• stickkontakt

Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!

Jag håller på försöka förrändra mig lite (eller mycket). Min klädstil för närvarnade är jeans, svart linne och en munktröja och gympaskor. Nu vill jag ha förrändring. Jag vill klä mig snyggt och prydligt men inte för tantigt. De svarta linnena ska bort och jag vill ha färg. Munktröjorna ska förpassas dit de hör hemma, till träningsplagg.

Men vad ska jag ha på mig då? Jag är totalt blind för vad som passar till vad och jag har ingen att rådfråga, alla mina vänner är lika dåliga som jag på sånt. Efter några smakrådstrådar här på FL har jag bestämt mig för att köpa dessa skor. Men vad ska jag ha mer än det då?

Jag är 168 cm lång och normalviktig men inte helt nöjd med min kropp. Magen är inte riktigt platt och rumpan har sett bättre tider så det är inte något jag vill visa upp. Jag är ganska bredaxlad, små bröst (75A), har en midja och ganska breda höfter och stora lår. Vad passar på den kroppsformen?

Länka gärna till snygga kläder och kombinationer eller bra bloggar. Modebloggar av spinkiga 18-åringar är inte rätt för mig  

• Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!
  • Seven Costanza

Roligt med mer färg! Jag är också en sån som automatiskt går på svart, grått och beige. Har köpt några kläder i färg men vill tipsa om att ha färgglada långa halsband och sjalar om man tycker det är ovant med mycket färg på kläderna.

Av de kläder du länkat tror jag att de första svarta byxorna blir bra, samt den gula eller gröna (kortärmade) tröjan. De bruna omlottkoftan var också fin. Tycker inte du ska ta polotröjorna, för det är ganska få som klär i polo tycker jag. Men vill du ha det tyckerr jag du ska välja en av dem och då den svartvita. Om du nu ska förändra din garderob är det väl synd att börja med att ta två av samma typ?

Färger som många modehus har i höst är vinrött, mellan- till mörklila, senapsgul, jadegrönt. Om du bara ska köpa 1 kavaj tycker jag ändå att det är smart att ta en svart och sedan ha färgglatt under eller på accessoarer. Tycker också att den svarta kavajen du länkade borde vara mer figursydd så man ser din midja .

• stickkontakt

Jag har gröna ögon och ljusbrunt hår med en smula rött i. Hyn vet jag inte riktigt vad den är, ganska blek med mycket fräknar.

• Roland 600

Du beskriver dina färger som att du har keltisk hud.
    Googla på bilder Nicole Kidman och titta på vad hon använder för färger.

• maria227

Om du letar efter snygga men ändå sköna byxor så kan jag verkligen rekommendera Dr Denim's Plenty. Kostar ca.399:- och finns på Carlings eller så kan man beställa dem på Nelly. Känns som att ha tights på sig men ser ut som svarta jeans. Tummen upp!

Upptill kan du ju alltid satsa på en tunika/blus/skjorta. Något i ett mjukt tyg. Satsa på enkla plagg:)
    Lycka till! :)

mcaria.blogg.se 

• sherlock
    stickkontakt skrev 2012-09-18 08:28:38 följande:
    Jag har gröna ögon och ljusbrunt hår med en smula rött i. Hyn vet jag inte riktigt vad den är, ganska blek med mycket fräknar.

Det låter som du är en klassisk "vår" och skulle passa i varma klara färger. Tänk dig koralrosa, äppelgrön, camel, brandgul, ljusbrunt och lite syrligare färger.

Undvik gråa nysnaser och färger med kall underton (blå) och satsa på varma med gul underton. Undvik dock för mörka och dova fäger då de kan ta över.

Typiska vårar är Nicole Kidman, Geri Halliwell, Marica Cross och Cameron Diaz.

Har presis gått klart min färganalyskurs så blev tvungen att dela med mig
  • Duckan

Åh, sherlock kan du inte analysera mig utav det lilla du kan se på mina bilder i galleriet?

• stickkontakt

Tack för alla tips jag fått! Det är verkligen superbra. Super också med färganalysen

Jag har beställt skorna nu i alla fall. Dagen därpå satte de ner priset med 100 :-, tack för den. Tungan ute Inte mycket att göra åt dock

Ska lägga en beställning från ellos också snart och har ett par smakrådsfrågor till. Vad tycks om denna kofta och vilken färg ska jag satsa på? http://www.ellos.se/cardigan/347241?N=1z141n2Z1z141qsZ1z141ll&Ns=RankValue6|1&Nao=26

Så tänkte jag köpa en sjal/halsduk också. Jag har en svart yllekappa som jag älskar men vill ha något i färg till den. Jag gillar inte stora tjocka stickade halsdukar, tycker de kliar, så jag vill ha en tunnare sjal, gärna i bomull. Kan denna i rött fungera? http://www.ellos.se/esprit-acc/esprit-scarf/380833?N=1z141n2Z1z141puZ1z141ll&Ns=RankValue6|1&Nao=13 

• Flisan79

Koftan ser jättefin ut. Ser inte färgerna så bra i mobilen men antingen väljer du en neutral och har som på bilden färg under. Eller så kör du på en i färg.

Halsduken ser helt ok ut men personligen tycker jag de som är som en "cirkel" (snood) är snyggast och ger en modernare känsla. Finns tunna på tex Glitter.

www.ginatricot.com/m/se/sv/store/product

• stickkontakt
    Flisan79 skrev 2012-09-21 10:45:12 följande:
    Koftan ser jättefin ut. Ser inte färgerna så bra i mobilen men antingen väljer du en neutral och har som på bilden färg under. Eller så kör du på en i färg.

Halsduken ser helt ok ut men personligen tycker jag de som är som en "cirkel" (snood) är snyggast och ger en modernare känsla. Finns tunna på tex Glitter.

www.ginatricot.com/m/se/sv/store/product?id
    Är det såna som är som en tub som man hänger runt halsen?
  • Blanceflor
    stickkontakt skrev 2012-09-21 09:30:24 följande:
    Tack för alla tips jag fått! Det är verkligen superbra. Super också med färganalysen

Jag har beställt skorna nu i alla fall. Dagen därpå satte de ner priset med 100 :-, tack för den. Tungan ute Inte mycket att göra åt dock

Ska lägga en beställning från ellos också snart och har ett par smakrådsfrågor till. Vad tycks om denna kofta och vilken färg ska jag satsa på? www.ellos.se/cardigan/347241?N=1z141n2Z1z141q...|1&Nao=26

Så tänkte jag köpa en sjal/halsduk också. Jag har en svart yllekappa som jag älskar men vill ha något i färg till den. Jag gillar inte stora tjocka stickade halsdukar, tycker de kliar, så jag vill ha en tunnare sjal, gärna i bomull. Kan denna i rött fungera? www.ellos.se/esprit-acc/esprit-scarf/380833?N...|1&Nao=13 
    Koftan är fin, men jag vill varna lite för den modellen. Är man inte helt platt utan har man lite mage så syns det ännu mer när den liksom putar ut under koftan, skulle heller välja en kofta som går ner till kanten av jeansen så det inte blir en glipa så att säga. 

Tyckte halsduken var fin, särskilt den blå och den passar bra till svart.

Svar på tråden Hjälp mig få in mer färg i min klädstil!