Risk för tingsrätt
Efter ett år av ovisshet ser det tyvärr ut som att nu kommer det att bli rättegång. Sonens bio farmor håller på och jagar oss. Människan har hotat mig, varit extremt otrevlig osv. Jag är totalt livrädd för henne. Hon vill träffa mitt barn, så soc har dragit igång en utredning. Har varit på möte och ska snart dit igen. Problemet är att jag har försökt förtränga allt jobbigt som har hänt, så minns inte exakt vad "farmor" sagt till mig. Jag måste komma med ett bra argument för att hon inte ska få träffa barnet.
"Farmor" är manipulativ och har suttit på soc och dragit snyfthistorier som de självklart har gått på. Jag anser att man inte ska ljuga och tänker hålla mig till sanningen. Men vad ska jag ta mig till när det inte verkar räcka? Ska jag sjunka till hennes nivå?
Biopappan finns inte med i bilden alls, och vill inte ha kontakt med barnet, utan detta är något som bara ligger i farmorns intresse.
Är det någon som kan ge mig tips och råd?
Och, - JA, jag vet att barnen har rätt till sin familj och släkt, MEN inte till vilket pris som helst. Så det behöver ni inte kommentera