tråkigt att läsa,B70 Rynkar på näsan Ingen rolig födelsedag!  Varma kramar till dig!

    Här har det fortfarande inte kommit någon mens...är på dag 38 i denna cykel nu.
    Har läst att Livmordens slemhinna bara tjocknar på sig hela tiden,men om man inte har ÄL
    fungerar inte gulkroppshormonet som det ska och då kan det dröja länge mellan blödningarna.
    Typiskt symptom för början på klimateriet.

    Känner mig uppblåst och har spända bröst,precis som jag var gravid,om det nu var så väl...men nejRynkar på näsan
    Känns lite hopplöst nu faktiskt...
    Om jag bara kunde få mensen snart och börja med hormonstimuleringen...har inget större hopp om att dwet ska funka,men då har jag iallafall försökt.

    Har ägnat flera timmar i helgen åt att kolla runt  på olika kliniker som gör ÄD.

    Tror det blir det som gäller för oss. Ger mig lite mer hoppGlad

  • Jeanette70

    God kväll tjejer! 

    I morgon är det dax för mitt första FET Glad är rätt nervös nu

    Pipp70, har du provat rosenrot? Hört att dom skall hjälpa till men att man bara får äta dom fram till äl.  

  • mba12

    Pippi, det där känner jag igen, uppsvullet i mage, många dagar utan mens, spända bröst... men det kommer. Nån gång tog det 53 dagar för mig när mensen kom! Men det kommer! Skulle börja med spray i torsdags men men mensen kom tidig! Det blir korta metoden. Börjat med Menopur 450iu sen i onsdags, får se vad som händer! Jag har amh på 0,2!

  • Pippi70

    Har nyligen börjat med rosenrot. Innan åt jag Q10 ( är något liknande) Fick även dhea utskrivet efter en del tjat ... Men det skulle ha större verkan om jag fick börja med det redan från i somras när vi sökte hjälp första gången. Jag har fortfarande inte fått någon mens. Antagligen pga att jag inte ägglossat. Väntar o väntar!! Håller tummarna för dig jeanette i dag😊

  • Jeanette70

    God kväll och tack så mycket tjejer !

    För oss blev det en konstig situation i dag men bra såklart: Vi hade ju 5 i frysen..
    Läkare Odd kommer in i vårt rum och säger att han har något tråkigt att berätta meeen att han också har något väldigt gott att berätta.. Jaha, ut med språket!!!!
    Vi har fått tina upp 4 st...nr 1 tappade celler från 4 till 3,  nr 2 var dött, nr 3 var dött ( inte sant tänkte jag med gråten i halsen) nr 4 är ett jätte fint 4 celligt.. Under tiden vi tinade upp dessa så vaknar nr 1 upp och är nu ett 5 celligt.. Jaha, va gör vi nu då?  Naturen vill ge er denna chans så vi sätter in båda!! Va?? Men hur fungerar detta då? Kan det bli tvillingar? Vad innerbär detta? Många frågor som man glömde fråga... Nu ligger jag också och slappar i soffan

  • B70

    God kväll!
    Oj vad spännande Jeanette70, låter helt fantastiskt och hoppas hoppas hoppas nu att de fäster fint och med det ni får ett plus på testet. Själv kör jag med akupunktur den här månaden för att vila kroppen lite.
     jag har startat en tråd för er som har möjlighet att komma till Malmö någon gång, ett kontaktnät med eventuell fikaträff i Malmö. Hoppas att ni bor i närheten.

    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m67079093.html

    kämpa vidare alla och mba12 hoppas att korta metoden ger bra resultat. 

  • Pippi70

    Åh det är ju fantastiska nyheter Jeanette!! Jo.. Det kan ju bli så att båda klarar sig😊spännande!! Håller tummarna för dig mba12 nu att allt går som det ska. Tack för dina rader, känner mig lite lugnare. Mensen har inte dykt upp ännu men den kommer väl nån gång.. Jobbigt bara att vi inte kan planera något.. Vi har en semester inbokad V 45... Den kanske får avbokas nu eftersom allt drar ut så på tiden.. B70. Synd att jag inte bor nära Malmö ..är lite långt att åka dit för mig men tack för inbjudan!! Kram på er o trevlig helg😊

  • Jeanette70

    Hej tjejer!

    Tack Glad

    Hur mår ni och hur går det för er? Rätt tyst här inne just nu.
    Hade gärna dykt upp på en träff men Malmö är långt då jag bor i Stockholm tyvärr..
    I dag är jag på rd 4 och känner såklart ingenting men hoppas som sagt att det fäster. Tycker att det känns enklare och att tiden går fortare när man gör ostimulerat.  kanske för att det inte är lika påtagligt och för att jag gjorde den långa metoden  som jag mådde rätt risigt av..

    kram på er 

  • Pippi70

    Jag håller alla mina fingrar o tår att något av dina små knytt ska fästa Jeanette!!! Eller varför inte båda😊 Det. Skulle ge mig massor med hopp om att det kommer funka även för mig! Det står lite still för mig just nu... Mensen har inte dykt upp ännu och jag är inte gravid. De vill inte ge mig några hormoner typ provera för att få igång den heller.. De säger att det bästa är om den får komma av sig själv . Känner inget längre... Är inte så uppblåst i magen eller några ömma bröst heller... Vet inte vad jag ska tro, är så orolig att jag hamnat i klimakteriet... Då är det ju kört😒 Har försökt hålla tankarna på annat o glömma allt som har med bäbisar i göra men det är inte så lätt... Tur jag har ett stressigt jobb som kräver mycket av min tid. Eftersom vi redan tagit ett beslut om att vi går vidare med ÄD om det inte bildas några ägg så vill jag så snart som möjligt få detta överstökat.. Blir bara äldre för varje dag dom går... Hoppas ni alla har det bra o att det går framåt:))) kram

  • Jeanette70

    Hej tjejer!

    Hur mår ni här inne?
    I dag är jag på rd 10 och mår lite illa och molande värk.. Får se om det är mensen som är på ingång på torsdag eller om jag/vi har lyckats denna gång...

    kram

  • B70

    Hejsan,
    Hur går det för dig Jeanette70? Jag hoppas hoppas hoppas att det gick vägen  för er .
    Pippi70- Jag har också försökt hålla tankarna på annat för att ladda batterierna, har fått akupunktur den här cykeln  och vi försöker själva. Om det inte blir något så provar vi ett par IVf försök till sedan får vi gå vidare till ett annat beslut, adoption eller ÄD.  Hoppas din mens kommer igång snart.
     

  • qessie

    Hej!
    Tänkte se om det går att väcka liv i den här tråden igen. Är så nyfiken hur det gått för er som varit med sen starten? Är det någon av er som lyckats bli gravid? Hur går det för er? Berätta!!

    Själv är jag mitt inne i min andra IVF. Var på UL i morse och man hittade 11 ägg! Hoppas så innerligt att ett av dessa är ett guldägg! Äggplock blir på måndag.
    Men det kan lika gärna gå åt skogen som sist. Då fick jag oxå massor av ägg och nästan alla blev befruktade men alla stannade av. Ingen klarade sig till frysen. Sicken besvikelse det var då. Och jag antar att det blir likadant den här gången.

Svar på tråden 40+ IVF Augusti 2012