Vilket är ditt äldsta klädesplagg?
Vilket är det äldsta klädesplagg du äger som du fortfarande använder? Hur gammalt är det?
Vilket är det äldsta klädesplagg du äger som du fortfarande använder? Hur gammalt är det?
En klänning från 50-60-talet.
Annars är det mest riktiga festblåsor (typ balklänning) som är en 15 år gamla, de används ju inte så ofta.
Brudklänningen åker fram då och då och den är runt tio år
Några par jeans (diesel) som inköptes när jag gick i högstadiet (typ 97) som älr rejält slitna och numera bara används vid speciella tillfällen är de älsta plagg jag har som jag köpt i nyskick.
Jag har en underbar kappa från 40-talet som är ett fynd från när vi städade ur min systers nya hus. Det hängde en massa fina kläder på vinden som de gamla ägarna glömt bort.
Har kvar massa kläder ifrån när jag var 13-14 som jag fortfarande kan ha. Dock används dom inte så ofta längre eftersom dom inte är riktigt passande för mig längre, stora uringningar och sånt. Men ibland så blir jag fjortis på nytt igen!
En blus från Benneton som jag köpte 1992 när jag slutade på ett jobb och fick ut intjänad semester i pengar. Den är precis lika fräsch idag som för 20 år sedan.
Av de jag inte själv köpt är det älsta en sidenschal som min mammas farmor fick när hon konfirmerade sig vilket bör ha varit runt 1870-1880 någongång. Tyvärr insåg jag väl inte det riktiga affektionsvärdet i den på 70-talet när jag använde den som schal nästan varje dag.
Idag används den bara vid högtider inom familjen som bröllop, dop och begravningar och får däremellan ligga nerpackad för att inte gå mer sönder än den redan blivit
Använder glest men men - folkdräkt där huvuddelen är från fyrtiotalet, något äldre och något yngre.
Annars är det väl något par Hästen-skor gissningsvis sextiotal som åker fram ibland. Finns inte att få liknande passform och kvalitet i normal handel idag (suckar längtansfullt).
Jag äger nostalgiplagg av varierande ursprung men det är inget som numera passar mig.
Kom just på att jag har gammelmormors knäppkängor från tidigt 1900-tal i garderoben också. Har använt dem ett par gånger när jag klätt mig tidsenligt, men vill inte slita på dem för mycket då de är rätt sköra vid det här laget...
Har kvar en gammal pyjamas som är från ca 2000. Använder byxorna ibland när jag känner för att slafsa runt i mysbyxor. Är bara 26 år och dessutom försvann nästan alla mina kläder i samband med en hastig flytt när jag var runt 20, så har inte så mycket antika ( ) kläder.
Mina skinnbrallor. Tror jag...
De är ifrån 2002 eller något sådant.